Acolyte schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:22:
@nick_haak: cool, thx! Ik zie in de code dat je ImageReady hebt gebruikt. Ik heb dat ook. Kun je me uitleggen hoe je dat daarin doet? want het enige wat ik nu nog hoef te doen in principe is het middelse figuurtje uit die kader te verwijderen en daar mijn eigen tekst neergooien. Geweldig!
Graag gedaan

ik heb het gedaan in photoshop CS2 (in oudere versies kan het ook), weet niet waarom de code aangeeft dat het "imageready slices" zijn.
ik heb het als volgt gedaan:
- open het plaatje waarvan je een html pagina wil maken
- selecteer het slice gereedschap (sneltoets: K)
- nu kan je steeds rechthoekige vakjes selecteren door je afbeelding heen, zo selecteer je een hoekje zo krap mogelijk, dat de ronde hoek er net in past, maar zo min mogelijk ruimte overhoudt.
- doe dit ook met de randen, selecteer de randen van je kaders.
- vervolgens ga je naar bestand > opslaan voor web.
daar kan je kiezen hoe je je bestanden wil opslaan (jpg, gif....) en in welke kwaliteit.
zodra je op opslaan klikt, kan je aangeven hoe je html bestand moet gaan heten, de plaatjes komen in een submap genaamd images, of afbeeldingen te staan.
sla je bijvoorbeeld de html pagina op in C:\html, dan komen je plaatjes in C:\html\images of C:\html\afbeeldingen (afhankelijk of je een Nederlandse of Engelse photoshop hebt).
als het niet lukt, hoor ik het wel
Nick