comp wil niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:16

johanm3

Het kan altijd slechter

Topicstarter
Ik heb een ( voor mijn gevoel ) hele rare vraag. Waar misschien een simpel antwoord op is.

Als ik mijn comp ( windows xp ) wil afsluiten wat ik doe op de gebruikelijk manier, springt m'n comp. 4 van de 5 x weer opnieuw aan! Dat ding moet gewoon uitblijven en niet opneiuw opstarten..

Heeft iemand een idee???

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik wordt er gek van.

Alvast bedankt!

mvg,
Johan van der Linden

Gadgets fan

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat kun je uitsluiten? Heb je dit probleem ook met een ander OS? Is je huidige OS malware/virus vrij?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Als hij tijdens afsluiten opnieuw opstart, is er mischien een error/blauwscherm in windows, en staat reboot on error in windows aan.

Als hij na een paar seconden na het uitgaan weer aangaat is dat waarschijnlijk te wijten aan dat je computer niet geaard is en dat in de bios wake-on ring of wake-on lan aanstaat.
Als je deze wake-on dingen uit zet in de bios heb je er waarschijnlijk geen last meer van.

[ Voor 6% gewijzigd door djexplo op 14-12-2005 21:36 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

Topicstarter
Hoe zet ik die wake on dingen uit in de bios? ( ben een noob )

Gadgets fan

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:42
johanm3 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:26:
Hoe zet ik die wake on dingen uit in de bios? ( ben een noob )
Staat in je mobo manual. Del indrukken tijdens booten, en dan ff je manual volgen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Sinds wanneer is het? Nieuwe pc? Zelf in elkaar gezet misschien? Dan zou je boot/reset aansluiting ook verkeerd kunnen zitten. Als je de pc hebt gekocht en hij is een "merk" (dell, etc.) dan is dit eigenlijk uit te sluiten, maar mss zou je het kunnen controleren...

Als het een oude pc is, kan hij ook versleten zijn. Ik had bij mijn vorige pc dat als ik 'm afsloot alles uit ging, monitor ook (ook monitor lampje, niet alleen maar zwart beeld), en hij werd ook door windows afgesloten: u word nu afgemeld, de pc kan worden uitgezet, blabla. En mijn cpu of mijn voeding koeler gingen ook uit, maar de ander bleef aan :? Nooit eigenlijk gekeken welke het nou was, maar ik hoorde een koeler stoppen, terwijl de ander doorging -> zelfs na 5 uur ofzo bleef die koeler aan en beeld bleef uit (geen reboot). En een half jaartje later was me pc aan vervanging toe: hij ging niet meer aan ;)

Verwijderd

Je voeding eens nakijken zou geen slecht idee zijn, verder zou ik ook eens kijken of je aan-knop geen kortsluiting maakt.

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

Topicstarter
Het speelt eigenlijk al 2 jaar. Maar heb de pc 2 jaar lang eigenlijk niet gebruikt. Een maand geleden heb ik internet aan laten sluiten, dus ben de pc toen gaan gebruiken.

Het is een packerd bell i-extreme P4 2,53 ghz

Vergeef me, maar ik heb helemaal niet zo veel verstand van PCŽs e.d.

Hij geeft idd. aan dat ik helemaal wordt afgemeld. Beeld gaat uit. Inc. standbylampje. De processor stopt ook. Je hoort hem stil vallen. Lampjes op de processor gaan ook allemaal uit. 3 sec. later start het ding weer vanzelf op.

ŽMet geaardheid bedoelen jullie of ie in een juiste steckerdoos zit toch? ( met van die pinnetjes )
Ik ga daar eens naar kijken als ik thuiskom. Maar ik dacht het wel. ( hij zit btw wel in een steckerdoos waarop ook een aan/uit knop zit. Kan het daar mee te maken hebben? )

En is het voor een leek te doen om in de "bios" die wake-on Ring en Lan uit te zetten, mocht het daar aan liggen?

Gadgets fan

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Het is niet zo moeilijk om in de bios de wake-on Ring en Lan functie uit te zetten, gewoon in het bios kijken of ie aan staat. En als dit het geval is uit zetten.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

Topicstarter
Kan het geen virus zijn btw?

Gadgets fan

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Huh? Hoe luxe is dat! Wil ik ook!!!

Pak ff je manual erbij (als je die nog hebt) en zoek ff de benodigde pagina's op. Iemand zei ooit tegen mij: "Als je zelf een pc in elkaar zet en je zet hem aan, dan krijg je een blauw scherm met allemaal letters en cijfers." Duh, dat noemt men een BIOS. En JA de bios is gewoon engels. Iedereen denkt altijd dat pc's zo moeilijk zijn, het is nog moeilijk om een ei te bakken dan een pc in elkaar te zetten (incl. in te stellen ;) )!

[ Voor 3% gewijzigd door WingsOfFury op 15-12-2005 23:42 ]

Verwijderd

Meteen nadat je je pc hebt uitgezet, voedingskabel eruit halen :?

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Zonder meteen het topic te kapen: heb een oude Asus P5A net in gebruik genomen als 2e pc.
XP geinstalleerd (incl. SP2). Alles draait goed maar na afsluiten blijven de fans (voeding+CPU) draaien. Verder geen reboot. Is dit ook een brakke voeding of een verkeerd aangesloten connector?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Pagina: 1