Toon posts:

Sweex paralelle pci kaart niet werkend onder xp/2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleem, de situatie:
Ik wil een pci kaart van sweex inbouwen voor een extra paralelle poort, type 9835 CV.
Ik heb deze paralelle poort nodig voor een dongle van een applicatie.
Echter, als ik de software die erbij zit installeer, krijg ik de melding dat deze niet de juiste is. Niet microsoft gecertificeerd etc.

De type moederborden:
Bullet Intel P4 Processor - reeks 500/600, tot 650 (3,40 GHz, 2 MB L2 Cache, 800-MHz FSB)

Andere mobo is een Intel 810 chipset

Ik kan deze melding negeren, de kaart wordt dan gewoon geinstalleerd, staat juist in app. beheer, maar ik kan niets hierop aansluiten. Ik heb 2 printers(hp) geprobeerd, deze willen niet geinstalleerd worden. Hierbij krijg ik als melding: poort onbekend.Echter werden de printers wel PnP herkend, type printer etc.

Ik heb een windows(xp/2k) update gedaan op de 2 pc's waar ik de kaart op heb proberen te installeren, verder nog de nieuwste drivers van sweex gedownload. De Sentinel van de dongle heb ik geupdate. Dit mag echter niet baten.

Ik heb gezocht op google, en op tweakers, maar niet echt iets zinvols kunnen vinden.

Kan iemand mij verder helpen?

Gr's Tom

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 08:18
Tom misschien heeft het niets met jou probleem te maken.
Toevallig zo'n zelfde kaartje van de week op een ABIT KV8-MAX3 geinstalleerd.
Gaf eerst ook installatie problemen. Heb hem toen van de bovenste naar het onderste PCI sleuf gezet en installeerde toen prima :? . Moest alleen bij de printereigenschappen de poort op LPT3 zetten.
Succes.

AMD Ryzen 7 7700X | Arctic Freezer 36 | ASUS B650-PLUS WIFI | 32GB Kingston Fury Beast 5200 | Zotac GTX 1060 6GB | Lexar NM790 2TB | WD Gold 6TB+4TB | be quiet! Pure Base 501 | Corsair RM650e | 2x Iiyama G-Master GB2741HSU-B1 | Win 11 Edu 64bit

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb dit direct op allebei de pc's geprobeerd, maar dit had allebei geen effect, de errors blijven.

Iemand nog ideen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:20

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zoals je typenummer al aangeeft, is het een Netmos 9835CV chip die op die kaart zit. Kijk eens hier (Netmos is overgenomen door Moschip) en probeer de laatste drivers eens :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Deze heb ik net geinstalleerd op beide machines(w2k en xp)

Dit keer geeft hij aan dat de kaart goed geinstalleerd is, maar de dongle wordt niet herkend, printen kan ik tevens ook niet, terwijl er niets vreemds te zien is, de printopdracht wordt aangemaakt, status:bezig met printen, maar hij print niets.Ik vind het steeds vreemder, alles lijkt nu gewoon goed te staan... :(

Verwijderd

Topicstarter
Kick

Niemand nog ideen? :'(

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

een dongle voor een applicatie?? en je gebruikt xp? kijk, daar heb je je oorzaak al. Probeer userport eens--> http://members.home.nl/a.kost/userport.zip , lees wel eerst ff de readme goed door.

Userport is bedoelt om de printerpoort vrij te geven. Onder win2K en XP is deze namelijk geblockt voor dongle gebruik. Userport geeft de printerpoort vrij. Maar volgensmij blockt ie, als userport gestart is, de seriele poort(en). Dit kun je oplossen door userport te stoppen.

mail () ff als het niet lukt, dan help ik je even verder

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb dit uitgeprobeerd, de readme was duidelijk genoeg, maar dit werkt ook niet, na opnieuw opstarten ook niet.
En zowieso, als ik de paralelle poort gebruik die in mijn andere pc zit, dan doet hij het gewoon.
Ik wil deze parallele poort gebruiken omdat die niet op mijn mobo zit.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:33:
Hey

Ik heb dit uitgeprobeerd, de readme was duidelijk genoeg, maar dit werkt ook niet, na opnieuw opstarten ook niet.
En zowieso, als ik de paralelle poort gebruik die in mijn andere pc zit, dan doet hij het gewoon.
Ik wil deze parallele poort gebruiken omdat die niet op mijn mobo zit.
waar wil je de printerpoort precies voor gebruiken dan?

Ehmzz, ff denken. Staat ie ingeschakeld in bios? wat geeft windows verder nog voor (fout-)meldingen? Werkt het als je er een printer aanhangt of doet ie helemaal niks?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt gewoon in het bios herkend, ook gewoon in windows, hij is nu correct geinstalleerd, LIJKT het. Ik heb die parallele poort nodig om een applicatie te kunnen draaien, daar heb ik een dongle voor nodig.

Deze dongle daar staat een hardware lock op, die moet worden uitgelezen, en dat doet deze dus niet. Vervolgens heb ik dus een printer hierop uitgeprobeerd, in windows wordt de printopdracht aangemaakt, maar de printer reageert verder helemaal niet, geen geluidje, geen lampje wat knippert.

De printer functioneert zeker, die heb ik normaal op een andere pc draaien, en doet het nog steeds.
Pagina: 1