Toon posts:

welke is de beste webserver voor lokaal gebruik??

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi GoT-ers,

ben bezig serieus iets te doen met PHP en alle zaakjes die bij komen kijken. Zoals: webserver en web-based-database.
Ik wil ten eerste lokaal (op eigen pc of intranet) een aantal test doen mbt. gebruik en mogelijkheden.

Op dit moment draai ik veel op win98SE. maar ik weet niet heel veel over het PHP verhaal daarom zou ik graag jullie reacties cq. motivaties mbt. het volgende:

- is het handig dat ik PHP,webserver,database op mijn win98 machine draai? De mogelijkheid bestaat dat ik een aparte Redhat of NT of W2K machine in elkaar prutsel.

- er zijn 2 type PHP engines:

- wat voor type webserver is betrouwbaar en gebruiksvriendelijk. Ik heb apache (win32) geinstalleerd maar ik begrijp geen *** van. Ook heb ik Xitami web server geinstalleerd en dat werkte heel goed en was errug gebruikvriendelijk. Ik heb vernomen dat Apache de beste webserver is. Kunnen jullie dat ook bevestigen? In hoeverre moet ik ISS wel gebruiken (oh ja ik ben niet echt een MS fan :) ).

- ik heb de win versie van Mysql geinstalleerd, daarvan begrijp ik niet echt iets (helemaal verwarrend), ondank het gebruik van winmysqladmin. BTW: Ik kan wel werken met MS Access. heb eerder kleine databases en applicaties gebouwd daarin voor school practicum. Ook heb ik redelijke kennis van SQL.

- Er zijn 2 downloadbare versies van PHP. eentje is een cgi engine geloof ik en wat de andere was weet ik weer niet. De keuze is afhankelijk van de webserver. IS er iets op te merken mbt. dit?

- zijn deze 3 onderdelen voldoende om PHP te draaien (+ de database)? zoniet wat moet ik nog hebben?

ok. ik weet dat dit vreselijke newbie vragen zijn (in mijn ogen). maar toch wil ik graag meer over PHP en web-dbases en webservers leren. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en ik verwacht natuurlijk jullie reacties of motivaties.

alvast bedankt.. greetz

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Linux + apache? volgens mij voelde je hem al aankomen, aan je eisen te zien.

Verwijderd

Yup, daar kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn. :) Linux + apache is een *perfecte* combi voor allerlei toepassing van licht tot zeer zwaar.

Een distri waarbij Linux en Apache al lekker in mekaar zit is SuSE 8-) 8-), misschien een tip? Een pro-versie kost rond de ƒ 150,-*D bv. te bestellen op www.comcol.nl.

Verwijderd

OmniHTTP (www.omnicron.ab.ca)

Verwijderd

[b]Linux+apache rulez :)

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 17:43 schreef pimderks het volgende:
[b]Linux+apache rulez :)
:) Zie je wel? Verstandige mensen toch hier... :)

Verwijderd

debian linux + apache + php4 + mysql

bestaan er andere oplossingen dan? :P

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 15:51
Ik zou, als het even kan, voor dezelfde configuratie gaan als waar de site uiteindelijk op word gedraaid.

vraag eens bij de hosting provider wat hun draaien, en probeer dat na te bouwen

maar anders idd Debian + apache

En voor php zijn twee mogelijkheden:

cgi, dat weet je al
webserver module, dan zit het "ingebakken" in je webserver, dat is meestal wat sneller, maar werkt niet met alle webservers

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1