Toon posts:

Emule werkt niet, wel juiste instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er veel over gezegd en geschreven is, en hoewel ik alle posts hier heb gelezen kom ik er nog niet uit. Ik heb, na een format i.v.m. nieuw moederbord en processor, ineens een low ID op Emule. Dat begrijp ik niet, want de settings in mijn Router hebben altijd goed gestaan. Mijn Router is de bekende Alcatel Speedtouch 510. Ik heb altijd met een dynamisch IP gewerkt en hoewel ik eerlijk gezegd echt geen verstand heb van netwerken ben ik er ook achter gekomen hoe poorten te moeten forwarden. (Via NAT en dan poort 4660 tm 4665 en 4672 TCP en UDP)
Hoewel de instellingen van mijn Router dus niet zijn veranderd, ook niet na een format, blijf ik maar een low ID houden.
Ik ben vervolgens de stappen via jullie posts gaan doorlopen.
Eerst heb ik de firewall gechecked (Kapersky Anti hacker 1.8.180.0) en heb ik zowel binnekomende als uitgaande connecties van Emule volledig toegestaan. Dat had geen resultaat. Voor windows firewall idem.
Ik ben toen weer eens verder gaan kijken of het aan mijn IP kon liggen en heb vervolgens een statsich iP gemaakt. (Via DHCP uitzetten en in eigenschappen ICP onder netwerkverbindingen de adressen toegekend met IP 10.0.0.201 en DNS 10.0.0.138).
Via IPconfig kreeg ik vervolgens (naar mijn mening) een raar IP adres. Ik had er ineens 3 met letters en cijfers erin. Het kan zijn dat dat zo hoort,maar zoals ik al zei, ik heb er niet genoegverstand van.
Ik heb het vervolgens teruggezet naar een dynamisch iP Via dezelfde wegen. Onder IPconfig blijft echter hetzelfde adres staan. Met de letters er dus in. Onder www.watismijnip.nl kreeg ik echter steeds hetzelfde ip adres (ook tijdens statisch IP). Dit adres staat ook in de Router als outside adress onder TCP.
Ik heb onder de Router de poorten geforward met inside IP 10.0.0.138 en outside 81.204.xxx.xxx voor TCP en met 10.0.0.0 als inside adress onder UDP. Dit heeft altijd gewerkt.
Ik heb geprobeerd via Emule zelf de poorten te testen maar dit lukt niet.Dit is echter ook nooit gelukt toen ik nog wel een High IDhad dus daar gaf ik nooit niet zoveel om.
Wat heb ik nou fout gedaan en wat zie ik eventueel over het hoofd????
Ik zeg nogmaals, ik heb weinig verstand van netwerken en ben al blij dat ik jullie de bovenstaande beschrijving heb kunnen geven :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ah je bent eigenlijk best een eind op weg maar je gaat toch ergens de boot in ;).

Ik vermoed dat je na je format intern een ander IP hebt gekregen van je router (ik gok zelfs op DHCP, oftewel, wisselend). Dat had je zelf nog uitgevogeld volgens mij ;).
Waar je fout gaat is "IP-adressen met letters". Dat is geen IP-adres, maar een MAC-adres. Een MAC-adres is een vast adres dat bij een netwerkkaart hoort (na "/ipconfig all" krijg je dan ook het MAC-adres te zien als "fysiek adres").
Iets verder staat dan het ip-adres dat bij de netwerkkaart hoort. Dit kan echt alleen maar cijfers bevatten.

Wat je moet doen: Eerst het ip-adres van je eigen pc (intern) vast zetten op een adres. Maakt weinig uit welke je kiest, als het maar vast staat ;) Laten we het maar even op 10.0.0.201 houden uit je eigen voorbeeld.
Ik heb geen ervaring met Alcatel Speedtouch modems maar ik heb het idee dat je je weg best aardig kunt vinden. Ik neem eigenlijk aan dat 'inside IP' bij poort forwards het ip moet zijn wat je zelf hebt (dus 10.0.0.201) maar pin me daar niet op vast. De poort reeksen heb je iig goed, als je die allemaal richting het interne ip van je eigen pc krijgt moet je er door heen kunnen komen.

Tip: zet al je eigen firewalls echt helemaal uit als je gaat testen. Niks zo irritant als een router configgen, er niet uitkomen en tot de conclusie komen dat je al een uur geblockt wordt door je eigen firewall :P

Tip2: http://members.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/index.htm --> Dutch Emule FAQ, met naast een hoop info over eMule ook guides voor router instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
@ Icestorm: Bedankt voor je reply.

Ik wist idd niet dat het "letteradres"een MAC adres is. Het adres wat ik even later krijg bestaat inderdaad uit alleen cijfers, maar dit is (volgens mij) het vaste IP Adres van mijn router 10.0.0.138 een ander cijfer adres zie ik niet via ipconfig. Ook de manier met het vastleggen van een vast adres .121 heb ik al geprobeerd maar ook nadat ik via mijn router alle adressen forward naar dit adres werkt het niet. Ik heb ook al op de emule faq gekeken die je noemt maar ook via die weg kom ik er niet uit. er staat zelfs een programmaatje voor alcatel speedtouch 510 maar ik krijg t niet aan de praat. Ook beide routers staan helemaal uit. Dus als iemand nog oplossingen heeft hoor ik ze graag...
Zou het kunnen dat mn servicepack2 niet goed is geinstalleerd????

