Toon posts:

Overclocken AMD 3200+ Venice

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben compleet nieuw op het gebied overclocken en weet hier dus helaas ook geen ene f*** van. Mij is verteld dat het gewoon mogelijk is je CPU te overclocken in de bios. Mijn vraag is, tot hoever/hoeveel kan ik mijn systeem overlocken met een AMD 3200+ Venice, gekoeld door een luchtkoeler met fatsoenlijke koelpasta.
Ik gebruik het EPoX 9NPA+ Ultra mobo. :Y)
HDD WD Raptor 74GB 10.000rpm :*)
Tagan 380W netvoeding :(. Had meer moeten zijn naar mijn gevoel. Tweede HDD werkt momenteel niet. 8)7
Asus 6200 Gamer Edition

Ik hoop dat dit genoeg informatie is, als deze vraag al beantwoord is, zeg het me dan, ik heb gezocht, maar niets kunnen vinden, kan aan mij liggen;).. Kan het alstublieft uitgebreid beantwoord worden, gezien ik niets weet van overclocken.

Thanx

Verwijderd

neem eerst een een kijkje hier voordat je een post maakt [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 17[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry 8)7 *schaam*

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Je hebt helemaal niet goed gezocht:
WingsOfFury schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:24:
Ik heb niet alles gelezen, want volgens mij staat er een hoop onzin in.

Ik heb een 3200+ op een A8N-E en mijne haalt 2,56 gig (std 2,0). Ik heb (volgens mij) merkloos geheugen, dus daar ligt het niet aan.

Als jij GOED overclockt, dan is je voeding te zwak, ik weet niet precies hoeveel je nodig hebt, maar ik heb 420 watt en mijne loopt stabiel op 2,56 iig.

Als je niet weet hoe je moet overclocken, begin dan eens mat ALLES van Auto af te halen. Zet je geheugen op 200 Mhz, maar raak de rest (cas enzo) niet aan. Zet je PCI Clock Synchronization Mode op 33.33 Mhz. Je Hyper Transport Frequency op 3x en je AMD Q&Q uit.
Geef je CPU het maximum voltage (als het goed is 1.550 volt) terwijl je gewoon 220 x 10 (standaard, maar NIET op Auto) draait. Als hij dan al niet stabiel is, denk ik dat je voeding te zwak is.
Al deze instellingen zou hij in 1 keer aan moeten kunnen, dus je hoeft niet elke keer te rebooten.

Als dit werkt, gooi dan je CPU op 220 x 9 of 8.5, deze vind ik persoonlijk namelijk fijner om mee te werken. Als hij het nog stabiel doet (DUH, hij alleen maar slechter geworden), verhoog dan in stapjes van 10 mhz. 300 x 9 zou hij moeten halen, dat is namelijk 2,7. Dus 500 extra, dat haalde ik ook.

Maar dat moet wel in kleine stapjes, pak je rekenmachine en laat je CPU ff testen in 3DMark05 op 2,5 gig en 2,7 gig. Als hij 2 keer stabiel loopt kun je proberen over de 2,7 heen te gaan, dit zal waarschijnlijk wel moeten lukken. Run nu wel om de 0,05 gig ff 3Dmark05, want heel veel verder zul je denk ik niet komen.
Als bij eenmaal in stabiel loopt, ga dan 20 Mhz terug en test hem (mss zit hij dan nog wel op 2,8 gig). Is die dan stabiel, ga dan je geheugen omhoog gooien. Eerst 266 (dacht ik) en testen, dan 333 -> test, 400 -> test. Ik haalde maar 333, maar ik heb volgens mij merkloos geheugen, dus waarschijnlijk haal jij de 400 wel, mss kun je je geheugen ook nog overclocken naar 500, maar dat weet ik niet.

Als je je bios niet zo goed kent, pak dan ff je boekje erbij, zoek alles op wat in dit verhaal staat en print an dit verhaal uit. Volg het verhaal en post of je er iets aan hebt gehad.

*Dit is hoe het bij mij ging, zelfde mobo, dus bij jou zou het ook zo moeten gaan*

Succes!

Edit: als je wel weet hoe je moet overclocken heb ik zojuist 5 minuten van mijn leven verpest :P haha!
Dit is, zoals er staat een A8N-E. Pak ff je boekje en check of je deze dingen in je BIOS kunt vinden. Het is een algemene oc "guide", dus als het goed is, moet het zo werken. Epoc heb ik nooit ervaring mee gehad, dus het kan dat ik het mis heb...