Toon posts:

probje met 486-33 sx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mense..
ik heb een klein probje.. ik heb vanmiddag 3 mobo's opgehaald met een doos vol geheugen van x jaar oud.. maargoed.. ik heb dus een 486-33 die er ook bij zat op een mobotje gepleurd.. alleen paste hij er niet helemaal op.. ik hield 1 randje met pinnetje-sockets over zeg maar.. mag dat? :)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Die mobo's zijn waarschijnlijk socket7
de 486-33 is geloof ik socket5
Je zal dus op zoek moeten gaan naar een DX2 proc.

Niet?
[Specs]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het klopt waarschijnlijk wel.. die laatste rand is voor een (evt.) pentium overdrive processor.
Zorg wel dat je pin 1 v/d processor ook daadwerkelijk in pin 1 van de socket hebt..

Verwijderd

Topicstarter
het is geen socket7 mobo.. helaas...
(heb namelijk 2 dooie socket7 mobo's liggen en nog 2 socket7 procs)

op het mobo zelf staat dat ie wel compatible is met sx.. kan je met een jumpertje instellen.. dx of sx..

• Exirion
  • Laatst online: 07:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 19 januari 2001 20:03 schreef SiGNe het volgende:
Die mobo's zijn waarschijnlijk socket7
de 486-33 is geloof ik socket5
Je zal dus op zoek moeten gaan naar een DX2 proc.
Socket 5 is de eerste Pentium socket die later werd afgelost door socket 7.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Yep, dt randje met vrije pinnetjes is inderdaad bedoeld voor een Pentium overdrive, een upgrade voor 486 wat nooit echt snel werkte, een DX4-100 was al veel sneller.....

Niets aan de hand, als je geen andere proc kan vinden kan je hem nog op 40 MHz laten lopen :)

Verwijderd

Topicstarter
maar 't probje is gewoon dat ie niet werkt.. zou ie gewoon echt dood zijn dan? :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik weet/wist eigenlijk ook niet welke van de, pin 1 is op de proc.. ik heb em d'r gewoon ingedouwd zodat de letters goed staan tov het mobo zeg maar...
---------------------
|
|
|
| intel 486sx

zo zeg maar.. dus..

Verwijderd

is die 486-33 niet socket 3?
:?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee wat voor socket et nou is..
kheb ook geen digicam om em ff te piccen.. dus dat word'em ook niet. maarja...
hij werkt niet.. iig

Verwijderd

Vogens mij zit mijn 486 in een socket 3.

• Palomar
  • Niet online
idd. 486 is socket 3 (ouderen dacht ik ook nog socket 2)
P60-66 is socket 4
P75-200 is socket 5
P166MMX en hoger socket 7.
Socket 5 en 7 zijn bijna hetzelfde.. verschil is 1 pinnetje zodat je geen socket7 cpu in een socket 5 mobo kan doen..

Verwijderd

echt wel dat je een socket 7 proc. in een socket 5 kan doen hoor...ik heb er zelf eentje, een pentium 100 (komt uit socket 7), in een socket 5 gezet, die draaide prima. En beide sockets hebben echt evenveel pinnetjes.

Maar goed, over die socket 3....Daar zit als het goed is één hoekje die anders is op de socket (scheelt 4 pinnetjes geloof ik), en vaak zit er ook één hoekje op de processor die afgeplat is. Nou, je raadt het al, dat moet op elkaar.

Ik heb alleen nog nooit een SX met een socket gezien. Alle SX die ik ken zijn met vaste proc, en alle socket 3 die ik ken zijn DX of DX/2. Is het wel echt socket 3? Want dan zal het waarschijnlijk wel op de socket moeten staan.

Verwijderd

Ik heb hier ook een 486 sx 33 liggen. Het is absoluut een socket 3. Als je hem zo houdt dat je de tekst erop kan lezen zie je op de linkeronderhoek een puntje zitten. Dat puntje moet in de hoek van de socket waar 1 los gaatje zit. Het klopt dat je aan alle kanten 1 lege rij gaatjes krijgt, dat is zoals anderen al zeiden voor een pentium overdrive.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

In de aanbieding:
1*486 DX 50
1*486 DX2 50
1*486 SX2 50

Geen geintje.. ze liggen bij mij in de kast weg te rotten... Ik wou ze ook eigenlijk al als sleutelhanger gaan gebruiken.... maar dat staat zo stom...VOlgens mij doen ze het nog gewoon...

Kom maar ophalen.. voor elk aannemelijk bod...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

rhand0z> je bent niet geinteresseerd?
Pagina: 1