Alesis Monitor One Active kraakt

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik heb al een tijdje 2 Alesis Monitor One Active MKII's als monitoren in m'n 'studio setup'.

Ik heb het volume op de boxen zelf (aan de achterkant zit een volume knop) op 50% staan.
Verder heb ik het geluid echt nooit erg hard, als ik muziek hard wil luisteren dan laat ik het door m'n andere speakers komen, deze zitten ook midden voor m'n neus, dus te hard zou zowiezo al slecht voor m'n oren zijn.

Sinds afgelopen kraakt mijn linkerbox af en toe met hoge tonen. Dit is zo met muziek, games, alles.

Het gekraak hoor ik echter maar heel af en toe, het is 80% van de tijd gewoon normaal, alleen af en toe zit er dus een kraak in de hoge tonen.

Kan het zijn dat de boxen zijn opgeblazen? Het lijkt mij op zich sterk aangezien ik ze nooit echt te hard heb.

Ook dacht ik altijd dat wanneer boxen opgeblazen waren, ze altijd die kraak in het geluid hadden zitten... klopt dit?

Zijn er meer mogelijkheden waar dit gekraak door zou kunnen komen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als het mogelijk is zou je de stekkers eens om kunnen draaien om tekijken of het idd de box is.

Meestal is het slechts een condensator die kapot is.
Je zou hem eens open kunnen halen maar mogelijk zie je aan de buitenkant van de condensator niets.
Meestal klapt de condensator van de filter kapot. Die zit meestal in de buurt van een grote spoel voor de lage tonen.
Kijk wel uit met de 220v als je active boxen hebt. :)

Senile! Senile Oekaki

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

_bas_ schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:06:
Meestal is het slechts een condensator die kapot is.
Die dingen zijn actief, zitten dus geen passive filtercondensatoren in ;) Natuurlijk wel andere, maar de kans dat die kapot zijn is gering.

Als je de inputs wisselt, en de andere speaker heeft er nu last van, dan clipt vermoedelijk je input signaal.

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 15-12-2005 15:48 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?