Rare homepage na spyware aanval!

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi,

Ik heb laatst een beste spyware aanval gehad, dat was de lek die nu gedicht is door microsoft. Ik heb alles verwijdert maar als homepage gaat ie elke keer naar C:/Windows/system32/search.... Ik verwijder dat bestand, maar het blijft telkens terug komen, en de homepage dus ook. Ik krijg dan ook een melding dat er een ActiveX bestand gedownload kan worden en ik krijg een melding: For instant acces please click yes. Ik ben er al een dag mee bezig en op het internet zelf kan je er niks over vinden! Help me alst jullie blieft!

Alvast bedankt

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Welke progjes heb je als anti spyware oplossing draaien?
Graag meer informatie.
Wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen afgezien van de homepage aan te passen?

offtopic:
Denk dat dit draadje naar beveiliging en virussen toe moet

Verwijderd

Spybot Search & Destroy geprobeerd? Sowieso moet dit in /73 (bev/viri). En daar staat ook een FAQ, waar het verwijderen van spyware word uitgelegd.

Zie ook de BEV FAQ: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad past dit veel beter in Beveiliging & Virussen. Ik stel voor dat je daar dus even een nieuw topic start nadat je bovenstaande replies en de link hebt gelezen. Dan kan je wat meer informatie geven want op het moment weten we niets meer dan dat je een 32 bits Windows versie draait en ergens last van hebt en daar valt natuurlijk niet gek veel van te maken dat niet al in de FAQ staat :)

Succes en tot zo in B&V :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.