Wifi AP geen connectie met 2 laptops

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Mijn huidige setup is een wifi AP in de meterkast. Mijn pc boven zit daarop aangesloten wireless dmv usb wifi antenne.

Beveiliging: MAC / Wep 128.

Nu wil ik met mijn zakelijke laptop en de laptop van mijn vriendin ook inloggen op de AP om te kunnen internetten. Vanaf dat moment het probleem, het netwerk wordt wel gevonden (door beide pc's). In het AP is het mac adres (dmv ipconfig /all opgezocht op beide laptops en dan gekeken naar de wireless adapter) toegevoegd. Bij het instellen op de laptop is één van de 4 keys gebruikt (1e is voor toegang hoofdpc, de 2e keys is voor de laptop).

Maar ik krijg dus geen verbinding op beide laptops. Hebben jullie tips?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Je kan tergelijkertijd maar 1 key gebruiken, je kan er meerdere invullen, maar je kun er tergelijkertijd maar een gebruiken...probeer dus op je laptop is de web sleutel van je werkende pc in te vullen...

Verder moet je het opzetten van een netwerk altijd instappen doen...

1.
Zorg er voor dat er geen beveiliging op de router is ingestelt en maak verbinding met alle pc's,

2.
Begin met het instellen van de mac herkenning, en maak nu weer met alle computer verbinding.

3.
Als alle pc werken met de mac herkenning kun je de web sleutel installeren en gebruiken, zoals gezegt er kan maar 1 actieve sluetel zijn, vul deze dus op alle computers in.

Mocht dit niet werken dan moet je controlleren off de nic van je laptop wel web 128 ondersteunt
heb ik ook gehad met mijn latop, de pci adapter werkt er wel mee, maar de latop niet, nic waren van het zelfde merk als de router, controlleren dus.

Dit kun je doen door een 64bit web sleutel in te vullen en dit te proberen...als dit wel werkt is het duidelijk...

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord !! :)

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!