Zoals de titel zegt: ik wil graag een beetje een leuk siteje kunnen bouwen. Waarom? Gewoon, als extra 'skill'. Ik heb nogal veel tijd over na mijn schoolwerk en wil wel eens wat nieuws proberen. Ik kan nu al een beetje fotograferen, beetje photoshoppen, beetje illustratoren, beetje 3dsmaxen, een beetje maya, beetje software tweaken en een beetje hardware tweaken (
). Ik mis echter nog een paar skills. Programmeren (ok, ik snap het idee erachter) en webdesignen.
Ik heb me dit allemaal aangeleerd omdat het op dat moment nodig was (school, thuis, anderzins). Hier zijn echter allemaal editors met een mooi GUI'tje en talloze tutorials voor. Voor webdesign en programmeren iets minder. Ik ben er net niet serieus genoeg voor bezig om een boek aan te schaffen (kosten op zich zijn niet zo erg, al het gezeur voordat je het hebt wel
). Zijn er een beetje leuke editors met een leuke userbase erachter?
Ik heb nu bijvoorbeeld dreamweaver al eens geprobeert, maar dan begin ik aan frames. En frames zijn _lelijk_ en lastig te editten (over het algemeen dan).
Dus: waar kan ik het best beginnen?
Ik heb me dit allemaal aangeleerd omdat het op dat moment nodig was (school, thuis, anderzins). Hier zijn echter allemaal editors met een mooi GUI'tje en talloze tutorials voor. Voor webdesign en programmeren iets minder. Ik ben er net niet serieus genoeg voor bezig om een boek aan te schaffen (kosten op zich zijn niet zo erg, al het gezeur voordat je het hebt wel
Ik heb nu bijvoorbeeld dreamweaver al eens geprobeert, maar dan begin ik aan frames. En frames zijn _lelijk_ en lastig te editten (over het algemeen dan).
Dus: waar kan ik het best beginnen?