Toon posts:

[tooltips & frames] tooltip over een ander frame zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 frames, links een 150px breed menu frame, en rechts de content. Nu heb ik rechts onder het menu een kleine calender geplaats, wanneer je met de muis over die calender gaat krijg je de afspraken van de desbetreffende dag te zien in een tooltip. werkt allemaal goed, maar als de tekst te groot is zodat de tooltip breder dan 150px moet zijn, valt deze weg achter het rechter frame. Ik heb op Google gezocht maar kon helaas geen oplossing vinden :( Zonder frames werken is helaas geen optie aangezien ik dan veel teveel moet herschrijven.

Is dit op te lossen?

Verwijderd

Kan je niet werken met een i-frame?
Daar werkt het volgens mij wel bij.
Anders kan je een div gebruiken om je tooltip te laten zien ;)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 13:13
Nee, dit kun je niet oplossen.
Een ander frame is een ander window, en daar kun je niets overheen leggen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet frames eigenlijk als aparte documenten zien. Tooltips overschrijden die documenten gewoon niet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-04 15:52
Volgens mij zijn er diverse javascript trucs om wel over frames te kunnen werken. Kijk bijvoorbeeld eens bij softcomplex.com (tigra hints)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 13:13
Heel misschien dat je een DHTML popup kunt maken welke over de frames heen valt, door deze in de code van de frameset-pagina zelf op te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ff via de cache van Google gekeken naar die site van softcomplex, als die dat zou kunnen zou dat erg mooi zijn! maargoed, website doet het hier niet dus kan er ff niet verder naar kijken :(
Pagina: 1