Ik heb het volgende scenario. Ik maak samen met een vriend een website. Hij doet vooral HTML, layout en vormgeving en ik doe de scripting in PHP. Omdat ik bij wil houden wat hij en ik veranderen, heb ik zelf nu een SubVersion repository gemaakt. Ik check alles uit in een working copy (tevens de root van mijn test webserver) en kan zo mijn ding doen.
Nu die vriend van mij. Ik heb hier zijn 'htdocs' folder. Die is ondertussen flink anders dan mijn working copy (logisch natuurlijk). Hij heeft wijzigingen in code gemaakt, nieuwe bestanden toegevoegd, afbeeldingen vervangen en waarschijnlijk ook bestanden verwijderd. Maar het is géén working copy. Hij heeft te weinig ervaring (is helemaal geen 'coder'), dus laat ik hem gewoon in Dreamweaver z'n ding doen met de folder die ik een tijdje geleden uit de repos exporteerde.
Maar nu wil ik natuurlijk zijn wijzigingen in de repos hebben. Ik vraag mij alleen af, hoe? M.i. zijn er meerdere wegen naar Rome:
Edit
PS: Ik gebruik zelf Windows met TurtoiseSVN en Zend Studio 5
Nu die vriend van mij. Ik heb hier zijn 'htdocs' folder. Die is ondertussen flink anders dan mijn working copy (logisch natuurlijk). Hij heeft wijzigingen in code gemaakt, nieuwe bestanden toegevoegd, afbeeldingen vervangen en waarschijnlijk ook bestanden verwijderd. Maar het is géén working copy. Hij heeft te weinig ervaring (is helemaal geen 'coder'), dus laat ik hem gewoon in Dreamweaver z'n ding doen met de folder die ik een tijdje geleden uit de repos exporteerde.
Maar nu wil ik natuurlijk zijn wijzigingen in de repos hebben. Ik vraag mij alleen af, hoe? M.i. zijn er meerdere wegen naar Rome:
- Zijn werk over mijn working copy heen kopieren, en dan een commit. Dan ben ik in eerste instantie mijn wijzigingen kwijt. Lijkt me niet de juiste manier, of kan dat wel?
- Tijdelijke working copy maken (checkout), dan overschrijven met zijn werk, en commit doen. Dan heb ik alleen niet de verwijderde bestanden te pakken.
- Zelfde als boven, maar eerst de working copy leeggooien, en dan zijn werk erin kopieren en dan een commit. Ik heb het gevoel dat dat geen goed idee is?
- Een branch maken voor zijn werk. Maar daar heb ik bij het aanmaken van de repos geen rekeing mee gehouden, dus dan moet ik eerst de repos ombouwen met een trunk met mijn werk en een branch voor zijn werk. Maar is dit wellicht toch de beste manier?
Edit
PS: Ik gebruik zelf Windows met TurtoiseSVN en Zend Studio 5
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 21:07 ]