[PRINTER] Canon pixma ip4000 vs ip4200

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
In mijn zoektocht naar een nieuwe printer stuitte ik op de Canon PIXMA ip4000:
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0002GU16A.01.LZZZZZZZ.jpg
Een erg fraai exemplaar in mijn ogen, die goed zou passen bij mij pc. In de pricewatch en op sites als www.prijsindex.net staan genoeg winkels die deze printer zouden aanbieden, maar dat bleek tegen te vallen. Bijna overal is deze printer vervangen door het nieuwe model ip4200 dat ongeveer een tientje duurder is.
Afbeeldingslocatie: https://secure.quicksolve.com.au/catalog/images/ip4200.jpg
Ik vind de ip4200 echter niet erg fraai. De enige online winkel waar ik de ip4000 nog voorradig heb aangetroffen is Otto.nl.. Maar misschien is het wel erg dom van mij om op zoek te gaan naar een model van bijna een jaar oud dat nergens meer geleverd wordt? Als ik de specs even naast elkaar zet:

Specs ip4200

Specs ip4000

Wat het meest opvalt is het verschil in print resolutie: namelijk 4800 x 1200 dpi (ip4000) vs 9600 x 2400 dpi (ip4200). Maar is dat nou iets wat mij gaat opvallen of wat erg belangrijk is? Verder lijkt me er niet veel verschil te zijn, behalve in uiterlijk.

Heeft iemand ervaring met een van deze twee (of beide) printers? Is het verstandig als ik ga voor de ip4000 aangezien die niet meer geleverd wordt? En weet iemand misschien nog een (web)shop waar ze de ip4000 verkopen? Ik heb al geïnformeerd bij de MediaMarkt, misschien hebben ze daar nog wat. Even afwachten. Ik wil in elk geval overstappen op Canon omdat mijn oude HP printer mij een beetje gaat tegenstaan en ik de cartridges veel te duur vind in vergelijking met Canon.

[ Voor 4% gewijzigd door Syntagma op 19-01-2006 13:40 ]

Verwijderd

Ik heb zelf de ip4000. Die bevalt goed. In de winkel hebben wij nu dus ook de nieuwe staan: de ip4200, dit isgewoon dus een verbeterde versie van de ip4000.

Een tip: ga niet van de plaatjes uit! Want de ip4200 voelt namelijk veel beter aan dan de ip4000, hij oogt ook mooier en heeft ook een strakker design. NIemand kant het ontkennen, de ip4000 is gewoon een plastic ding van de buitenkant! Desondanks is het een geweldige printer! Maar ga maar voor de ip4200, deze is mooier, beter en voor die 10 euro zal ik het echt niet laten!

• Syntagma
Dankjewel. Maar ik vind de 4200 zeker niet mooier.. Ik weet wel dat plaatjes niet alles zeggen, maar de kleurencombinatie en vorm van de 4000 spreekt me meer aan en past perfect bij mijn pc.

Even wat high resjes:

foto 1 ip4000
foto 2 ip4000

foto 1 ip4200
foto 2 ip4200

Vind ik toch de 4000 een stuk fraaier ;)
Maar dat ie wat minder stevig zou aanvoelen, vind ik niet echt een probleem.

Maar ik hoor graar meer meningen :)

[ Voor 61% gewijzigd door Syntagma op 14-12-2005 22:28 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

De 4000 is de mooiste printer die ik ooit heb gezien qua design, een ander groot verschil is de inkt, in de 4200 zit cromalife100 inkt. deze zorgt voor betere kleurechtheid na vele jaren (foto's in boek 100jaar) Deze inkt is (nog) niet als imitatie te koop, maar canon inkt is toch al niet duur.

misschien kan je nog een ip5000 vinden? die is donkergrijs ipv zwart

www.casarodriguillo.com

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15
ip5000 zul je ook nergens meer tegenkomen. Die modellen zijn al een paar maanden vervangen door de x200 serie.
Zoals gezegd is de inkt van de nieuwe serie nieuw. Hierin zit ook een chip verwerkt, waardoor je (nog) geen imitatie inkt kunt gebruiken.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
wij waren dus ook opzoek naar die 4000, nergens meer te leveren. nu hebben wij die 4200 ook. ik vind hem echt geweldig (natuurlijk ook wel verbetering na een Canon BJC3000).

alleen dat van die cartridges wist ik nog niet... zullen mn ouders niet zo blij mee zijn :X want voor onze vorige printer hadden we altijd wecare cartridges

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Her en der kom je nog weleens een IP4000R tegen. Technisch helemaal een IP4000, maar de R heeft een printserver aan boord. Zowel draadloos als met een 'ouderwets' draadje.

• Syntagma
Ik heb de ip4000 besteld bij Otto.nl.... ben benieuwd of ze hem ook daadwerkelijk gaan leveren.
Dat van die chromalife inkt die 100 jaar meegaat, vind ik niet zo boeiend. Voor mij zou de ip4000 een prima printertje zijn denk ik.

Die 4000R is idd soms ook nog te vinden, maar die is bijna 2x zo duur.

