Problemen bij spellen (computer gaat vooruit lopen)

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kryptt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-10-2022
Ik zit nu al 2 weken met een heel raar probleem ik heb al aardig wat uitzoek werk gedaan maar ik kom er niet uit ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben radeloos dit is mijn configuratie:

Proc: AMD 64bit 3800+ x2
Mobo: RS482M4
Mem: 2x256mb corsair twin 400mhz
VGA: ASUS x850 extreme 256mb
O/S: Winxp pro

Het gaat om het volgende probleem:
In-game (counter-strike & painkiller getest) wanneer ik even of net aan het spelen ben lijkt het wel of mijn pc vooruit gaat lopen op het spel alles gaat sneller dan normaal en dan na een paar sec blijft hij even op dezelfde plek hangen en gaat weer verder en dan gaat het opnieuw snel en hangt hij weer even en dit herhaalt zich de heletijd.
Ik heb al 3 verschillende videokaarten geprobeert maar ik blijf dit probleem houden ook heb ik de bios
geflashed en nieuwe moederboard drivers gedownload ook dit helpt niet.
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.
Alvast bedankt voor je tijd.

Met vriendelijke groet,

Rob Lanters

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 00:08

Shaggy

Misantroop pur sang

Klinkt als lag door internet verbinding, maar kan ook te weinig geheugen zijn, maar eerder brakke voeding nog denk ik...

Making an ass of myself since the 70's

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 20:37
AMD drivers geprobeert? Anders kun je ook nog eens proberen om het spel op 1 core te laten lopen door in de taskmanager op "affiniteit instellen" te klikken.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik denk dat de computer niet voor maar juist 'achteruitloopt', volgens mij heb je gewoon te weinig geheugen, 512mb is eigenlijk toch wel het absolute minimum....

De AGP aperturesize eventueel verlagen (BIOS) als ie hoger dan 128Mb staat.

[ Voor 23% gewijzigd door mikenl op 14-12-2005 19:12 ]

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Aapenootjes
Hij heeft 512, toch zou ik meer aan kunnen raden voor een game systeem, is hier duidelijk de bottleneck lijkt mij.

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
aapenootjes schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:12:
Hij heeft 512, toch zou ik meer aan kunnen raden voor een game systeem, is hier duidelijk de bottleneck lijkt mij.
Sinds wanneer is 512mb niet genoeg voor counterstrike (staat geen source bij) en painkiller!
Heb je dit probleem al altijd gehad?
Is dit alleen bij het online gamen -> Zoja is het idd lag!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 00:08

Shaggy

Misantroop pur sang

Werk je toevallig met en draadloze verbinding? Dna zal dat de oorzaak zijn. Kabel ertussen voor te gamen, en klaar is klara.

Making an ass of myself since the 70's

• Aapenootjes
dieter87 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:18:
[...]

Sinds wanneer is 512mb niet genoeg voor counterstrike (staat geen source bij) en painkiller!
Heb je dit probleem al altijd gehad?
Is dit alleen bij het online gamen -> Zoja is het idd lag!
Heb je gelijk in inderdaad, ik bedoelde ook meer de algehele bottleneck, niet voor die 2 spellen.

• kryptt
Ik gebruik geen draadloze verbinding en het is ook geen lag want ook in de singleplayer loopt hij te snel maar stottert dan niet ik denk dat hij gaat schokken omdat de server de client niet vooruit laat lopen.

Ik ga nu proberen of meer geheugen werkt maar dit lijkt me stug

Alvast bedankt voor de suggesties

• Aapenootjes
Heb je mijn suggestie van het spel op slechts 1 core laten draaien al geprobeert? Sommige spellen hebben namelijk wel eens compatibiliteitsproblemen met dual core's (ik heb er zelf ook een, dus ik kan het weten).

• kryptt
===========
AMD drivers geprobeert? Anders kun je ook nog eens proberen om het spel op 1 core te laten lopen door in de taskmanager op "affiniteit instellen" te klikken.
===========

Ik zie deze optie niet zitten en taakbeheer graag wat verduidelijken

En ik heb 1024mb mem geprobeerd maar dit lijkt het probleem zelfs te verergeren.

[ Voor 17% gewijzigd door kryptt op 14-12-2005 22:41 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm alle updates ge-installeerd?

Games hebben zo nu en dan problemen met dual core processoren. Hoewel CS op zich geen problemen ZOU moeten geven.

There is no place like ::1

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Cool & Quiet al eens uitgeschakeld? schijnen veel games ook issues mee te hebben.

• kryptt
Levo schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:47:
Cool & Quiet al eens uitgeschakeld? schijnen veel games ook issues mee te hebben.
staat al disabled

• Vyo
  • Niet online

Vyo

clean install? misschien is het een software probleem en niet zozeer de hardware?

• kryptt
Volgens mij is het probleem nu opgelost maar ik zal het vannavond nog een keer testen ik heb nog geen schokken gezien of rare dingen ingame nadat ik de AMD 64bit x2 drivers had gedownload en geinstalleerd.

BEDANKT MENNEN
Pagina: 1