Toon posts:

Problemen met Speedtouch 580

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met het wired connecten van een PC aan mijn router. Ik had al 2 pc's thuisstaan, allebei werken ze perfect via wireless connection. Ik heb nu een 3e pc-tje die als server moet dienen en ik wil hem wired aansluiten op m'n router. Als ik alles aansluit zie ik op de pc dat de netwerkkaart verbinding heeft, maar toch kan ik de router setup pagina's en het internet niet bereiken. Met de wireless verbindingen kan ik gewoon wel internetten...

Hier wat specs:
Router: SpeedTouch 580
ISP: KPN Direct-ADSL
NIC: Simpel realtek-je

Ik heb van alles geprobeerd, een vast ip geven en de dns servers opgeven zoals die in m'n wireless verbinding staan werkt niet, ander netwerkkaartje geprobeerd, andere kabel (ik gebruik wel een straight kabel :P dus zo dom ben ik ook niet), router uitzetten / resetten, allemaal geen effect...

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:51:
Als ik alles aansluit zie ik op de pc dat de netwerkkaart verbinding heeft, maar toch kan ik de router setup pagina's en het internet niet bereiken.
Dus via DHCP krijg je wel een correct IP adres? En kan je dan wel of niet pingen naar het modem? Zo niet, deinstalleer dan je firewall en virusscanner eens. Zo ja, kan je dan wel of niet telnetten naar het modem? Zo nee, reset dan je winsocket eens.

Verwijderd

doe eens een ipconfig /all?

Verwijderd

Topicstarter
Tropos schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:38:
Dus via DHCP krijg je wel een correct IP adres? En kan je dan wel of niet pingen naar het modem? Zo niet, deinstalleer dan je firewall en virusscanner eens. Zo ja, kan je dan wel of niet telnetten naar het modem? Zo nee, reset dan je winsocket eens.
Ik krijg via DHCP geen ip-adres, en dan geeft Windows mij een private adres nadat hij het een minuutje probeert te verkrijgen...

Nee, ik kan niet niet pingen naar het modem, ook niet naar de andere computers in het netwerk...

En het is een verse Windows Server installatie dus er zitten geen firewall en virusscanner op, ook de firewall van Windows is uit...

Als ik een ipconfig /all uitvoer nadat ik een private ip heb gehad krijg ik dit:
Host Name: web01
Primary DNS suffix: -
Node type: unknown
IP Routing enabled: no
WINS Proxy enabled: no

Connection specific DNS suffix: -
Description: Realtek RTL8139
Physical address: 00-50-FC-EF-38-23
DHCP Enabled: yes
Autoconfiguration enabled: yes
Autoconfiguration IP Address: 169.254.134.155
Subnet mask: 255.255.0.0
Default gateway: -

Dat IP wat ik krijg is er dus eentje van Windows, de ip's die mijn router aan de computers geeft zijn met 10.0.0.x...

Wat houdt de Winsocket resetten in dan?

Verwijderd

Heb je trouwens wel de juiste subnetmask? Meestal is dat 255.255.255.0.
Je hebt nu 255.255.0.0

Kijk eens naar de status van de verbinding. Verzend en ontvangt de netwerkkaart wel wat?
Anders denk ik dat de netwerkkaart defect is. Probeer hem eens in een andere pc?

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Jouw (en mijn) speedtouch zit standaard op 255.255.255.0. Check maar eens in je wireless pc's. Zo heb je inderdaad geen internet en kom je niet op je 10.0.0.138

[ Voor 30% gewijzigd door Marck21 op 15-12-2005 15:46 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:37:
Heb je trouwens wel de juiste subnetmask? Meestal is dat 255.255.255.0.
Je hebt nu 255.255.0.0

Kijk eens naar de status van de verbinding. Verzend en ontvangt de netwerkkaart wel wat?
Anders denk ik dat de netwerkkaart defect is. Probeer hem eens in een andere pc?
Ik heb de Netmask niet zelf ingesteld, die krijgt hij via DHCP door... Het klopt dat de netmask 255.255.255.0 moet zijn... De NIC krijgt geen pakketten binnen en verstuurt ze ook niet...

