[XP] programma automatisch laten opstarten na hibernate

Pagina: 1
Acties:

• spockster
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:49
Zoals je in de titel al kan lezen zoek ik dus een manier om een programma (een bepaalde .exe) te laten opstarten. Probleem is dat ik mijn pc uitzet doormiddel van slaapstand. Nu kan ik geen manier vinden om dit automatisch te laten gebeuren. Soort startup folder zegmaar, maar dan een voor hibernate.

Heb al gezocht binnen GoT en op google. Maar krijg alleen maar uitleg hoe handig deze functie is. Maar niet iets waar ik naar op zoek was.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hibernate is er juist voor om je PC weer zo terug te geven als je hem hebt achtergelaten. Hij kopieert het hele gehuegen en zet dat bij de boot weer terug, daar merkt volgens mij geen programma iets van..

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 14-12-2005 22:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24

Reptile209

- gers -

Misschien heb je wat aan dit verhaal (en daarbinnen wordt verwezen naar dit vb-script). Of anders wellicht iets anders dat te vinden is met [google=start program after hibernate]. Het wordt programmeren vrees ik voor je :).
fsfikke schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:47:
Hibernate is er juist voor om je PC weer zo terug te geven als je hem hebt achtergelaten. Hij kopieert het hele gehuegen en zet dat bij de boot weer terug, daar merkt volgens mij geen programma iets van..
Het gebeurt wel eens dat drivers (of programma's die bijvoorbeeld de klok in de gaten houden) van slag raken door hibernate. Dus dan is dit geen onlogische vraag. Dat de fout daarbij waarschijnlijk bij de programmeur van de betreffende gewraakte code ligt, is natuurlijk een hele andere zaak :+.

[ Voor 45% gewijzigd door Reptile209 op 14-12-2005 22:53 ]

Zo scherp als een voetbal!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je bent haast verplicht om een programma/services altijd te draaien die jouw'n exe gaat opstarten.

Het is vrij simpel te controleren voor een programma of er hibernate heeft plaats gevonden:
- Dit kan door uitlezen van PowerManagementEvent 's
- Ook kan het door middel van een timer, je laat een programma door middel van een timer om de 1sec de tijd uit lezen en vergelijken met een variable met de vorige tijd. Als de tijd tussen de huidige en de vorige groter is dan +- 10 sec is de computer in slaapstand geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door djexplo op 14-12-2005 22:59 . Reden: spelling ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

De in Windows ingebouwde takenplanner kan dat :)
Onder Configuratiescherm, Geplande taken kan je de wizard Een nieuwe taak toevoegen starten, en op het einde van de wizard vink je "Geavanceerde eigenschappen voor deze taak openen..." waarna je onder het tabblad Instellingen een vinkje kan zetten voor "De computer uit slaapstand halen om deze taak uit te voeren."

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 23:00 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Reptile209 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:51:
[...]

Het gebeurt wel eens dat drivers (of programma's die bijvoorbeeld de klok in de gaten houden) van slag raken door hibernate. Dus dan is dit geen onlogische vraag. Dat de fout daarbij waarschijnlijk bij de programmeur van de betreffende gewraakte code ligt, is natuurlijk een hele andere zaak :+.
Daarom werkt hibernate ook vaak niet als niet alle drivers WHQL gecertificeerd zijn :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• spockster
Reptile209 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:51:
Misschien heb je wat aan dit verhaal (en daarbinnen wordt verwezen naar dit vb-script). Of anders wellicht iets anders dat te vinden is met [google=start program after hibernate]. Het wordt programmeren vrees ik voor je :).
Ben dus aan de slag gegaan met dat vb-scriptje, en eigenlijk werkt het wel, maar het is niet wat ik wil. zie dus mijn exe bij in taakbeheer staan. Maar het is eigenlijk een vb.net formuliertje dat ik op mijn scherm wil zien. En hij toont het niet. 8)7

• spockster
^^ iemand nog een ideetje?
Pagina: 1