Goedkoopste videokaart met component uitgang gezocht

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 09:18

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een simpele kaart die component-uit (YPbPr) ondersteunt en waar een component kabeltje of breakout box bijzit. Ik moet nu echt per fabrikant en per kaart afgaan of het er bij zit, soms vind je niet eens plaatjes of specs, zoek je de prijs op kom je op lite versies uit, ... word er helemaal gek van :)

Als iemand een kaart heeft met component plug laat dan even iets weten welke kaart het is :)

Voor alle duidelijkheid: ik zoek een AGP kaart

Voorlopige winnaar:
Club3D GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), CGN-666TVD € 116,78

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 16:05

MrScratch

I am rubber, you are glue

De Gigabyte GeForce 6200 en 6600 kaarten hebben ook een component-uit. Kijk hiervoor op hun website, het wordt een HDTV-aansluiting genoemd maar in de manual kun je zien dat het een YPbPr aansluiting is en dus geschikt voor meer dingen dan alleen HDTV.

Discussie hierover loopt al in het topic Dennis808 in het topic RBG-scart met een HTPC

Look behind you! A three headed monkey!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:34
Ik zoek momenteel ook een (hoeft niet al te fancy zijn) videokaart met component (HD) tv-out en passieve cooling.
Wat is momenteel een good pick of een goede site met een overzicht hier van?

Of kan ik er gezegd worden dat alle NVidia 6600gt's en ATI 1600 pro's het hebben?
Zo ja, welke van de 2 heeft de betere tv-out?

[ Voor 11% gewijzigd door Shadow_Zero op 10-06-2006 18:39 ]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Shadow_Zero schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:32:

Of kan ik er gezegd worden dat alle NVidia 6600gt's en ATI 1600 pro's het hebben?
Zo ja, welke van de 2 heeft de betere tv-out?
YPbPr is sowieso vrijwel vergelijkbaar met bijvoorbeeld VGA qua kwaliteit (op een LCD/Plasma). Ik vermoed niet dat er echt een groot verschil zit tussen diverse merken. Eigenlijk kan je het nog amper met TV-OUT van vroeger vergelijken. en dit dus geen echte rol meer speelt.

• Shadow_Zero
Ik heb eens een kaart gezien waar de 7-pin mini-din kabel uitmondde in een blokje waar je component, s-video en composiet op kon aansluiten.
Weet iemand deze te vinden? Want dat is wel handig voor mij.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Shadow_Zero schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:00:
Ik heb eens een kaart gezien waar de 7-pin mini-din kabel uitmondde in een blokje waar je component, s-video en composiet op kon aansluiten.
Weet iemand deze te vinden? Want dat is wel handig voor mij.
Stomtoeval wil dat ik zo'n kaart net thuis heb liggen. Is een ASUS, Geforce4. Ik meen dat het een V8640 oid is, maar zeker weten doe ik dat niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Shadow_Zero
Als ik het goed heb begrepen hebben NVidia kaarten 'pas' component output sinds GeForce6.

EDIT:
Kijk, deze zocht ik: [rml][ NVIDIA] Component Breakout Box[/rml]

[ Voor 43% gewijzigd door Shadow_Zero op 12-06-2006 12:18 ]

Pagina: 1