Toon posts:

300GB HDD Maxtor SATA voeding/geen voeding? hoe werkt het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen ik heb dus een SATA behuizing en een SATA HDD gekocht, nu ben ik bezig met het in elkaar zetten van die 2 componenten maar ik heb hier geen ervaring mee en heb hulp nodig.

Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/42/hd121hd.th.jpg

is die voedingskabel nodig? hoe sluit ik em aan op mn laptop? (moet met usb of firewire)

grtz,

Mammals

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je moet een speciale sata power stekker hebben, die zit er zo te zien niet in dus moet er een verlengstukje op maar ik verwacht dat dat niet gaat passen in een externe behuizing.

[ Voor 8% gewijzigd door lemming_nl op 14-12-2005 21:08 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Zit er op de hd zelf geen molex meer? Ik heb zo schijven waar ze beide nog opzitten...

Anders zal je zo'n convertor stukje nodig hebben. De hd heeft vanzelfsprekend stroom nodig, die van een externe stroomadapter zal komen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:11
Tja maar denk dat zo'n converter niet gaat passen. Probeer je schijf om te ruilen voor een model die deze wel heeft.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:12:
Tja maar denk dat zo'n converter niet gaat passen. Probeer je schijf om te ruilen voor een model die deze wel heeft.
Ik zou eerder de behuizing omwisselen. Als je er later een andere schijf (om wat voor reden dan ook) in zet heeft die geen molex meer.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
Ja dit is helaas een probleem waar ik ook gezeten mee heb.
of je moet kijken of je er een tussenstukje tussen kan zetten (zijn er wel maar moet nog wel gaan passen)
Maar voordat ik het externe hd kocht had ik naar alles goed gekeken omdat er van dat soort verschillende versie's waren.
Maar voor mij was het besten gewoon nog alles met ata te doen wan sata heeft toch geen snelheids winst vanwegen dat de usb botleneck is.

En ik kon totzover geen behuizing vinden waar sata op zat met een usb en/of firewire op zat.
Dus heb je daar ook goed naar gekeken of niet?

Verwijderd

Topicstarter
das lekker heb em net vandaag binnen gekregen. er zitten naast de op de foto zichtbare aansluitingen op de harde schijf alleen zeer kleine aansluitinkjes (niet master slave enzo) en daar hoeft voor zover ik weet niets in, jullie doelen op een converter voor de brede zichtbare aansluiting waardoor ik dan stroom heb? (adapter zat er wel bij :))

ik neem aan dat ik naast de converter voor de stroom ook een converter naar usb of firewire nodig heb? kan er niet een usb stekker in de SATA uitgang? kheb et nog niet geprobeerd maar dat lijkt toch redelijk te moeten passen (rest de vraag of dat ook werkt)

de behuizing is overigens deze van conceptronic
En ik kon totzover geen behuizing vinden waar sata op zat met een usb en/of firewire op zat.
Dus heb je daar ook goed naar gekeken of niet?
aangezien er duidelijk staat dat het ook op een laptop/notebook past nam ik aan dat dat wel zo is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 21:22 ]

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
Meld me maar aan op msn dan kan ik het uitleggen want ik heb met het zelfden probleem gezeten >:)

Verwijderd

Topicstarter
kzal je zo toevoegen

btw, zou dit een betere behuizing zijn?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
willyfreak schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:24:
Meld me maar aan op msn dan kan ik het uitleggen want ik heb met het zelfden probleem gezeten >:)
Lijkt me een stuk handiger dat je dat hier doet, 't is geen dating-site.... |:(

Verwijderd

Topicstarter
lmao, komt erop neer dat een andere behuizing nogal prijzig is en dat het mss slimmer is om een ATA schijf te kopen, denk dat ik toch voor een andere behuizing ga, heb de schijf nu al binnen.
Pagina: 1