quicktime plugin neemt uitvoering over in internet explorer

Pagina: 1
Acties:

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 22:17

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Hey allen,

Ik heb nu sinds 2 weekjes de nieuwe quicktime op mn pc staan; versie 7.0.3
Deze werkt gewoon perfect maar bemoeit zich ook met het openen van mp3 links op websites.

In de instellingen van quicktime (via t configuratiescherm) staat alles wat met mp3 te maken heeft uit.

Normaal werden mp3 links altijd door winamp geopend maar nu springt quicktime hier dus telkens voor en krijg ik een nieuwe pagina met daar de quicktime player in.

Allemaal leuk en aardig dus maar van mij hoeft t niet :(

Iemand een idee of oplossing om mp3 links (en volgens mij ook wav links) weer normaal te openen met het programma dat standaard de mp3's opent (in mijn geval winamp dus)?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je ook al geprobeerd om via Winamp opnieuw de file extensies te laten registreren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:42:
Heb je ook al geprobeerd om via Winamp opnieuw de file extensies te laten registreren?
Had ik nog niet gedaan, maar heb ik nu wel gedaan (gewoon opnieuw uit en aan gevinkt), maar het wil niet helpen :/

Het probleem doet zich ook alleen in internet explorer voor, normale mp3's op mn pc worden wel gewoon met winamp afgespeelt.

Erg vervelend als je tegen een plugin zegt dat ie zich er niet mee mag bemoeien maar er uiteindelijk schijt aan heeft :P , ik ben in staat om deze versie er af te gooien en de alternatieve quicktime erop te zetten, mocht er geen oplossing zijn.

Verwijderd

En als je mp3 files offline afspeelt ? worden ze dan ook door quicktime afgespeeld ? Anders moet je met de rechter muisknop openen met doen en dan winamp.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Winamp Agent aan met Preserve File Types

There is no replacement for displacement!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
eXistenZ_NL schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:30:
Winamp Agent aan met Preserve File Types
Mm dit had ik idd uitgeschakeld, maar ook weer ingeschakeld maakt het niets uit, winamp maakt er niet eens melding van ( ook na opnieuw opstarten van mn pc ).

Anderen zullen hier toch ook last van moeten hebben of ben ik nou gek ;)

En zoals ik al eerder zei; offline files worden gewoon keurig met winamp geopend (mp3's hebben ook gewoon het winamp icoontje).
Het gaat specifiek over links naar mp3 bestanden, online via internet explorer

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Ga eens naar Control Panel > Quicktime > File Types en kijk of MP3 daar nog aan staat. :)

Signature

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Het frustrerende is dus dat ie altijd uit heeft gestaan, zie ook onderstaand screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://home.aim.avans.nl/s135595/Pictures/quick-config.jpg

Ik wordt er zo triest van :'( , is dit soms de manier van apple om de opdringerigheid van microsoft terug te pakken :P

Ik zal dr maar mee moeten leren leven ben ik bang

[ Voor 10% gewijzigd door Pendaco op 16-12-2005 17:13 ]

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Dit probleem heb ik dus ook.
Als ik QT er weer af gooi dan doet Winamp weer mp3tjes openen vanaf internet.
Zet ik QT er weer op dan neemt QT het weer over.

Ik heb op alle mogelijke manieren ingesteld dat QT van mp3 moet afblijven, maar het blijft dus..

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb een vreemde oplossing voor het probleem gevonden op internet.

Je moet deze stappen volgen:

1. Schakel in Winamp de agent uit (keep file association)
2. Open Windows Media Player en schakel bij de opties in dat dit programma mp3's moet openen.
3. Open daarna Winamp en zet daar bij de opties dat Winamp default mp3's moet openen.

Als het goed is, heeft Winamp het nu 'overgenomen' van Quicktime. Bij mij werkt het. Quicktime staat nog gewoon op mijn pc, maar als ik nu op een internetlinkje naar een mp3 klik, krijg ik het schermpje dat ik kan kiezen voor 'openen' of 'opslaan als' en dat wilde ik dus precies :)

Vreemde manier, maar blijkbaar moet eerst Media Player de mp3 'rechten' afpakken van Quicktime en kan Winamp daarna weer de 'rechten' van Media Player pakken.

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Eeeey toppie het werkt,
Mag ik je bij deze hartelijk bedanken _/-\o_

Ik zat toevallig even in mn oude post history te kijken en zag dat er meer was gepost bij dit topic.

Wel 1 dingetje wat niet helemaal hetzelfde ging;
wanneer ik in winamp er weer voor koos om mp3's te openen pakte ie het niet, ook niet na opnieuw opstarten.

Ik ben toen op een mp3 gaan staan en heb (via het rechtermuis menu gekozen) om winamp als standaard programma voor mp3's te gebruiken.

Idd wel erg vaag dat het op deze manier wel werkt, blijkbaar is winamp toch niet opdringerig genoeg als het gaat om file associations opeisen :P
Pagina: 1