Toon posts:

[XP] NTLDR ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier al eerder een post over gedaan. En het advies gekregen om een beetje rond te zoeken gedaan en wel wat dingen gevonden. maar wat het probleem is je moet je windows cd er in doen en dan via reparatie bestanden kopieren, maareh me pa is zo stom geweest om zijn admin password te vergeten. maareh xp staat geinstalleerd het is dus NTFS en met een opstart diskette kun je die dus niet zien. dus ik kan niet op die manier bestanden kopieren. dus ik dacht ik hang hem aan me eigen pc er bij en kopieer dan die bestanden, me pc zegt dan schijflees fout druk op CTRL-ALT-DEL om opnieuw op te starten. dus een 2de probleem er bij. gelukkig hebben we nog een werkende pc in huis. maar ik zou het verder niet weten ik hoop dat iemand me verder kan helpen met dit probleem.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je de reacties hier wel gelezen:

NTLDR ontbreekt !?!?!?!?

Of niet? De 2e reactie geeft namelijk een oplossing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:01
nsa deed het altijd even met een diskette?

gewoon een dos flop waarmee je op de systeem schijf kunt schrijven en dan NTLDR bestandje terug te kopieren van een werkende machine. Dit bestandje eerst op die flop zetten he ;)

kan ook met een live cd en een usb pen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

moet je de schijf wel aan als 'slave' aan je eigen pc hangen. Je moet namelijk voorkomen dat je pc van DIE schijf op gaat starten want die heeft namelijk ook een active partitie (waarschijnlijk de C:\ partitie)

edit:

Meestal ontbreekt NTLDR helemaal niet, maar is je bootsector naar de klote of je boot.ini verwijst niet meer naar de juiste plek.
Windows zal nog gewoon op de schijf staan, maar je kan hem niet meer benaderen. Via een andere pc kan dit wel.

[ Voor 40% gewijzigd door BruT@LysT op 14-12-2005 20:52 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als het een XP Home installatie betreft, is het adminwachtwoord, tenzij aangepast, standaard leeg.
Je krijgt namelijk tijdens de installatie van XP Home geen mogelijkheid deze in te voeren.
Aangezien de eerst gemaakte gebruiker standaard altijd alle rechten heeft, is de kans vrij groot.
Er zijn natuurlijk ook wel methodes te vinden om een adminwachtwoord aan te passen zonder het originele wachtwoord te hebben.

Voor wat betreft het schrijf/lees fout verhaal op je eigen PC. Heb je de boot-sequence wel goed staan, en de jumpers voor master/slave etc. aangepast op de "nieuwe" schijf?
Windows XP opstartdiskette's zien trouwens wel gewoon NTFS partities, dus eventueel zou je die nog kunnen maken of downloaden.

Heb je tijdens het repareren trouwens ook de automatische herstelopties geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
voor repair mode heb je een password nodig.
hoe kom ik aan een dos flop dan? ik heb een boot disk. 98se. en hoe kan ik een usb pen lezen in dat geval?ik heb hem ook als slave in gestelt. ik heb de hd van de andere pc er ook al uit gehaald. en alles volgens de orginele jumper settings. (die voor dat ik de hd van het NTLDR ontbreekt).

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:54:
voor repair mode heb je een password nodig.
hoe kom ik aan een dos flop dan? ik heb een boot disk. 98se. en hoe kan ik een usb pen lezen in dat geval?ik heb hem ook als slave in gestelt. ik heb de hd van de andere pc er ook al uit gehaald. en alles volgens de orginele jumper settings. (die voor dat ik de hd van het NTLDR ontbreekt).
Weet je zeker dat je eigen schijf nog wel gedetecteerd word? Dat die niet toevallig op 'cable select' staat inplaats van 'master'. En vertel de bios dat hij moet booten van disk0 als dit kan.

[ Voor 7% gewijzigd door BruT@LysT op 14-12-2005 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb daar niks aan veranderd, ik heb me tweede schijf er uitgehaald en die op salve stond. en de andere schijf er in gestop en de schijf op salve gezet. dus er is niks aan mij eigen schijfen veranders. wel gaf hij na het reboten weer, overclocken mislukt druk F2 voor setup. Maareh weet iemand nog een oplossing voor het andere probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Met de opstart diskette win xp. lukt het ook niet want dan moet ik een password in voerin voor dat je naar de recovery console kan. weet iemand nog iets?

Verwijderd

hmm was net ook beedje aan het kloten op me p3 450 :P

kreeg ook ntldr ontbreekt.. had in bios lopen kloten.
probeer eens je schijven opnieuw te laten zoeken... auto ide detection oid in je bios

Verwijderd

Topicstarter
de schrijven vind ie wel ook in de bios. ik kan in de bios niet veel want het is namelijk een DELL pc. :( . en in die bios kun je verdomde weinig doen niet eens default settings terug zetten, maareh settings zijn er toch al bijna op een paar kleine dingen na. :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

stimpy,

Nu lijkt het toch echt bijna dat je topic titel "NTLDR ontbreekt!!!!" is - ik kan me haast niet voorstellen dat je zoveel uitroeptekens in je topic titel zou zetten, maar dan niet even de moeite neemt om de Windows Operating Systems Policy door te lezen over hoe wij een topic titel graag zien. Ik haal die vele uitroeptekens uit je topic titel - laat die gewoon weg aub :)

Verder - je topicstart is niet te lezen, begin eens met wat structuur aan te brengen door het gebruik van komma's en punten en hoofdletters, en kijk eens of je je sub-vragen ("Password vergeten") niet al terug kan vinden op GoT of in de Windows Operating Systems FAQ :)
Pagina: 1