Toon posts:

[Makefile] Region is full error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

na al enige jaren de GOT al intensief gezocht te hebben, heb ik me nu zelf geregistreerd om mij bij te staan een fout te verhelpen die me al enige dagen bezighoud.
Deze fout wordt gegeven tijdens het linken in de make file. Deze makefile 'compileerd' een vrij fors programma hier op mijn stageplek.Er is aan mij gevraagt deze fout te fixen, maar ik kom er maar steeds niet uit. Wie kan mij helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
GNUAMS Linking Unit cl
xld: region MEMBSS is full (bin/cl.ms section .bss2)
make[3]: *** [bin/clMPL4083RAM.ms] Error 1
make[2]: *** [cl] Error 2
make[1]: *** [hlsysmmpl] Error 2
make: *** [sysm] Error 2
develop@linux370:~/version/R5V1S0>

Er is dus duidelijk iets mis met de fileverwijzingen (tenminste, daar lijkt het op), wie heeft er meer expertise?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Om te beginnen : Een fout dumpen, en dan vragen : Wat is er mis ? is hier niet de manier van werken. Zo te zien gebruik je een exotische (cross)compiler voor een embedded platform(68360 based ?). Het is geen probleem in je makefile, maar bij het linken. Begin eens met wat meer info over het platform en de gebruikte compiler, de standaard GNU linker kent die melding namelijk niet in die vorm.

Over de melding : de naam (bss) en de prefix (mem) suggereert dat je een behoorlijke bak met uninitialized globale of statische variabelen hebt, die allemaal in de .bss sectie van je executable eindigen. Normaal is dat geen probleem (bss staat niet op disk, de kernel alloceert een aantal pages, en vult die met nullen, alleen vanuit de exe zijn er verwijzingen naar).

Aangezien de embedded platformen vaak een beperking kwa geheugen hebben, of wat je er mee kan lijkt het mij dat je tegen een beperking van je platform aanloopt, en dat de linker daar over klaagt.

[ Voor 13% gewijzigd door igmar op 15-12-2005 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beperkingen van het platform, hmmm.. Ik ga dezelfde files overzetten naar RH8 en ff kijken wat daar dan gebeurd.. zal je even op de hoogte houden.. tnx iig

---EDIT---

Ik heb de makefile nogmaals uitgevoerd op een RH8 systeem... zelfde probleem....
probeerde ik het echter op een RH5.1 systeem, deed het prima.. Mijn file is gebuild..
Lijkt erop dat:
- het systeem niet goed stond ingesteld
- of ik tegen de grenzen van RH8 aanliep

tnx voor je aandachtpuntje :)

Topic kan gesloten worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 10:57 ]

• igmar

igmar

ISO20022

Niet het platform waarop gecompileerd word, maar het targetplatform. Verder over de code : Zitten er veel globale en/of statische variabelen in ?

[ Voor 37% gewijzigd door igmar op 15-12-2005 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was wel het compile platform :).. inmiddels loopt het op het embedded systeem :)..

magoed.. alsnog bedankt :)

slotje

• igmar

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:58:
Het was wel het compile platform :).. inmiddels loopt het op het embedded systeem :)..
Da's wel opmerkelijk. Ik zou zowiezo de makers van de compiler / linker een bugreport sturen.
Pagina: 1