Toon posts:

[Analoog] ISDN splitter op analoge lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik wil een telefoonlijn (analoog) over 4 lijnen splitsen. Nou weet ik dat alles aan elkaar gekoppeld kan worden maar dat wordt zo'n bende. Dus ik denk ik haal een splitter. Voor telefoon waren alleen 1->2 splitters dus om er 4 te hebben zou ik 3 van die dingen moeten hebben = onhandig. Er was wel een 4 poorts ISDN splitter. Ik dacht die kan ik toch ook meenemen knijp ik op de kabels gewoon die dikkere netwerk pluggen en klaar is kees.

Volgens de tekening zit gewoon alles op elkaar aangesloten. Dus van de 1 naar ieder van de 4 jacks: 1->1 , 2->2 etc . Ik dacht dat middelste 2 nodig waren voor telefoon. Dus ik de 2 draden van de telefoon in het midden (4 en 5) van de netwerk plug geknepen en erin geduwd. Als ik nu echter het huisnummer bel dan zegt ie in gesprek. Als ik de kabel uit de ISDN splitter haal doet ie het wel. Iemand enig idee wat er fout is of werkt het gewoon niet met een ISDN splitter?
Alvast bedankt.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-12 16:20
ISDN is een digitaal signaal dus lijkt me niet dat dit gewoon parallel gespitst wordt net als bij analoog.

Er bestaan wel degelijk 4-poorts analoge telefoonsplitters hoor..

Verwijderd

Topicstarter
now ik heb het met een digitale multimeter getest en het is wel degelijk zo.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er zit een terminator in een ISDN splitter. Dat zijn 2 kleine weerstandjes.

Knip die er uit en je probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost

Verwijderd

Topicstarter
dat zou zomaar eens kunnen er zit een 100ohm teken op het omhulsel. Waarom zouden ze die erin zetten dan?

Verwijderd

Topicstarter
ja helaas is die er niet uit te knippen.....zit op een print plaatje en ik zie de weerstand niet.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ze zullen er toch echt moeten zitten. Misschien in SMD vorm, dan kunnen ze verdraaid klein zijn. De functie is terminering (afsluiting) van de ISDN bus.

De 100 ohm weerstanden zitten tussen de contacten 4 en 5 (middelste 2) en tussen 3 en 6 van de RJ45 connector.

[ Voor 13% gewijzigd door joopv op 14-12-2005 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus maw als ik 1 en 8 zou gebruiken zou het volgens jou moeten werken?

Verwijderd

Topicstarter
wtf !! Je hebt gelijk man! Geweldig niet normaal. Heb nu 1 en 8 aan gesloten en het werkt gewoon. Thanx je bent een held :P.
Pagina: 1