ik heb deze code:
ik krijg dan op ie/mac netjes een padding van 50px. Als ik echter een tweede class wil toekennen aan de buitenste div
verdubbelt de padding. het vreemde is dat dit alleen gebeurt wanneer het begin van de classname van boxinner overeenkomt met de classname van box. wanneer ik de classname van boxinner wijzig, verdwijnt het probleem weer:
Voor het probleem maakt het niet uit of de classes box en nogwat gedefinieerd zijn of niet.
het valt natuurlijk wel te omzeilen door je classnames hierop af te stemmen, maar kent iemand dit probleem?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <html>
<head>
<title>classnames</title>
<style type="text/css">
.boxinner {
padding:0 0 0 50px;
background:#f90;
}
</style>
</head>
<body>
<div class="box">
<div class="boxinner">
<p>Hier wat tekst.</p>
</div>
</div>
</body>
</html> |
ik krijg dan op ie/mac netjes een padding van 50px. Als ik echter een tweede class wil toekennen aan de buitenste div
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <html>
<head>
<style type="text/css">
.boxinner {
}
</style>
</head>
<body>
<div class="box nogwat">
<div class="boxinner">
<p>Hier wat tekst.</p>
</div>
</div>
</body>
</html> |
verdubbelt de padding. het vreemde is dat dit alleen gebeurt wanneer het begin van de classname van boxinner overeenkomt met de classname van box. wanneer ik de classname van boxinner wijzig, verdwijnt het probleem weer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <html>
<head>
<style type="text/css">
.aboxinner {
}
</style>
</head>
<body>
<div class="box nogwat">
<div class="aboxinner">
<p>Hier wat tekst.</p>
</div>
</div>
</body>
</html> |
Voor het probleem maakt het niet uit of de classes box en nogwat gedefinieerd zijn of niet.
het valt natuurlijk wel te omzeilen door je classnames hierop af te stemmen, maar kent iemand dit probleem?