[3DS MAX] Loft

Pagina: 1
Acties:

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:06
aangezien ik dus voor school een rollercoaster moet modelleren + animeren, heb ik dus een probleempje ivm lofts..

ik heb dus een path getekend, en daarop een loft toegepast (zie afbeelding), en op de plaats waar het oorspronkelijke path begint, daar zit er een serieus grote 'knik' in de baan (http://users.telenet.be/tazz/probleem.jpg)
en gelijk waar het path begint, altijd zit er die knik in, meerdere klasgenoten van mij hebben hetzelfde probleem...

bij surface parameters, output, patch aanklikken verhelpt het probleem, maar daar wordt de baan enorm hoekig van...

iemand mss een oplossing?

ps. ik ben nog maar enkele weken bezig met 3ds max, dus vergeef me als het er niet uitziet ;)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 16:42

Acid_Burn

uhuh

Hmm lijkt alsof je er nog een rotatie pad bij opgegeven hebt en niet helemaal terug bij 0 (of 360) graden uitgekomen bent.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 22:24

KneoK

Not in a million lightyears

Lijkt erop alsof de lijn niet gesloten is. Dat is in Maya meestal een probleem, weet niet of het in Max ook zo werkt. Probeer eens een functie te zoeken die iets van Close Path, Close Curve, Close Spline of zoiets doet.

• Ice_Blade
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:30
*ook van een max beginneling dus weet niet of het ook werkelijk werkt*

Je kan je achtbaan convert to mesh. en dan eventueel handmatig, het begin draaien/twisten en vertexes schuiven etc totdat de loop aansluit op de rest van de baan :)

Niet een perfecte oplossing, maar het werkt waarschijnlijk wel :+

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:13
Nou dat gaat denk wel erg lang duren, mij lijkt het slim om er een kurkertrekker in te stoppen die tegengesteld s aan je looping, zodat je je lijn als het ware weer terug draaid, volgens mij komt deze rare twist er in doordat ie een rondje heeft gedraaid, en die kurkertrekker zal er voor zorgen dat ie weer terug draaid. K weet t niet 100% cker hoor maar je kant het eens proberen

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:06
de lijn is weldegelijk gesloten.. die knik begint telkens op de plaats waar je je oorspronkelijk path bent beginnen tekenen, dus dat punt heb ik verlegd naar een rechte lijn (make first) om het wat makkelijker te maken, vervolgens heb ik geprobeerd het 'vervloekte' stuk te deleten en dan met bridge het stuk opnieuw te laten aansluiten, maar dat gaf nog steeds niet het goeie resultaat..

dus dan maar gewoon makkelijk gedaan; op het desbetreffende punt; break vertices, maar zodanig dat de baan gesloten 'lijkt'
dan wat zitten prutsen met twist deformation eens de loft erop zit :)

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
iemand mss een oplossing?
Als je naar het modifier-panel van je loft-object gaat zie je helemaal ondering "deformations" staan; onder dat menu staat "twist". Door met het begin- of eindpunt van de grafiek te spelen kan je zorgen dat de aansluiting weer goed wordt.

Overigens kan je in diezelfde grafiek ook punten toevoegen, waardoor je plaatselijk een schroefeffect kan maken.

edit:
snel posten dat het al is opgelost terwijl ik mijn post aan het schrijven ben, leuk hoor :(

[ Voor 19% gewijzigd door Charango op 16-12-2005 01:01 ]

Pagina: 1