Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Email-Worm.Win32.Sober.y dagelijks in de mailbox

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 14:30
Sinds ongeveer een weekje krijg ik elke week ong 10 mails van verschillende mensen een mailtje met verdacht onderwerp. Gelukkig staat er in elke mailtje:

----------------
Geachte HCC-Net gebruiker,

Virus in mail aangetroffen blabla.
----------------

Dus schadelijk voor mijn computer is het niet. Ik las op google etc. dat het zich het laatste moment flink aan het verspreiden is. Maar wat ik liever wil weten, wanneer houd het op :/.

Zoals het in het onderwerp staat gaat het volgens HCC om: Email-Worm.Win32.Sober.y

Is het een kwestie van wachten?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Het is inderdaad een kwestie van wachten. Je staat in de adreslijst van een geinfecteerde computer welke het virus probeerd te versprieden (de afzenders zjin gespooft). Ik ondervind hetzelfde.
Gewoon een bericht-regel instellen dat berichten met de tekst "Virus in mail aangetroffen" linea reacte de vuilnisbak in gaan.

Ikzelf zoek altijd de provider bij het IP-adres uit de headers (welke niet gespooft kan worden) en stuur een mailtje naar abuse@provider met een kopietje van de berichtheader. Zij kunnen gebruiker op dat IP informeren over de besmettnig. Het is dweilen met de kraan open.. maar ach :)

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 14:30
Ik ga het ook maar is doen dan, het zal inderdaad dweilen met de kraan open zijn maarja. ff regeltje instellen dat hij linearechta de prull in gaat. Bedankt, over dat regeltje had ik nog niet nagedacht :).

Topic Closed

Verwijderd

IJsbl0k schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:10:
Maar wat ik liever wil weten, wanneer houd het op :/.
6 januari.

De vraag is echter wat dán komt..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Idd, op de weblog van F-Secure staat hier ook nog een interessant verhaal over. :)

Signature

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:11
Kwestie van nu alvast al die domeintjes registreren om de virusschrijver een 'hack' te zetten? :+
Pagina: 1