[testcase] Nieuwe auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
In het afgelopen weekend even wat foto's van mijn nieuwe auto gemaakt, omdat het weer somber was, het tijdstip eigenlijk te laat (ISO 800 nodig) en de auto wel erg vies (:X) de foto's maar wat extremer bewerkt. Dit is het resultaat, ben er best wel tevreden over :)

De volgende keer eerst de auto wassen om daarna een beter plekje te vinden met veel beter weer.
NFF01
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bcf8854eb7a30e6651d856bc64d5a75b/full.jpg

NFF02
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/44c3ad8eb2d2fc0de95e1cfe6db1a001/full.jpg

NFF03
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/481e8639b6f3ad05ea434f91b22ceee4/full.jpg

NFF04
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9966f62193509b7ecf7248049ac008a1/full.jpg

NFF05
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1778d2c9ac155d235b10965dd6f4a0e9/full.jpg

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Wat mij opvalt is dat de locatie in het bos verre van idaal is. Door de bomen valt het licht in een soort random patroon op de auto waardoor de vormen en lijnen niet echt duidelijk worden.

Bij foto 01,02 en 04 is het niet echt duidelijk wat je op de foto wilt zetten, de auto of het bos?, als de auto groter in beeld stond of/en het bos vervaagt was, of qua saturation meer naar de achtergrond was gehaald, waren de foto's waarschijnlijk al een stuk mooier geworden.

Foto 5 is het beste gelukt, alleen weer de complexe reflecties van de bomen, ook mist de aanraking van de banden op de weg en zijn rechts de bomen erg vaag/bewerkt, waar door de auto er opgeplakt lijkt..

[ Voor 9% gewijzigd door djexplo op 14-12-2005 21:11 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Modbreak:Het is hier geen HK.

[ Voor 72% gewijzigd door Zoefff op 14-12-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Gelukkig wel, met een Volkswagen ben je op z'n zachts gezegd niet echt orgineel en betaal je je blauw voor een middelmatige auto en een Opel is mij te extreem vormgegeven :)

Tot zover mijn ongezouten en vooral persoonlijke mening :P

[ Voor 17% gewijzigd door Beaves op 14-12-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 22:34
Mooie wagen hoor ;)

Leuke kiekjes ook, ik heb er niets op aan te merken eigenlijk Wel dus :).. op foto 3 en 5 vind ik de auto het beste uit de verf komen. Jammer dat je bij foto 5 de weg net mist.. schoonheidfoutje :) en de wielen lijken wat buitensporing scheef te staan, is dat de foto? of staan die wielen echt _zo_ scheef??

[ Voor 4% gewijzigd door enveekaa op 14-12-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's, ik vind juist dat bos er wel mooi bij als achtergrond. Zo'n wagen kan je volgens mij niet echt in een industrieel vervallen terrein ofzo gaan plaatsen, omdat het imago er niet bij past...

Sinds wanneer is dat al een vieze auto? 8)7 Zelfs die voorwielen??? al een geluk dat ik een grijze heb dat op de plekken waar de verf wel te zien is het niet echt opvalt O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Laatst online: 18-09 22:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:44:
Mooie foto's, ik vind juist dat bos er wel mooi bij als achtergrond. Zo'n wagen kan je volgens mij niet echt in een industrieel vervallen terrein ofzo gaan plaatsen, omdat het imago er niet bij past...

Sinds wanneer is dat al een vieze auto? 8)7
Vooral de voorwielen zijn heel smerig, de rest valt wel mee inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:40:
Gelukkig wel, met een Volkswagen ben je op z'n zachts gezegd niet echt orgineel en betaal je je blauw voor een middelmatige auto en een Opel is mij te extreem vormgegeven :)

Met een Ford ben je lekker bezig joh :P ben je al grijs en kaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik vind het bos eigenlijk niet eens een onaardige locatie. Je zou misschien de volgende keer een polarisatiefilter mee moeten nemen. Om de reflectie van de lucht weg te halen, want die is wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ik heb nog geen pola filter :X

Verwijderd

Beaves schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:40:

offtopic: Ik vind jouw persoonlijke mening ook wel ongezouten :). Zoals ik altijd zeg: "je merkt het verschil pas tussen een Ford en een Volkswagen als je de deur dicht gooit". Dit klinkt bij Ford nogal speelgoedachtig :r ;)

Verder:

Best mooie foto's, alleen lijken 1 en 2 best veel op elkaar en zijn de bomen in 5 (rechtsboven) een beetje uitgebeten. Ook is de (vind ik) achtergrond te duidelijk aanwezig, doordoor springt de auto er niet echt uit. Zo had ik de auto (vooral) op 4 aan de andere kant van de weg gezet zodat er iets meer asfalt om de auto is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 01:57 ]

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
mooie kar, maar de lokatie werkt niet echt mee, het ziet er nogal rommelig uit

t valt wel op dat dit het eerste topic in fotografie waarhet onderwerp bediscussieerd wordt
bij vrouwen niks, bij foto's van rotterdam niks,maar zodra het over auto's gaat?

[ Voor 58% gewijzigd door Murcielago op 15-12-2005 02:00 ]

PSN: djmurcielago

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

3 en 5 zijn wat mij betreft het beste gelukt.

1 en 2 zijn aardig, die de indruk wekken dat de auto zijn weg gaat vervolgen. Echter, doordat deze stil staat, gaat dit hele effect verloren. Bij 4 heb ik zoiets van, hmm.. nog even, en de auto valt van de foto af ;)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik krijg, gedeeltelijk door de angles en bij allemaal door de locatie op een weg, 't idee dat die auto zou moeten bewegen, maar vervolgens is er geen enkele vorm van beweging te vinden. Nou is dat natuurlijk redelijk tricky om op deze manier te doen, maar volgens mij had dan een lokatie die die beweging minder impliceert (een veld bijvoorbeeld) dat probleem niet gehad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Mischien kan je met de camera ook een soort beweging creeren, zodat het lijkt of de auto weg rijdt...
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/d.kroon/71873b.jpg

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ralph Smeets schreef op donderdag 15 december 2005 @ 08:58:
3 en 5 zijn wat mij betreft het beste gelukt.

1 en 2 zijn aardig, die de indruk wekken dat de auto zijn weg gaat vervolgen. Echter, doordat deze stil staat, gaat dit hele effect verloren. Bij 4 heb ik zoiets van, hmm.. nog even, en de auto valt van de foto af ;)
Dat de auto stil staat is inderdaad jammer, maar helaas is KITT nog geen optie die Ford aanbiedt, ik had helaas niemand bij me die de auto kon rijden. De volgende keer neem ik wel iemand mee die voor chauffeur kan en wik spelen :)

Pagina: 1