Sinds eergister is ook bij ons de ADSL snelheid omhoog gegaan naar 6Mbit. Dit betekend dat ik op mijn desktop met een 650KB/s kan downloaden, echter mijn laptop die op 11Mbit Wifi staat, komt niet verder dan de snelheid die hij bij 3Mbit al haalde, namelijk een 320KB/s. Nu wist ik al dat bij de nieuwe snelheid van 6Mbit een nieuwe 54Mbit Wifi router nodig zou zijn om draadloos de max snelheid te halen. Echter had ik wel verwacht dat met de stap van 3 naar 6 de inet snelheid over Wifi van 11Mbit toch wel omhoog zou gaan. Dus mijn vraag is: is het normaal dat de 11Mbit router op deze snelheid blijft hangen?
Verwijderd
Hangt af van je Signaalsterkte van router -> laptop en terug. Hoe slechter deze is hoe lager je doorvoersnelheid zal zijn.
Ik heb zelf de router van versatel 20mbit, en in mijn laptop een orinocco wirelesskaart van 11mbit. Ik haal soms uitschieters van 1000KB/s ... maar over het algemeen zit ik rond de 600KB. Op mijn desktop, niet wireless, haal ik 1000 ~ 1600 KB/s.
Maar die versatel modem/router is wel 54mbit.
Ik zou zeggen, probeer eens van iemand een wireless router te lenen die 54mbit is, en test het uit.
Maar die versatel modem/router is wel 54mbit.
Ik zou zeggen, probeer eens van iemand een wireless router te lenen die 54mbit is, en test het uit.
edit:
typefoutje
typefoutje
[ Voor 4% gewijzigd door iMars op 15-12-2005 11:24 ]
Heb de nieuwe router ook al wel, alleen nog niet aangesloten. De signaal sterkte is maximaal, dus daar ligt het niet aan. Had alleen verwacht dat 11Mbit Wifi wel sneller zou kunnen dan wat ie nu haalt.
Verwijderd
Tsja, theoretisch zou je 11 Mbit/10 ~ 1,1 mb/s moeten kunnen halen met maximale signaalsterkte. In de praktijk blijkt echter dat je dit vrijwel nooit haalt. Welke snelheid haal je bekabeld? Je moet namelijk wel je router even herstarten als de upgrade is doorgevoerd.tommy6 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:35:
Heb de nieuwe router ook al wel, alleen nog niet aangesloten. De signaal sterkte is maximaal, dus daar ligt het niet aan. Had alleen verwacht dat 11Mbit Wifi wel sneller zou kunnen dan wat ie nu haalt.
Max zou je theoretisch ron de 1,4MB moeten uitkomen, gezien je geen draadje hebt kun je effectief rekenen op 600-700KB. Voor zowel 802.11b als g heb je een verlies van 50% aan effectieve snelheid. De combi AP en wifi kaartje kan ook verschillen. Let ook op je testmethodiek, elke keer 100KB binnenhalen uit Japan is geen representatieve test natuurlijk. Probeer een andere machine op je netwerk of de FTP server van je provider.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Pagina: 1