Toon posts:

hp systeem te tweaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet voor mijn ouders een goedkope pc kopen, nu is mijn oog gevallen op een hp nogwat, doet er verder niet toe, de specificaties zijn prima.

Ik heb echter een zorg, zit de software op die dingen zo ingebakken dat als je xp opnieuw installeert (schoon) je allerlei moeilijkheden met hardware krijgt, etc.? Ik heb het ooit 's gehad met een Packard Bell van de buren die na een installatie van windows heel moeilijk ging doen en ik de originele recovery cd's moest gebruiken. Ik wil de pc wel zelf kunnen tweaken, zonder al die hp-meuk.

Alvast bedankt!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee man. Gewoon standaard software wat makkelijk te uninstallen is. Verder zitten er best handige HP tools bij (tenminste bij HP laptops)

Je kan zonder problemen een clean install doen.

HP all the way :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 15-12-2005 09:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
je kunt ook ff zoeken, dr zijn best veel topics hierover

verder, wat wil je tweaken dan?

PSN: djmurcielago

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:07
Mijn ervaring met HP Pavilion PCs is dat ze enorm traag zijn. Op een of andere manier krijgt HP het altijd voorelkaar om een leuke samenstelling van hardware toch heel sloom te laten presteren. Laatst weer zo'n bak gehad van iemand, een Athlon64 3200+ op een ATI socket754 plank:
- Norton crap uninstallen, AVG erop
- Standaard windows firewall aanzetten
- Alle preinstalled driverbundels eraf pleuren (camera en printerdrivers :|)
- Nieuwe ATI drivers voor videokaart en chipset downloaden

Vervolgens is zo'n bak net zo snel als elke andere PC met gelijke specs. Behalve de halfgeinstalleerde drivers en de diverse norton produkten, is er niets op die machines aan te merken.

Verwijderd

je kan makkelijk opniew installeren, alleen zal je niet veel kunnen tweaken, je kan deze pc`s eigenlijk nooit overclocken.

Maar een compleet aangepast OS kan wel natuurlijk

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 22:30
D'r zitten gewoon dezelfde componenten in als 'normale' pc's, dus dat moet geen probleem opleveren. Kan je wel aanraden om eerst de recovery-cd's aan te maken voordat je de standaard installatie verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoel ik ook meer, het OS tweaken, geen gare, zware programma's als Norton idd, maar lichtere programma's die beter zijn en instellingen in windows. Ik heb al zoveel pc's van buren, familie, etc. moeten installeren, heb daarom een eigen standaard configuratie
Pagina: 1