Schijf gecrashed: datarecovery en garantie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Waarschijnlijk is dit probleem al 1001x langsgeweest, maar ik zag door de bomen het bos niet meer. Heb even in de faq gezocht, een gebruiksonvriendelijke freeware recoverytool gebruikt, etc, maar ik kom er niet uit... Hier het verhaal:

Ik had voor een vriendin een pctje gemaakt met daarin een 80 GB Seagate Barracuda 7200.7 S-ata schijfje. Werkte perfect, totdat die laatst niet meer wilde booten. Ik heb het schijfje toen bij 2 andere pc's als secundaire schijf getest, en beide keren verscheen die keurig in windows als E: oid, maar erop komen lukte niet: een error.

E:\ is niet toegankelijk

Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.

Nu kan ik die schijf wel gaan formateren, en misschien doet die het dan ook wel weer, maar dan is de data die er op staat (stond) weg, en dat is niet de bedoeling. Ik heb zo'n recoverytooltje van de faq geprobeert, maar daar snapte ik dus helemaal niets van. Hoe los ik dit op?

Als de schijf definitief overleden blijkt, hoe claim ik dan garantie? Of heb ik dat niet (meer)? Ik heb hem gekocht op ebay, iets meer dan een jaar geleden, en die verkoper is niet meer ingeschreven dus daar kan ik niet aankloppen. Een bon heb ik uiteraard ook niet. Op de schijf staat 'datecode: 04106'. Dus juni of oktober 2004? Dat is dan meer dan een jaar en minder dan 2 jaar...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de garantie kan je op de site van seagate toch vinden? dmv je schijf zn serie nummer etc?

en je zou hdd regenerator dr nog eens op los kunnen laten, mocht je disk wat badsectors hebben gekrengen, dan fixt deze ze, hoebetrouwbaar dit op de lange termijn is weet ik niet.. :+ maar goed als je je data er af krijgt ben je vast al een heel stuk opgeschoten

404 Signature not found

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ staan wel meer dan 10 populaire recoverytooltjes opgesomd. Heb je ze allemaal uitgeprobeerd? Bijvoorbeeld GetDataBack?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08
Rob_G schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:27:Een bon heb ik uiteraard ook niet. Op de schijf staat 'datecode: 04106'. Dus juni of oktober 2004? Dat is dan meer dan een jaar en minder dan 2 jaar...
Hier even kijken voor eventuele garantie. Als 't geen OEM schijf is zit er drie of vijf jaar garantie op.