Toon posts:

PCI kaart die aangeeft wat er stuk is aan je computer ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden zag ik op marktplaats :S een aanbieding voor een pci kaart die je op je moederbord kon zetten en dat met een getaldisplay aangegeven werd wat er kapot was aan je pc (moederbord, videokaart enz). Nu vraag ik mij af of iets dergelijks echt bestaat en zo niet hoe bijv computerzaken dan ontdekken wat er mis is aan een systeem ?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 21:55

DaRoot

Some say...

Die kaartjes bestaan, zogeheten POST80-kaartjes... oid..
En hoe computerzaken zoiets doen? Wij wisselen meestal hardware uit, waarvan het vermoeden is dat het stuk is. Dit is vooral een kwestie van ervaring, mijns inziens.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je bedoelt waarschijnlijk een POST card (ook wel 80H card genoemd). Zo'n kaart geeft met een getaldisplay aan in welke fase de Power On Self Test zit. Als je pc dus niet boot, kun je dus met zo'n kaart zien in welke fase van de POST faalt. Maar veel meer kun je er niet mee.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ie wel gewoon boot kun je met zo'n Post80 kaart niet zien wat er kapot is ? of wel ?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Die kaarten bestaan inderdaad, alleen zijn ze heel erg duur. De meeste computerzaken beginnen gewoon nieuwe onderdelen erin te prikken tot het ding weer werkt. :)

http://www.uxd.com/phdpci2.shtml

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 21:55

DaRoot

Some say...

Dan niet nee... zoals de naam al zegt: hij is voor tijdens de Post van de PC. Da's dus voordat je OS geladen wordt. Mocht het alsnog binnen het OS fout gaan, kan het nog steeds hardware zijn natuurlijk, rotte geheugenmodules en videokaarten bijv. Komt regelmatig voor. Ik test dat meestal door stuk voor stuk onderdelen uit te wisselen met onderdelen waarvan ik weet dat ze goed zijn. Is het probleem ineens opgelost, tada, heb je je defecte stukje hardware ook te pakken...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TheBorg schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:39:
Die kaarten bestaan inderdaad, alleen zijn ze heel erg duur. De meeste computerzaken beginnen gewoon nieuwe onderdelen erin te prikken tot het ding weer werkt. :)

http://www.uxd.com/phdpci2.shtml
duur?

mijne was gewoon 10€ en kwam dr nog 5,50 verzendkosten bij,

dus 15,50 is niet duur hoor?

404 Signature not found

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

ik dacht dat er bij een of andere inkoopactie ook van deze kaartjes te koop waren, met extra display erbij en isa en pci als ik het me goed herinner.
Dacht dat dat op de samenkopen site of zoiets was

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Kost inderdaad niet echt veel hoor:

http://search.ebay.nl/sea...o=&saprchi=&fsop=1&fsoo=1

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58
Dit zijn wel de simpelste versies volgens mij.
Ik weet dat er ook kits bestaan van zo'n 2000 euro en meer, van UXD.

Carpe Noctem

Pagina: 1