Toon posts:

Bevestigen Blue Orb...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar vraagjes over die blue orb. Ik heb een asus v7700 pure. Die standaard cooler zit ook met van die clips dus dat zou goed moeten passen. Maar nu mijn vraag: Bij de blue orb zit er standaard Sillicone Compound en van die warmte geleidende plakband.

Die Sillicone stuff is dat alleen coolpasta of zit daar ook een soort van lijm in?

Ik wilde namelijk de orb bevestigen met die clips en dan arctic eronder doen + evt dus een drupje secondelijm aan de zijkant.

Kan iemand mij vertellen wat nu precies dat sillicon spul is en of wat ik wilde (arctic) niet beter is dan dat warmte geleidende tape?

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:58
Ehm...

Volgens mij kun je de Blorb op de Asus gewoon in de gaatjes prikken. Je oude koeler zat als het goed is met 2 plastic puntjes, die heb je ingeknepen met een tangetje ofzow en toen die ouwe erafgehaald. Aangezien die gaatjes op standaard afstanden zitten zou je gewoon je Blorb door die gaatjes heen moeten kunnen prikken en kun je wat voor goop dan ook ertussen smeren....

Correct me if i'm wrong... :)

edit:

Sorry niet goed genoeg gelezen.. Volgens mij is Artic Silver beter dan wat voor koelzooi dan ook, gewoon alleen Artic Silver ertussen en geen lijm, met die pinnetjes bljft ie wel zitten

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
een blueorb past die ook op een
Riva TNT2 ULTRA ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zitten idd van die klemmetjes dat klopt. Die heb ik er ook bij gekregen. Maar dat sillicone compound is dat puur coolpasta of zit er ook nog iets van lijmachtig spul doorheen? Anders doe ik er wel arctic onder LMD :)

Verwijderd

dan zul je wel arctic silver Adhesive moeten hebben. Zo'n permanente geleidende lijm die heel goed geleid. Dat arctic silver plakt niet... alleen de adhesive.

• Iejoor
Pfff, dat zou ik niet weten..
Maar Arctic ROELZZZZZ :) *D

• Iejoor
Lijm is niet nodig als het goed is...
Dus niet Artctic Adhesive gaan kopen... Ben je weer tig $$ kwijt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 19:55 schreef iefje het volgende:
dan zul je wel arctic silver Adhesive moeten hebben. Zo'n permanente geleidende lijm die heel goed geleid. Dat arctic silver plakt niet... alleen de adhesive.
Iefje, als ik nu gewoon op de hoekjes secondelijm doe of gewoon alleen vastzet met de clips waar de standard ook mee vast zit. En dan gewoon arctic eronder doe, dat moet toch kunnen? Is toch beter dan de standaard coolprut wat erop zit.

• Iejoor
Op vrijdag 19 januari 2001 19:57 schreef Alchemy het volgende:

[..]
Iefje, als ik nu gewoon op de hoekjes secondelijm doe of gewoon alleen vastzet met de clips waar de standard ook mee vast zit. En dan gewoon arctic eronder doe, dat moet toch kunnen? Is toch beter dan de standaard coolprut wat erop zit.

Dat klopt :) maar je vroeg het niet aan mij geloof ik he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee eigenlijk niet :9

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

De Blue Orb past op elke kaart want er zit ook dubbelzijdig plak spul bij zodat als je geen gaten hebt op je videokaart er ook geen hoeft te maken maar gewoon op vast kunt zetten.

ennuh 10sec. lijm zou ik niet echt aanraden want wat vast zit zit vast.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Nou heb der ook een..

Orginele koeler der afhalen door puntje in te knijpen.

GPU evt schoon maken.

artic silver of bij geleverde koelprut der op

pinnetje in BLorb klikken en op kaart vast zetten.

Bij geleverde is gewone koelpasta en GEEN lijm. Owja als jeje orginele koeler niet los krijg na het verwijderen van de pinnen ff in de koelkast in een anti staties zakje na 10 gewoon los trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Roger :) Dan ga ik morgen ff proberen :)

Verwijderd

de blue orb past niet op mijn GeForce 1 van asus. de gaatjes in mijn videokaart zitten verder uit elkaar dan die van de orb, en dat plakband (hoe heet het ook alweer) dat werkt ook niet, mijn geforce werd opeens 80 graden, nu met standaard koeler en artic silver 45 max, is toch een hele verbetering!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet iemand of een blue orb op een TNT2 zal passen :?
Pagina: 1