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb volgens mij hetzelfde modem gewoon de 510 (singlepc).

Als eerste moet je als je gaat naar start-uitvoeren-cmd en dan ipconfig intypt iets krijgen in de trant van

ip-adres 10.0.0.201
subnetmasker 255.255.255.0
standaardgateway 10.0.0.138

Al deze gegevens moet je 'hard' in je netwerkconnectie kloppen.

Dan is het zaak om in te loggen via de webbrowser op het modem, te gaan naar het kopje advanced-napt. Hier kun je dan aangeven welke poorten je wilt forwarden.
Bijvoorbeeld je hebt in emule bij tcp poort 6666 ingevuld.
Dan ga je in je modem naar NEW, kiest TCP, vult bij inside IP je eigen ip adres in (in jouw geval dus 10.0.0.201), Outside IP laat je leeg (op 0.0.0.0.), verder vul je bij inside EN outside port 6666 in. Dan is het apply en linksboven 'save all'.
Nu doe hetzelfde met de udppoort, alleen dan verander je TCP uiteraard naar UDP.

Nu moet je als het goed is een highID krijgen. Succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb precies gedaan wat je beschreven hebt. (Heb nog wel DHCP in modem aanstaan) maar het heeft geen resultaat. Wat nou zo vreemd is dat ik inderdaad een IP adres heb gezien onder ipconfig, dat was ook t probleem niet. Wanneer ik echter op sites kijk zoals watismijnip.nl ofzo of sites die melden dat je je IP loggen krijg ik een heel ander adres. 81.204.xxx.xxx Ook Emule zelf geeft dit adres aan. Als ik dit adres invoer onder Outside adres met als inside adres 10.0.0.201 Doet ie t nog niet. Zou t aan mn firewall kunnen liggen. Hoewel als ik deze uitzet doet emule t nog niet....

• Miek
DHCP op het modem maakt niet uit, als je hem in je eigen pc statisch zet, gaat dat voor, dus dat is geen probleem. Ook klopt het wel dat je ipadres wat je modem toegekend krijgt van de provider begint met 80.204.xxx.xxx, als het goed is zie je ditzelfde ipadres als je op je modem inlogt en dan bij basic-systeminformation kijkt.

Je hoeft dit ipadres dan ook niet in te voeren onder outside adres, maar gewoon op 0.0.0.0 laten staan.

Test hier even mee vanaf je pc of de poorten goed open staan http://tdn.no-ip.org/connection_test

Hij zou dan zoiets als dit terug moeten geven
success: your id should be 1234567890
En nog wat verder informatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Miek op 17-12-2005 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Onder mijn basic info onder de pagina van mijn Router staat bij IP-adres "not specified". Ik heb volgens mij een fout gemaakt bij t toekennen van het adres. Dit heb ik gedaan via netwerklocaties (windows XP) en dan eigenschappen van Lan verbinding en dan eigenschappen TCP/IP. Daar heb ik hetadres onder het tweede tabblad ingevoerd met als IP adres 10.0.0.201 met subnet 255.255 etc. standaardgateway 10.0.0.138 en als gewenste DNS server ook 10.0.0.138.

Verwijderd

Topicstarter
Ook die poorttest van emule in de link die je gaf geeft aan "connection timeout, connection could not be eshtablisched" Ik heb ook op de officiele NL Emule FaQ gekeken omdat daar ook veel handleidingen staan voor een speedtouch 510 maar die hebben ook geen resultaat :(

• Miek
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dinahhz/speedtouch.JPG

Je krijgt wel zoiets dus, maar bij je IP-adres staat 'not specified', terwijl je wel gewoon kunt internetten, etc..? Begrijp ik dat goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff twee plaatjes gemaakt over wat ik precies zie, misschien helpt dat beter :)
Ik heb dus WEL internet, dat is ook nooit offline geweest.

http://www.badongo.com/pi...2005-12-17_speedtouch.JPG

http://www.badongo.com/pic.php?file=IPadd__2005-12-17_ip.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik weer wat wijzer. Ik heb dus twee IP adressen, wat ook logisch is. Ik heb nu de volgende nummers:

(IP netwerkadapter ) 10.0.0.201
(IP van internet aanbieder gekregen) 81.204.xxx.xxx
Adres van Router 10.0.0.138
Subnet 255.0.0.0

Ik heb onder de pagina van de speedtouch de poorten opengezet met als inside adress het .201 en met outside adres 0.0.0.0. Wat heb ik nu nog fout gedaan?
Ik snap ook niet dat t adres niet wordt weergegeven in het scherm van de router.
(zie plaatjes vorige post)
Nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost!! :+
De fout bleek bij mijn firewall te liggen. Die had een nieuwere licentie sleutel nodig. Omdat ie echter aangaf gewoon aan te staan etc. keek ik daar steeds overheen. Hij heeft dus al die tijd alle verbindingen standaard tegengehouden, zelfs hoewel daar applicatioeregels voor waren gemaakt. Ik ben iig weer erg blij en wil jullie badanken voor jullie info, ik heb weer n hoop geleerd!
Pagina: 1