Toon posts:

FS Amilo M1437G met RAID

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds vanmiddag in het bezit van een FS M1437G. Hierop staat standaard windows XP home geinstalleerd. Nu wil ik hier graag XP Pro opzetten. Pro herkent mijn HD niet. Nu zijn hier al een aantal topics over. Voornamelijk gaat t dan over drivers inbakken in je windows cd. Dit heb ik geprobeerd met nLite, maar op de een of andere manier wil het niet lukken. Ik krijg nog steeds de foutmelding dat er geen compatible HD in zit.

Heb nu 5cd'tjes verprutst en nu ben ik het zat 8)7

Kan iemand mij verder helpen?? Iemand een idee wat ik fout doe?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij kan/wil helpen? ;(

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 10:39 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
kicken pas na 24 uur
lees dit ff
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1082605

[ Voor 6% gewijzigd door Murcielago op 15-12-2005 11:22 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Ja datheb ik gelezen.

Ik krijg na de eerste keer rebooten een fatale error :S

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
je hebt toch een s-ata schijf? dan heb je de drivers voor die schijf nodig

PSN: djmurcielago

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:46

Qwerty-273

Meukposter

Op http://www.fujitsu-siemen...tebooks/amilo_m_1437.html en dan richting de drivers zie ik alleen een SATA RAID driver staan voor XP Home. (VIA SATA RAID VT6421 - Version: 5.1.2600.430) Heb je deze toegevoegd aan je cd met nLite?

Of heb je de drivers van VIA gepakt van http://www.viaarena.com/d...1&CatID=1180&SubCatID=117 en die met nLite aan je installatie cd toegevoegd?

Hier geeft VIA nog een stukje hulp mee.. Eventueel via een USB floppy driver (als er geen floppy in die FS zit) een driver disk aanmaken?? http://www.viaarena.com/d...spx?PageID=5&ArticleID=93

[ Voor 20% gewijzigd door Qwerty-273 op 15-12-2005 14:09 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle twee de drivers geprobeerd.
Het rare is dat hij windows dus wel installeerde en ik pas na de eerste keer rebooten een error kreeg.
Als ik een mijn orginele, onbewerkte windows cd gebruik kom ik geen eens zover want dan kan ie de harddisk niet vinden cq. schrijven.

Nu ben ik net met dag ding terug geweest en heb ik een nieuwe gekregen. We proberen het nog een keer.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp tot zover.

Ik hou jullie op de hoogte

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Waarom pak je niet gewoon de standaard installatie en uprade je die naar Windows XP Pro? Dan heb je helemaal geen gezeur met drivers. Maar het slipstreamen met nLite gaat gewoon goed hoor. Een vriend van me heeft dezelfde laptop als jij hebt, en een extra driver inbakken (die van de fsc site) en gaan met die banaan.

Xbox360 gamerprofile

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
gnimmeL_kraD schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:19:
Waarom pak je niet gewoon de standaard installatie en uprade je die naar Windows XP Pro? Dan heb je helemaal geen gezeur met drivers. Maar het slipstreamen met nLite gaat gewoon goed hoor. Een vriend van me heeft dezelfde laptop als jij hebt, en een extra driver inbakken (die van de fsc site) en gaan met die banaan.
Dat werkt hier nog niet.

Heb hier sinds gister nu ook een Amilo 1437G staan van een oom van me, maar wat een ellende om die SATA-schijf te laten herkennen door de XP-Setup.

Ik heb vanuit Home Edition (die er al opstond), de XP Pro setup gedraait. Toen moest ie op een gegeven moment opnieuw opstarten en kreeg je weer de F6 optie (om extra apparaten installeren etc). Dit negeerde ik en uiteindelijk resulteerde dit weer op de melding dat de Setup niet door kan gaan omdat de hd niet gevonden is/wordt. Dit terwijl ik de SATA-driver (INF-file) van de site via nLite in de Setup gebakken heb.

Hoe nu verder? Ik heb geen externe floppydrive of USB-stick.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Pagina: 1