Geen beeld na installatie dvd-writer

Pagina: 1
Acties:

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 22:23
Al sinds ik een nieuw moederbord heb zit ik met het probleem dat als ik mijn dvd-writer in mijn computer hang de hele pc geen beeld meer geeft. Als ik daarna de dvd weer loskoppel en de bios reset gebeurt er nog niets. Maar als ik vervolgens de pc na een uurtje of 6 weer aanzet start hij weer prima op.
Ik heb al meerdere combinaties voor de dvd-writer geprobeerd, dvd master cd-rom slave en andersom, alleen een dvd-brander etc.
Nu loop ik al geruime tijd met dit probleem en heb al aardig wat gezocht maar ik kan maar geen oplossing vinden.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:11
Wat als je deze alleen installeert? En wat als je hem op CS (Cable Select) zet? Wat gebeurt er in een andere pc? Je zult echt zelf iets meer moeten proberen om dingen uit te sluiten...

• Raegin
Ik heb voor zover ik weet alle combinaties van master/cs/slave gehad met zowel de cd-rom als de dvd brander. De brander deed het prima op mijn vorige moederbord. Ik heb helaas geen andere pc om uit te sluiten dat hij niet goed werkt op een andere pc, maar omdat het wel werkte op mijn oude moederbord ga ik er van uit dat het niet aan de brander zelf ligt.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Wat voor voeding heb je?
En wat is de rest van je systeem?

Stel dat je een 400W (B-merk) voeding hebt, en je systeem (bijwijzevanspreken) 380W gebruikt.
Jij sluit een DVD Brander aan, en gebruikt meer dan die 400W.

Dan KAN het zijn dat je geen beeld meer krijgt, en dat eventuele andere CD/DVD-Roms niet meer open gaan.

Check dat ook eens.

• Raegin
zou een logische oplossing kunnen zijn, ik heb alleen een tagan 480 watt voeding (zie specs in sig) welke toch wel ruim voldoende zou moeten zijn voor mijn systeem. ik heb overigens ook geprobeerd met alleen het een basis opstelling (dus zonder cd-rom, ventilatoren en met een Geforce 3) waarbij ik hetzelfde kreeg.