Kom niet in de bios van Compaq Armada 1120

Pagina: 1
Acties:

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 23:59
Ik heb vandaag mijn bejaarde Compaq Armada 1120 weer tevoorschijn gehaald om weer wat nostalgische uurtjes te beleven maar nu weet ik niet meer hoe ik in de bios kan komen.

Ik heb de volgende toetsen al geprobeerd tijdens de post. (F1 t/m F12, Delete, Esc, Enter, Ctrl, Alt, Shift en nog een paar andere toetsen)

Eigenlijk ben ik het hele toetsenbord wel afgeweest. Maar ik kom nog steeds niet in de bios, aangezien het een Compaq is kan het zijn dat ik of een toetsencombinatie moet hebben of dat ik een bootdiskette nodig heb.

Ik heb geen idee welke toetsencombinatie het zou kunnen zijn en een bootdiskette heb ik evenmin.

Zou iemand mij kunnen vertellen welke toetsencombinatie of bootdisk ik moet hebben? In geval van een bootdiskette zou iemand dan zo vriendelijk willen zijn mij te vertellen waar deze nog te downloaden is?

Ik heb google al afgezocht maar kan niemand vinden die niet in de bios kan komen. Wel een paar mensen die geen password hadden maar zover ben ik nog niet. Ook op de site van Compaq is weinig te vinden. (Waarschijnlijk omdat ze niet verwachten dat mensen met bejaarde laptops werken)

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
ik heb op de site van Compaq gekeken en volgens de handleiding moet je op F10 drukken voor de bios

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
Compaq is altijd F10 om in het bios te geraken.
Normaal krijg je het grote rode Compaq-scherm en wanneer er linksboven een cursor verschijnt, moet je op F10 drukken.
Als er dan niks gebeurd, wil dat zeggen dat je bios-partitie niet meer op de harde schijf staat.
Staat er nog niks op de schijf van data of zo is dat geen probleem. Je kan (of kon iig) op de compaq-site een rompaq downloaden om de bios op je schijf te laten zetten.
Als er wel al iets op staat heb je pech, want om de bios op je schijf te kunnen zetten moet hij de ganse schijf leegmaken. Eerst backuppen dus. :)