vastlopen van computer bij hevig gebruik

Pagina: 1
Acties:

• seeyou
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04-2025
Beste Helpers

Ik heb al enkele maanden het probleem met mijn computer. Ik zal even kort uitleggen. Als ik mijn computer stevig belast, als voorbeeld het convergeren van divx naar dvd dan loopt mijn computer helemaal vast. Ik heb al twee keer nieuwe pc-geheugen vervangen. Ik gebruik windows XP home. Heb een pentium 4 3,02 mhtz en heb een intern geheugen van 512 mb.

het maakt nie tuit of ik mijn computer opnieuw installeer en ik denk dat het een hardware fout is. heeft iemand enig idee om het probleem op te lossen. En vooral hoe...

Alvast mega bedankt

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Mijn eerste idee is dat de temperatuur van de CPU misschien te hoog wordt. Zoek daar eens op rond. Daar zijn voldoende topics over die uitleggen hoe je dat meet en wat dan eigenlijk te veel is.

• seeyou
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04-2025
heb ik gedaan. Hij ligt rond de 60 als het hevig wordt belast

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb dit probleem ook eens gehad, ik heb toen ook geheugen en voeding vervangen. Maar dat hielp ook niet. 2 Maanden erna was mijn mobo stuk.Dus in het ergste geval is dit het voorteken dat je mobo stuk gaat. Maar het kan bij jouw misschien ook iets anders zijn.

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 14:57
Dit probleem heb ik ook gehad. Alleen was het bij mij een combinatie van de Nvidia drivers die een conflict gaven en meteen ook mijn cpu die + 60 C werd.Dit heb ik overigens opgelost door nieuwe Nvidia drivers te downloaden.

Mijn probleem was dus net zo snel weggegaan als het gekomen was.

To be, or not to be...

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Converten gaat alleen over je CPU, je geheugen heeft er niks (nou ja, misschien een beetje) mee te maken. Ik ben geen pentium kenner, maar volgens mij moet 60 graden geen probleem zijn.

Gooi CPU Burn in er eens over heen, deze belast je cpu voor 100%. Als je temp-uitlees progje het ondersteunt, zet dan een log bestand aan, zodat je kunt kijken hoe heet hij word als hij vast loopt, of je moet constant achter je pc blijven turen naar de temp :P

Drivers update kunnen misschien ook helpen, maar het klinkt als een temp probleem.

Edit: probeer sowieso altijd je graka + chipset up-to-date te houden. BIOS is iets minder belangrijk, want die MOET wel stabiel zijn om verkocht te worden, maar dat zou je ook nog kunnen overwegen.

[ Voor 16% gewijzigd door WingsOfFury op 15-12-2005 02:01 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Geef ons eens je specs, ook die van je voeding (merk + type/vermogen).

Verwijderd

En als prime of een cpu burn-in niets oplevert zou je ook nog eens een memtest kunnen draaien
Pagina: 1