Hallo,
Heb voor m'n pc op zolder (heb er zowat een in elke kamer
) een nieuw grafisch kaartje gekocht, een Xpert Vision 6200A AGP, met de NV44A core, dus geen extra unlockable pipelines. Nu wou ik deze gaan overclocken met coolbits, maar na de test geslaagd was enik op ok klikte liep de pc vast. reset, nogmaals geprobeerd, slechts 1mhz core en 1mhz mem deze keer, zelfde resultaat.
Heb toen mijn fsb settings op default gezet want het mobo heeft geen agp/pci lock, maar zelfde resultaat.
Na lang zoeken op google e.d. probeerde ik enkel het geheugen te overclocken, want wonder boven wonder perfect lukte, heb de kaart ondertussen al van stock speeds (350/500) naar 350/866 gekregen, 25% preformance winst in 3D mark 03.
Nu blijft de vraag, waarom wil de core niet meeclocken? heb ook al geprobeerd met rivatuner en dergelijke, zonder resultaat.
system specs:
Epox 8K9A3+
AMD 2000+ palomino
2*10GB seagate 5400rpm RAID0
1*40GB Maxtor
Noname 450watt PSU
Wat me wel is opgevallen is dat het AGP voltage vrij laag is (kan dit niet instellen in de bios), namelijk 1.48V.
dbv
Heb voor m'n pc op zolder (heb er zowat een in elke kamer
Heb toen mijn fsb settings op default gezet want het mobo heeft geen agp/pci lock, maar zelfde resultaat.
Na lang zoeken op google e.d. probeerde ik enkel het geheugen te overclocken, want wonder boven wonder perfect lukte, heb de kaart ondertussen al van stock speeds (350/500) naar 350/866 gekregen, 25% preformance winst in 3D mark 03.
Nu blijft de vraag, waarom wil de core niet meeclocken? heb ook al geprobeerd met rivatuner en dergelijke, zonder resultaat.
system specs:
Epox 8K9A3+
AMD 2000+ palomino
2*10GB seagate 5400rpm RAID0
1*40GB Maxtor
Noname 450watt PSU
Wat me wel is opgevallen is dat het AGP voltage vrij laag is (kan dit niet instellen in de bios), namelijk 1.48V.
dbv
The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.