Toon posts:

[Indesign] Katern printen (boek)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.036 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat gezocht op internet en in het cursus boek van Indesign maar ik kan maar niet vinden hoe je een boek/blad katern print (zo heet dat dan bij MS Word).
De bedoeling is dus dat Indesign zelf berekent welke bladzijdes op 1 vel papier samen geprint moeten worden om een goed kloppend boek te krijgen.

Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
voorkant blad1:
--------------------
|    16    |    1    |
--------------------

achterkant blad1:
--------------------
|    2    |    15    |
--------------------

Voorkant blad2:
--------------------
|    14    |    3    |
--------------------

achterkant blad2:
--------------------
|    4    |    13    |
--------------------

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Weet iemand waar ik dit kan instellen bij Adobe Indesign, dat zou toch moeten kunnen bij een programma wat gemaakt is om boekwerken en maandbladen mee te maken.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 12:04

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Dat zit niet in InDesign ingebakken, je kunt voor heel duur bij ALAP een plugin kopen (InBooklet) dat zeer prima werkt.
Dat dat niet in InDesign zit komt doordat drukkers vaak zelf inslag software hebben en zelf inslaan op grotere vellen omdat er op grotere vellen wordt gedrukt en ingewikkelder inslagschema's worden gebruikt.
Voor andere plugins is een zoektocht door het grote boze Google een aanrader

[ Voor 6% gewijzigd door NijntjeRocks op 14-12-2005 23:14 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
NijntjeRocks schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:10:
Dat zit niet in InDesign ingebakken, je kunt voor heel duur bij ALAP een plugin kopen (InBooklet) dat zeer prima werkt.
Dat dat niet in InDesign zit komt doordat drukkers vaak zelf inslag software hebben en zelf inslaan op grotere vellen omdat er op grotere vellen wordt gedrukt en ingewikkelder inslagschema's worden gebruikt.
Voor andere plugins is een zoektocht door het grote boze Google een aanrader
Ok ik snap het, toch raar.
Ik heb inmiddels ondekt dat als je je bestand naar een PDF exporteerd je hem met Acrobat Reader wel goed kunt uitprinten.. Dus problem fixed :D

[Edit] InBooklet werkt ook perfect! Das nog handiger [edit]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 22:29 ]