Toon posts:

2 geluidskaarten, een mixer en mixvibes - lukt dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al jaar en dag aan het klooien met Mixvibes (www.mixvibes.com).

Een dj-studio'tje (mengtafel) waar ik onderhand aardig mee uit de voeten kan. Probleem is alleen dat ik maar een simpele onboard geluidskaart heb. Dat belet me om voor te kunnen beluisteren.

2 da point:

Mijn idee was om een extra geluidskaart bij te zetten. Dat is gelukt alleen herkent XP mijn onboard kaart, na het inzetten van de extra kaart, niet meer...

Nu is het opzich niet zo'n probleem. Want het mooiste is als ik met 2 identieke kaarten geluid uit mn computer stuur, deze aansluit op 2 kanalen in een mixer... Dan kan ik op mn mixer de functie voor m'n voorbeluisteren gebruiken.

Zou XP wel automatisch mijn 2 geluidskaarten herkennen?

Het liefst behoud ik mijn onboard dan voor de rest van mijn software...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Het ligt geheel aan de geluidskaart (of drivers) of er twee (of meer) in kunnen. Bij een consumer kaart kun je er bijna vanuit gaan dat het niet gaat werken. Je had beter een kaart met meedere output kunnen kopen, dan weet je zeker dat het werkt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:44:
Het ligt geheel aan de geluidskaart (of drivers) of er twee (of meer) in kunnen. Bij een consumer kaart kun je er bijna vanuit gaan dat het niet gaat werken. Je had beter een kaart met meedere output kunnen kopen, dan weet je zeker dat het werkt.
woow... wacht even... dit gaat me al boven mn pet...

ik heb zowieso plaats voor meer dan 2 geluidskaarten (ik geloof zelfs 4) Nu herkent XP dus zowieso een extra geluidskaart (naast die op mn moederbord)...

Zou hij er dan ook 2 herkennen? Want in mixvibes kan ik ook meerdere kanalen gebruiken. Dus 1 kanaal op de ene kaart. Het andere kanaal op de andere kaart...

Als ik een geluidskaart aanschaf met meerdere outputs... dat werkt ongeveer hetzelfde zeg jij?

Kan ik dan ook de ene plaat voorluisteren op een kanaal terwijl het andere kanaal speelt...?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Het gaat er niet om of ze in je PC passen, of dat XP een apparaat ziet: het gaat erom dat die twee identieken kaarten door de driver van de kaart (twee de zelfde kaarten hebben de zelfde driver) herkent worden.
Als ik een geluidskaart aanschaf met meerdere outputs... dat werkt ongeveer hetzelfde zeg jij?

Kan ik dan ook de ene plaat voorluisteren op een kanaal terwijl het andere kanaal speelt...?
Ligt denk ik aan de software en hoe die om kan gaan met kanalen. Als je al een 5.1 kaartje hebt zou ik zeggen dat ja al klaar bent: 6 uitgangen. Ligt dan alleen aan de software om die ook zinvol te gebruiken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ligt dan alleen aan de software om die ook zinvol te gebruiken natuurlijk.
Sja, mixvibes moet dat kunnen... Kijk maar bij de oranje output knopjes...

Afbeeldingslocatie: http://www.mixvibes.com/new/picx/screenshots/mv3full.jpg

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dan ben je dus klaar als je een 5.1/7.1 kaart hebt

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:18:
Dan ben je dus klaar als je een 5.1/7.1 kaart hebt
en als ik je de site www.nowthatsit.nl geef...

En je naar 'zoeken' gaat en vervolgens naar 'geluidskaarten'

wat raadt je mij aan? die zaak zit bij mij om de hoek nml... dan ga ik daar morgen effe shoppen...

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je nu dan geen 5.1 kaart? die dingen krijg je zelfs niew voor 8 euro :+

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat er bij mij op mn moederbord zit

eentje met een ingang, een uitgang en een microfoonplug :?

Verwijderd

Topicstarter
en zo'n extra kaart heb ik ook liggen

maar er moet ook wel een beetje herrie uitkomen! ik draai ook op feestjes etc...

Verwijderd

Herrie is niet nodig, je stuurt je signaal nameljik naar een mengpaneel, waar je nooit vol op inblaast, waarna het van je mengpaneel naar je versterker gaat!

Belangrijker is de kwaliteit van het geluid in combinatie met de gebruikte kabels(!!).

Welke het wel zou moeten doen is bijvoorbeeld deze:
Creative Soundblaster Live! 24-bit EAX 7.1 (OEM) (SBLIVE24)
te koop bij die shop van jou.

Precies instellingen in MixVibes ken ik niet, maar ff goed de manual lezen.
Pagina: 1