Toon posts:

Stroomverbruik PC's & externe hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een PC en een laptop staan, met behoorlijk wat randapparatuur (4x externe harddisk, 2x speakerset, externe soundcard, printer, hubsjes, e.d.). Dit alles zal behoorlijk wat stroom trekken, maar wat ik wil weten is wat ik moet doen als mijn PC's uit staan. Behoorlijk wat van de randapparatuur worden gevoed door adapters, welke ook stroom verbruiken als de apparatuur niks hoeft te doen. Zal ik een stekkerdoos met schakelaar kopen om alles uit te zetten, en welke apparatuur is verstandig om altijd op stroom te laten?

Gr, S.

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

ah verkeerd gelezen 8)7 ik heb stekkerdozen zonder schakelaar, stel je hebt dit wel en als je dan perongeluk met je voet langs komt heb je een probleem.

[ Voor 75% gewijzigd door iro op 14-12-2005 20:42 . Reden: verkeerd gelezen ]

Specs pc

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
IronGiant schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:05:
uhm.. ik heb + 1 kerstboom met verlichting + 1 kunstkerstboom, en ja dat zal idd een hoop stroom verbruiken. Je kan zelf ook uitrekenen hoeveel stroom die apparaten verbruiken dus weet je hoeveel stroom er door heen vliegt.. :o
ps. zoek ook even op google wat een apparaat o.a. gebruikt
Dat vraagt ie toch helemaal niet...
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:02:
Dit alles zal behoorlijk wat stroom trekken, maar wat ik wil weten is wat ik moet doen als mijn PC's uit staan.
Volgens mij kunnen de meeste adapters sowieso wel zonder stroom. Scanners en boxen enzo hoeven toch niet altijd stroom te hebben. Alleen op mijn pc laat ik voor de zekerheid wel altijd stroom staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Winnetou op 14-12-2005 19:09 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:02:
Zal ik een stekkerdoos met schakelaar kopen om alles uit te zetten, en welke apparatuur is verstandig om altijd op stroom te laten?
Volgens mij kan je alle standaard randapparatuur (speakers, printers, scanners, etc) prima uitzetten. Ik doe dat althans wel en ik heb daar geen problemen bij ondervonden. Is er apparatuur waar je over twijfelt? Post dat dan even. Verbruik kan je bijvoorbeeld meten met een "energy monitor 3000".

Verwijderd

Topicstarter
kopjethee schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:13:
[...]

Volgens mij kan je alle standaard randapparatuur (speakers, printers, scanners, etc) prima uitzetten. Ik doe dat althans wel en ik heb daar geen problemen bij ondervonden. Is er apparatuur waar je over twijfelt? Post dat dan even. Verbruik kan je bijvoorbeeld meten met een "energy monitor 3000".
Ik had bedacht dat mijn router, PC en laptop wel blij zullen zijn met voortdurende stroomvoorziening, ik twijfel over de externe harde schijven...

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:04
misschien is een master-slave stekker blok wat voor je..

je kunt dan de randapparatuur die je er op aansluit tegelijk aanzetten of uitzetten samen met je pc

(dus wanneer je je pc aanzet gaat de rest ook aan, zelfde met uitzetten)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 20:27
Sommige adapters blijven idd zonder iets te hoeven voeden nog redelijk op temp (+ - 30 a 35 graden). Zulke jongen kunnen al gauw dus idle + - 4 watt verbruiken.
Pagina: 1