Toon posts:

Gezocht: provider die PostgreSQL en JSP host

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede en betrouwbare provider die voor een redelijke prijs een PostgreSQL database aanbiedt in combinatie met Tomcat (JSP).

Op een rijtje:
  • PostgreSQL versie 8.1 (of evt 8.1)
  • Tomcat 5.5 (of evt 5.0)
  • het moet mogelijk zijn Tomcat te herstarten en de cache te legen.
  • daarnaast is het handig als PHP ook geinstalleerd is ivm phpPgAdmin
Ik heb niet een enorme site nodig, het is meer voor persoonlijk gebruik, zeker geen productie-omgeving. Ik kan maar weinig providers vinden die dit leveren, of ik moet meteen alweer 100 euro per maand gaan betalen. Ik zit meer te denken aan 20 - 30 euro per maand, excl setup.

De provider heb ik het liefst hier in NL, maar iets in het buitenland is ook mogelijk. Ik heb een slechte ervaring met een provider in de VS die zeer traag reageerden op vragen of verzoekjes, en waarbij vooral de upload-verbinding erg traag was. Nou was dat wel een paar jaar geleden, dus ik weet niet hoe dat nu is. Een goede helpdesk is wel belangrijk.

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 10:03
Dit is inderdaad een heel lastig onderwerp. Java hosting is ontzettend moeilijk te vinden.
En ik zie dat het vaak draait op Tomcat 4.x en ik zie dat het voor jou geen optie is.
Java hosting is erg duur omdat je met een JVM op een server werkt.
Heb je een shared JVM heb je meer risico omdat als jij de JVM laat crashen alle sites crashen.
Een eigen JVM is vaak ook mogelijk maar een hoop duurder.
Helaas heb ik weinig hosting pakketten gevonden die aan jou, en ook mijn eisen, voldoen.
Het is soms nog het goedkoopst om bij bijv. TransIP een collocatie abbo te nemen en een
eigen server neer te hangen. Dan heb je de kosten van de server maar de rest valt imho mee.
Succes!

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Wat je ook kan doen, maar dan moet je wel het beheer zelf doen, is kiezen voor een VPS account.

Met zo'n virtual private server krijg je root access en kan je je eigen programma's installeren, maar deel je de server wel met anderen om zo kosten te drukken. Een soort van hosted VMware oplossing dus.

Verwijderd

Probeer http://www.shockmedia.nl/ die draaien vrijwel elke Tomcat versie die er is! Je kunt zelf de gehele configuratie aanpassen en Tomcat zelf starten en stoppen.... Heb daar zelf ook een tijdje een Tomcat account gehad maar draai nu me eigen servers ;)