Toon posts:

Asus A8N-SLI in RAID probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren/damess,

Ik heb hier een pc met de volgende setup:

Mobo: ASUS A8N-SLI,Nforce4 U,939
Proc: AMD Athlon 64 3500+ 3500+ 64bit Skt 939, Retail
Mem: Kingston 1024MB DIMM PC-3200 DDR, Dual Channel levenslange garantie (2x 512MB)
HD: 2x WD 120 Gb 7200rpm SATA, Caviar WD1200RE, Caviar, 1milj MTBF
VGA: PNY Quadro FX540 PCIE

Zit een brakke voeding in (maar klant is koning |:( )
Dit systeem draaid op z'n onboard raid contoller in RAID-1 (mirror).

Iedere keer als ik het systeem installeer blijft hij na het installeren in een loop hangen na het windows logo.

Ik heb meerdere dingen geprobeerd. onderandere andere windows, nieuwste raid drivers, ander geheugen, andere hardeschijven. Niets helpt...

Zijn er meerdere mensen met dit probleem of weten mensen een oplossing ?

Met Vriendelijke Groet,

Mexx

Verwijderd

wat vervelend,

maar je kunt nog veel meer proberen volgens de troubleshoot,
en ons vertellen wat de resultaten zijn

toch ?

Verwijderd

zelfde probleem hier :'( :'( :'(

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 17:26
Welke bios draai je? 10.15 levert bij mij ook directe boots op. 1014. geen problemen.

Verwijderd

die onboard raid controllers werken wel vaker niet goed op asus moederborden. ik heb 2 moederborden gehad een a7v880 en een asus n7x ofzo waarbij ze allebij dus niet werkten als de drivers geinstalleerd waren.

Verwijderd

Het is opgelost.

Ik had bios 1011 met een raid bios lager dan 4.84. Ik las ergens op i-net dat de nieuwste drivers van nvidia van het pakket 6.70 problemen veroorzaken op raid. Je moest dan een pakket nemen van een lagere versie. Ik heb toen maar me bios geupdate en toen geinstalleerd (via stream, heb de drivers alvast op de windows CD gezet dus hoefte niet via floppy te laden). En het is gelukt:D Draai nu dus 2x WD2500KS 16MB cache SATA2 op RAID0. Ik denk dat ik spoedig een 3e WD2500KS koop en dan op RAID5 gooi.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Let wel dat de A8N SLI zelf geen RAID ondersteund en dat de schijfsnelheden vaak bedroevend laag zijn. RAID0+1 is beter IMHO.

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 19-01-2006 15:23 ]

Pagina: 1