Ik heb al heel wat gezocht op internet en in het cursus boek van Indesign maar ik kan maar niet vinden hoe je een boek/blad katern print (zo heet dat dan bij MS Word).
De bedoeling is dus dat Indesign zelf berekent welke bladzijdes op 1 vel papier samen geprint moeten worden om een goed kloppend boek te krijgen.
Voorbeeldje:
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Weet iemand waar ik dit kan instellen bij Adobe Indesign, dat zou toch moeten kunnen bij een programma wat gemaakt is om boekwerken en maandbladen mee te maken.
De bedoeling is dus dat Indesign zelf berekent welke bladzijdes op 1 vel papier samen geprint moeten worden om een goed kloppend boek te krijgen.
Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| voorkant blad1: -------------------- | 16 | 1 | -------------------- achterkant blad1: -------------------- | 2 | 15 | -------------------- Voorkant blad2: -------------------- | 14 | 3 | -------------------- achterkant blad2: -------------------- | 4 | 13 | -------------------- |
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Weet iemand waar ik dit kan instellen bij Adobe Indesign, dat zou toch moeten kunnen bij een programma wat gemaakt is om boekwerken en maandbladen mee te maken.