Ik kan de netwerkkaart niet in een andere computer proberen, omdat de router in de loods staat en hij stuurt wireless alles naar het woonhuis... Ik heb geen zin om mijn hele pc los te koppelen en in de loods te zetten...

Het kaartje zat hiervoor in de pc beneden, die toen nog een oude bedrade verbinding had. Daar werkte hij wel, en sinds de pc beneden op de nieuwe verbinding is gegaan hebben we hem niet meer gebruikt...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Het maakt niet uit wat het subnetmask is in dit geval. De machine krijgt geen IP-Adres van de router, daarom krijgt ie een standaard adres met dat subnetmask.

Ik zou eens kijken waarom je machine geen IPAdres krijgt, daar ligt de oorzaak van je probleem.
Hoeveel netwerkaansluitingen heb je op je router? (m.a.w. hoeveel clients ondersteund het apparaat)

• Marck21
Al een driver update geprobeerd (windows update)?

Edit: volgens mij ondersteund de 580 al tot max. 4 wireless clients, mag dus niet echt een probleem zijn om er 1 wired bij aan te hangen

[ Voor 59% gewijzigd door Marck21 op 15-12-2005 15:55 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Nee de router moet het zoiezo aankunnen, er zitten iig 4 ethernetpoorten op en hij kan volgens mij meer dan 4 wireless clients aan..

Hoe kan ik windows update runnen zonder internet?

• Marck21
Wireless kaartje uit andere PC inpluggen en daarmee verbinding maken. Ervan uitgaande dat dit wel werkt natuurlijk.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:09:
Nee de router moet het zoiezo aankunnen, er zitten iig 4 ethernetpoorten op en hij kan volgens mij meer dan 4 wireless clients aan..

Hoe kan ik windows update runnen zonder internet?
Als je netwerkkaart gewoon goed geïnstalleerd staat zijn nieuwe drivers niet echt nodig. Misschien dat je op je wireless connectie eens door de configuratie moet lopen, of anders de router terugzetten naar factory defaults..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de router al gereset en dat had geen effect (behalve dat mijn WEP beveiling eraf ging). De wireless connecties kan ik heel gemakkelijk installeren door een installatie cd-tje van KPN in de computer te stoppen...

Dat cd-tje is jammer genoeg alleen voor wireless connecties, en niet voor bedrade..

• Marck21
Ander idee: chipsetdrivers voor je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je aparte drivers nodig voor netwerkkaarten die op de PCI sloten zijn aangesloten dan? En de kaart wordt toch gewoon herkent door Windows, dus lijkt me niet dat het aan het mobo ligt...

Ik heb de geluidskaart ook van de PCI afgehaald, die werkte ook, dus aan de PCI sloten zal het niet liggen...

Ik heb boven en beneden USB adaptertjes voor wireless, kweet trouwens niet eens of er wel USB zit op die ouwe bak in de loods. Ik zal wel ff proberen of ik verbinding kan krijgen met internet als er wel USB op zit...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op de pc in de loods met de wireless usb adapter, dat werkt gewoon perfect. Alleen voor een server is het niet zo slim wireless te nemen, en zo'n officieel adaptertje kost 100 euro, terwijl de pc naast de router staat...

Ik zou echt niet weten waarom de router mij geen ip adres geeft, zover ik weet hoef je de router niet in register mode te zetten als je een nieuwe pc aansluit...

Verwijderd

If the IP address is in the APIPA range (169.254.0.0 to 169.254.255.254), the computer could not contact a DHCP server. Use Ipconfig /renew to try contacting the DHCP server again.

Ik denk dat de netwerkkaart defect is.
Hij verzend namelijk ook totaal niets.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus een nieuwe netwerkadapter zou het hem moeten doen?

Wat betaal je eigenlijk voor zo'n dingetje bij Media Markt?

Verwijderd

Check de pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb een netwerkkaartje gehaald, en het werkt weer perfect!

Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1