Toon posts:

Live Video stream in Discotheek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben samen met een organisatie bezig met het regelen van live streaming voor hun hardcore feesten. De bedoeling is dat bij de desbetreffende lokatie er 2 of 3 cams worden opgehangen en deze vannaf mijn laptop met "windows media encoder" naar de server worden gestreamd.
De server broadcast het over het internet doormiddel van "Windows media services"

Nu ben ik dus opzoek naar een cam die redelijk in het donker kan functioneren. Omdat dit nog in de test fase zit moet het niet gelijk zo'n hele dure zijn. (kan altijd in de toekomst nog)
Ik heb op internet al wel redelijk veel gelezen en ik kom toch iedere bij "Axis" terrecht.
Toch vind ik deze nog iets te duur.

Weten jullie een goedkoperen oplossing? Of misschien het huren van cam's? Is dat mogelijk?

Of kan ik beter een camcorder aansluiten m.b.v. een Tv-Kaart?

Alvast bedankt!,

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
hoe hoog is je upstream en wat verwacht je van de kwaliteit, en hoeveel mensen verwacht je dat er gaan kijken?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Mss kan je met beveiligingscameras werken? Zijn er toch genoeg die wireless indien nodig het signaal kunnen doorsturen naar je router of dergelijke, kunnen mensen gewoon op het ip stream kijken, hoewel je best wel over een hoge transfersnelheid zal moeten beschikken dan?

Verwijderd

Topicstarter
shure-fan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:34:
hoe hoog is je upstream en wat verwacht je van de kwaliteit, en hoeveel mensen verwacht je dat er gaan kijken?
De server heeft een volle 100mbit up/down lijn naar het internet. De stream zou ongeveer 400kbit/sec zijn.

Ik ga ervan uit dat ik maximaal 75% ga gebruiken. Dan hou ik dus in de theorie 75mbit over

75 / 0.4 = +/- 180 luisteraars.

Dit denk ik niet te gaan halen maar ik kan later altijd de strean kwaliteit verhogen naar bijv. 800kbit/sec

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 11:41 ]