• Syntagma
Potver.... ik heb hem al lang en breed besteld bij Otto, maar ik krijg nu een mail dat ie er niet meer is. Waarom hebben echt alle winkels hem gewoon op hun site staan om vervolgens vrolijk te melden dat ze hem helemaal niet meer hebben?

Ik wil gewoon die ip4000, daar ben ik wel over uit. Maar als iemand me nog aan een adresje kan helpen waar ie te koop is...?

Verwijderd

Schaf dan een IP5200 aan die is volgens mij wel met zwart/zilveren behuizing

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

er staat een enkele pixma 4000 bij marktplaats en speurders

www.casarodriguillo.com

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Mocht je hem nog steeds willen, MyCom heeft hem momenteel; http://www.mycom.nl/MyCom/Store/auctiondetail.do?lotID=13864

Kwam dit topic toevallig tegen op een zoektoch naar reviews, aangezien ik ook voor een printertje aant kijken ben en deze wel mooi vond. Maar hij ligt wat boven mn budget voor n printer voor t printen van huiswerk.

[ Voor 48% gewijzigd door frickY op 14-01-2006 22:58 ]

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:33

Orac

Ik mis je papa.

Als het uiterlijk heel belangrijk voor je is, dan kan je ook nog de iP8500 kopen. Is nog in productie, zelfde uiterlijk, alleen ietsje duurder :P

• Syntagma
frickY schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:57:
Mocht je hem nog steeds willen, MyCom heeft hem momenteel; http://www.mycom.nl/MyCom/Store/auctiondetail.do?lotID=13864

Kwam dit topic toevallig tegen op een zoektoch naar reviews, aangezien ik ook voor een printertje aant kijken ben en deze wel mooi vond. Maar hij ligt wat boven mn budget voor n printer voor t printen van huiswerk.
Thanks, ik heb de veiling gewonnen dus binnenkort staat ie hier te pronken :D

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan de IP4200 ook gewoon goedkope inkten gebruiken net als de IP4000? want ik las iets over Chroma inkten... :/

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:15
n00bs schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:18:
Kan de IP4200 ook gewoon goedkope inkten gebruiken net als de IP4000? want ik las iets over Chroma inkten... :/
Nee.. de IP4200 gebruikt nieuwe cartridges met een chip. Voor zover ik weet is er nog geen imitatie hiervoor.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz, dus dan is de IP4000 een betere koop ;) alleen nadeel dat hij in de pricewatch duurder is dan de IP5000 :/

• Syntagma
Nou, ik heb de ip4000 hier staan hoor! Nogmaals bedankt voor de tip frickY!
Het is tot nu toe een wereldding!

Best nog groot, maar ik gebruik alleen de cassette onderin dus ik hoef de bovenste invoerklep niet omhoog te zetten. Er zit een mooi anti-stof kapje op de papiercassette. Verder ben ik nu alle opties en mogelijkheden aan het bekijken en dat zijn er veel. Je kunt met de bijgeleverde software/drivers zelfs ruis in foto's verminderen bij het afdrukken, alsmede nog vele andere kleurcorrecties e.d. Echt gaaf, nog ff kijken of het ook echt werkt natuurlijk.

Ik zie ook dat er een stille modus opzit, die gaan we ook proberen. Ik weet alleen nog niet wat ie dan precies doet (of juist niet doet) om minder geluid te maken? Of werkt ie dan langzamer?

Ik ben fliefd! O+

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn ouders een Pixma 4000 en ik moest een nieuwe printer hebben. Dus ik blindelings de 4200 gekocht. Kwam ik pas later er achter dat het nieuwe cardridges had :(. Kon ik dus niet gebruik maken van goedkope inkt. Maar goed dat je dus voor de 4000 hebt gekozen.

De 4200 is wel wat steviger dan de 4000 en welke er beter uitziet is een kwestie van smaak.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Deze week de 4200 gehaald... Topprinter, absoluut mijn beste printer tot nu toe.

En je kunt er ook lekker op DVD'tjes mee printen... resolutie 9600x4800 ofzo... wat wil je nog meer!! :)

Verwijderd

Ik ben van plan de ip4200 te gaan kopen. Heb tot nu toe altijd geprint met laserprinters. Ik ga hem vooral gebruiken om foto's en documenten die in kleur moeten te printen. Maar heb een klein vraagje.
Hoor altijd dat inkjetprinters kunnen gaan vlekken als je bijvoorbeeld wat vette handen hebt ofzo. Of met gewone printjes dat ie kan gaan uitlopen. Geen last van bij mijn laserprinter ofzo. Maar als je bijvoorbeeld op fotopapier van canon print kun je dan last krijgen van dit soort probleembjes of nog andere?

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Als je goed fotopapaier EN de originele Canon cartridges gebruikt EN de print voldoende laat drogen zou je daar geen enkel probleem mee moeten hebben.

Verwijderd

Darth Malak schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:30:
Als je goed fotopapaier EN de originele Canon cartridges gebruikt EN de print voldoende laat drogen zou je daar geen enkel probleem mee moeten hebben.
Ok bedankt!
Pagina: 1