Als ik een GFD gekocht heb en geinstaleert..hoe moet je dan verder met het overclocken..hoe overclock je hem dan met een GFD?Ik wil dit graag weten omdat ik graag me CPU wil overclocken maar wel op een veilige manier
Je krijgt er wel een gebruiksaanwijzinkje bij.
Ja,maar als ik er nog veel meer dingen mee moet gaan doen dan haal ik hem niet.Wat doet zo ding nou eigenlijk?En als je hem hebt geinstaleert moet je dan nog verder solderen of weet ik wat
Je moet het kapje van je athlon afhalen; is heel simpel, en dan kun je de GFD gewoon op de debug-connector pluggen die je dan ziet. Verder hoef je niks te doen, gewoon de dipswitches zetten op het aantal MHz dat je wil hebben.
De dipswitches zitten op de GFD ....
Ik zal het even uitleggen.
Stel je voor je hebt een Athlon classic 700Mhz Deze werkt op een bussnelheid van 100 mhz en heeft een multieplier van 7 (7x100=700) nu kun je op 2 manieren overclocken
1. Door de bus snelheid te verhogen bv naar 110 (7x110=770) maar dit is meestal niet de beste oplossing omdat je hierbij ook het geheugen overclockt en de pci sloten en het geheugen kan niet zoveel hebben.
2. door middel van de multieplier te verhogen dus van 7 op 8 of 9 zetten (9x100=900) Aleen is het probleem dat bij alle processors de multiplier word vastgezet op een bepaalde waarde (in dit geval 7)
Nu kun je door middel van een GFD deze multieplier unlocken dus op elke gewenste waarde instellen.
Ik hoop dat je er nu een beetje uitkompt anders hoor ik het wel
Mvg. Koek
Ik zal het even uitleggen.
Stel je voor je hebt een Athlon classic 700Mhz Deze werkt op een bussnelheid van 100 mhz en heeft een multieplier van 7 (7x100=700) nu kun je op 2 manieren overclocken
1. Door de bus snelheid te verhogen bv naar 110 (7x110=770) maar dit is meestal niet de beste oplossing omdat je hierbij ook het geheugen overclockt en de pci sloten en het geheugen kan niet zoveel hebben.
2. door middel van de multieplier te verhogen dus van 7 op 8 of 9 zetten (9x100=900) Aleen is het probleem dat bij alle processors de multiplier word vastgezet op een bepaalde waarde (in dit geval 7)
Nu kun je door middel van een GFD deze multieplier unlocken dus op elke gewenste waarde instellen.
Ik hoop dat je er nu een beetje uitkompt anders hoor ik het wel
Mvg. Koek
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Verwijderd
Het enige wat je hoeft te doen is je plastic capje er af wrikken. Niet bang zijn, het kan minder kwaad dan je denkt. Nauwelijks kans op serieuze beschadiging van je CPU, behalve als je een motorische afwijking hebt
.
Vervolgens een groot genoeg gat op de juiste plaats maken in je plastic kapje, kapje er weer op. GFD er op, nieuwe snelheid instellen en opstarten maar.
Rob
Vervolgens een groot genoeg gat op de juiste plaats maken in je plastic kapje, kapje er weer op. GFD er op, nieuwe snelheid instellen en opstarten maar.
Rob
Ah,als het zoveel voorstelt haal ik hem in huis..Is er ook nog verschil tussen merken GFD?welke kan ik dan het beste halen
Er zijn wel verschillende merken maar de beste is de tweaking device 2
Te koop in nl bij:
Comptechworld (www.comptechworld.nl)
Of OC-Shop (www.OC-shop.nl)
Ik heb hem van comptechworld vandaan En mijn athlon draait nu 700@900 op 1.9 volt met de cache op 2/5
Te koop in nl bij:
Comptechworld (www.comptechworld.nl)
Of OC-Shop (www.OC-shop.nl)
Ik heb hem van comptechworld vandaan En mijn athlon draait nu 700@900 op 1.9 volt met de cache op 2/5
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Pagina: 1