Toon posts:

Afdrukken formulieren Word 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een document met daarin delen tekst en onder elk stuk tekst een formulier waarin men zelf informatie kan invullen.
Een voorbeeld document staat hier: http://s50.yousendit.com/...59L4KIKFHC6K0FMI04BR1TFYN

Nu wil ervoor zorgen dat enkel de formulieren worden afgedrukt en dus niet de tekst.
Dat kan door bij afdrukken -> opties en dan aanvinken dat je alleen de formulieren afgedrukt wilt hebben.
Wanneer je dat doet wordt de tekst niet afgedrukt maar blijft het gedeelte waar de tekst behoord te staan helemaal wit. Halfverwege heb je dan het formulier en dat staat dan in het midden van de pagina.
Ik wil ervoor zorgen dat dit formulier automatisch bovenaan de pagina komt te staan.
Daarbij wil ik ervoor zorgen dat het formulier van pagina 2 automatisch onder het formulier van pagina 1 wordt gezet zodat je een mooi overzicht krijgt van alle ingevulde formulieren.

Wie o wie kan mij helpen? Heb het al op andere forums gevraagd maar daar wist men het niet.

Ik heb voor Word gekozen omdat dit een algemeen programma is wat iedereen gebruikt. De bedoeling is namelijk dat dit document weid verspreid wordt onder allerlei mensen. Dus je moet een algemeen programma gebruiken en niet iedereen beschikt over internet. Anders kan je een website bouwen met daarin de info en de formulieren. Daarom hou ik het bij Word en probeer de problemen hierbij op te lossen.

N.B. ben geen computer-expert dus hou daar please ff rekening mee bij het antwoorden _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee :?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 09:31 ]

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Inderdaad verstandig om Word te gebruiken als veel mensen er mee moeten gaan werken. De oplossing die jij in je hoofd hebt is echter niet toereikend. Met het vinkje alleen formulieren afdrukken kun je de layout van het document niet wijzingen.

Aangezien jij dit wel wilt moet je een andere aanpak gebruiken.

Je kunt het beste een formulier maken met Virtual basic. Met behulp van Acces kun je redelijk makkelijk een formulier maken. Vervolgens worden de ingevulde velden opgeslagen in een database. Je kunt vervolgens eenvoudig ook weer formats maken waarin de velden moeten worden afgedrukt.

Voordeel: Acces zit in ook Office pakket dus mensen met word hebben vaak ook Acces. Hoop dat ik met deze oplossinng niet te veel van het gevraagde eindresultaat ben gegaan.

Extra mogelijkheid van virtual basic is dat je de database op afstand kan beheren met SQL. Je kunt de database dus op je server zetten en iedereen hoeft alleen maar de front-end te hebben terwijl jij inzicht kunt hebben of en hoe het formulier wordt gebruikt. Hier heb je weliswaar niet om gevraagd maar kan heel handig zijn.

Verwijderd

kan je niet beter een verwijzing maken naar een php form op de website van het bedrijf/klant waar het over gaat. dan wordt de data gelijk goed weg geschreven naar de DB

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je kunt het formulier indelen in 'secties' en bij het afdrukken geef je dan op welke secties je afgedrukt wilt hebben. Om het helemaal af te maken neem je een macrootje op met de macrorecorder zodat je het afdrukken van de secties met één druk op een knop kunt doen.

Zoek even in de help op 'Bepaalde pagina's en secties afdrukken' en 'sectie einden, doorlopend' voor een uitgebreid verhaal hoe je het precies moet instellen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
guus2 schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:55:
Inderdaad verstandig om Word te gebruiken als veel mensen er mee moeten gaan werken. De oplossing die jij in je hoofd hebt is echter niet toereikend. Met het vinkje alleen formulieren afdrukken kun je de layout van het document niet wijzingen.

Aangezien jij dit wel wilt moet je een andere aanpak gebruiken.

Je kunt het beste een formulier maken met Virtual basic. Met behulp van Acces kun je redelijk makkelijk een formulier maken. Vervolgens worden de ingevulde velden opgeslagen in een database. Je kunt vervolgens eenvoudig ook weer formats maken waarin de velden moeten worden afgedrukt.

Voordeel: Acces zit in ook Office pakket dus mensen met word hebben vaak ook Acces. Hoop dat ik met deze oplossinng niet te veel van het gevraagde eindresultaat ben gegaan.

Extra mogelijkheid van virtual basic is dat je de database op afstand kan beheren met SQL. Je kunt de database dus op je server zetten en iedereen hoeft alleen maar de front-end te hebben terwijl jij inzicht kunt hebben of en hoe het formulier wordt gebruikt. Hier heb je weliswaar niet om gevraagd maar kan heel handig zijn.
Tsja, je hebt in principe wel gelijk maar het nadeel is dat je weer gebruikt maakt van andere programma's en dat ik weer aan de slag moet met een ander (nieuw) programma.

Ik heb ook gekeken voor wanneer ik van het bestand een pdf-maak met invoerformulieren. Maar dan kan ik niet vinden of ik enkel formulieren kan printen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:11:
Je kunt het formulier indelen in 'secties' en bij het afdrukken geef je dan op welke secties je afgedrukt wilt hebben. Om het helemaal af te maken neem je een macrootje op met de macrorecorder zodat je het afdrukken van de secties met één druk op een knop kunt doen.

Zoek even in de help op 'Bepaalde pagina's en secties afdrukken' en 'sectie einden, doorlopend' voor een uitgebreid verhaal hoe je het precies moet instellen.
Wanneer ik het document opdeel in een aantal secties (invoegen, eindemarkering, doorlopend sectie-einde) en dan wil ik gaan printen komt er niets uit, behalve wanneer ik p1s1 doet wordt de 1e pagina helemaal geprint. O=

P.S. hoe kan je zien welke sectie welk sectienummer heeft, of is dat een kwestie van gewoon tellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 11:21 ]

Pagina: 1