Diamondmax 10 + nforce 4 boot problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views sinds 30-01-2008

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Ik heb sinds (inmidels eer)gisteren een maxtor diamondmax 10. Opzich niet noemenswaardig, maar nu is er een probleem.
In eerste instantie kon ik de schijf in windows niet initaliseren. Ik van alles geprobeerd (nieuwe chipset drivers; nieuw bios; chipset drivers deinstalled en weer opnieuw geinstalleerd; de silicon image sata controller geprobeerd; andere sata kabel; andere porten op zowel de sil als de NF4 controller; FAQ doorgelezen, wel gelezen over de probleem serie, maar de schijf voldoet niet aan de criteria) enfin dat werkte niet. Ik denk van ik kijk enes of ie het wel doet in een pc met ati chipset. En jahoor daar werkt ie prima, ik geformateerd en partitioneerd. Stop de schijf weer in de NF4 pc en windows wil niet meer opstarten als de schijf op de NF4 controller hangt. Als de schijf aan de silicon image controller hangt dan start windows wel op, maar herkend hij de hele schijf niet.
De schijf is niet een schijf uit de probleem periode van begin dit jaar, want hij is op 13 november 2005 gemaakt, volgens het opdruk. Ook is de firmware versie ver boven de probleem firmware, nl VA111610.
Ik gebruik trouwens Windows XP SP2. Evt andere specs zijn onder het knopje specs in mijn sig te vinden.

LinkedIn
BlackIntel

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb het probleem ook, alleen kan ik al niet eens een raidset aangemaakt krijgen. (bios van nvidia raid)

Ik heb 4 van die maxtors... 250 GB Sata II met 16mb Cache, welke ik aan de nvidia raid (0+1) wilde hangen.

las het hier en hier ook al

Ik heb maxtor gemailed, maar die vragen alleen maar heel veel info (os, driver enz..)... sonst kunnen wir nicht helfen...

Jumper verzetten naar SATA I helpt wel bij sommige (ik houd toch dan nog wel probs, soms word de raidset nog niet goed gezien)

[ Voor 14% gewijzigd door LoneWolf op 15-12-2005 13:18 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:27
Probleem heb ik ook met een DM10 uit augustus 2005. Ik heb de hoop een beetje opgegeven en een WD-schijf als bootschijf gekocht.
Het schijnt te helpen als je juist niet de nvidia sata drivers installeert.

In windows doet me maxtor het wel altijd nu hij secundaire schijf is.
Zie ook dit topic Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10

[ Voor 12% gewijzigd door leonbong op 15-12-2005 13:40 ]

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Tja, dat compatibiliteits verhaal:

TS en ik hebben zo te zien geen Sata I schijf, maar een Hagelnieuwe SATA II versie. (6VxxxF0)
met een firmware VAnogwat

Je zou toch mogen verwachten dat dat probleem uit begin dit jaar (al bekend in januari) nu wel is opgelost en niet gewoon weer de kop opsteekt met nieuwe disks ?

[ Voor 17% gewijzigd door LoneWolf op 15-12-2005 13:39 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
dito hier, ik heb een Maxtor DM10 300GB SATA1 16 mb chache schijf uit aug.'05 (exacte firmware moet ik nakijken, maar ook ik ga ervan uit dat de firmware nieuwer is als die uit begin '05). Zolang als ik de ide-&SMbus drivers niet installeer heb ik geen problemen. Zodra ik dat wel doe dan begint het gezever...opstartproblemen enz.enz. Moet toch niet meer kunnen anno 2005 |:(

Hoi..

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
LoneWolf schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:38:
Tja, dat compatibiliteits verhaal:

TS en ik hebben zo te zien geen Sata I schijf, maar een Hagelnieuwe SATA II versie. (6VxxxF0)
met een firmware VAnogwat

Je zou toch mogen verwachten dat dat probleem uit begin dit jaar (al bekend in januari) nu wel is opgelost en niet gewoon weer de kop opsteekt met nieuwe disks ?
Dat lijkt mij ook , daarom heb ik dit ding dus ook gekocht , onder het mon van: ok er WAREN problemen , maar die zijn nu opgelost. Nou ja ik zal voorlopig idd geen last hebben van data corruptie op die schijf :( maar then again ik kan er zo ook niets mee. Als ik em morgen niet gefixed krijg dan ga ik de winkel maar eens bellen om em in te ruilen :(
LoneWolf schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:16:
Ik heb het probleem ook, alleen kan ik al niet eens een raidset aangemaakt krijgen. (bios van nvidia raid)

Ik heb 4 van die maxtors... 250 GB Sata II met 16mb Cache, welke ik aan de nvidia raid (0+1) wilde hangen.

las het hier en hier ook al

Ik heb maxtor gemailed, maar die vragen alleen maar heel veel info (os, driver enz..)... sonst kunnen wir nicht helfen...

Jumper verzetten naar SATA I helpt wel bij sommige (ik houd toch dan nog wel probs, soms word de raidset nog niet goed gezien)
Hmm dus je denkt dat ik die lijst net voor niets ingevuild heb? Want ja ik heb ze ook gemaild :| Iig ik zal ff kijken wat ie doet als ik en op 1,5 gbit forceer met een jumper.

Update: De jumper op 1,5GBit/s zetten lijkt te werken :) Maar dan nog, waarom kan hij niet op 3gbit/s werken? Ik weet dat t niet uit maakt in performance maar toch.

[ Voor 42% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 15-12-2005 15:10 ]

LinkedIn
BlackIntel

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
ik heb het zelfde probleem alleen dan met een samsung spinpoint sp 2004c, zonder nvidia sata driver draait hij perfect en met de drivers blijft hij heel lang in het windows xp scherm hangen, als ik dan in windows logboek kijk bij systeem dan heeft hij een hele lijst met errors, windows heeft een fout ondekt op harddisk tijdens een wisselbestand, nvida drivers werken gewoon niet goed met sommige hd,s, ik heb net een week dit nforce 4 boord gigabyte k8nf9 ultra, hiervoor een asrock dual sata 2 draaide de schijf perfect op.

• legend99
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 18:58
EvilWhiteDragon schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:00:

Update: De jumper op 1,5GBit/s zetten lijkt te werken :) Maar dan nog, waarom kan hij niet op 3gbit/s werken? Ik weet dat t niet uit maakt in performance maar toch.
Same problem here. Ik heb de 6V250F0 disk en ben het er niet mee eens dat hij maar op 1,5 staat en niet op de volle 3.

Na tot nu toe nog geen reacte op mijn mail gehad te hebben heb ik vandaag proberen te bellen, maar helaas waren ze niet bereikbaar i.v.m werkzaamheden.
Heb overigens in een Duits artikel gelezen dat ze aan een firmware werken. Dus hoop dat ze druk bezig zijn voor ons :-)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zullen we hier maar verder gaan? Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10 :) Her-post eventueel (de samenvattingen van) de posts die jullie hierboven hebben gemaakt in dat andere topic ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 22-12-2005 19:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.