Beste Tweakers,
Zoals de topic titel al zegt ben ik opzoek naar speakers, allereerst waarom? waarvoor? en hoeveel ze mogen kosten.
Waarom?
Ik wil mijn stereo beeld vergroten dmv nieuwe speakers, ik heb nu zuilen staan deze vind ik te groot en behalve dat gebruik ik nooit het volle vermogen van zo'n speaker.
Waarvoor?
Echt alleen voor een stereo beeld, ik kijk ook regelmatig een film (DD,DTS).
De reden dat ik echt "geen" zuilen wil is omdat zuilen eigenlijk alleen zo groot zijn om het laag goed te kunnen weergeven. (Dit heb ik dus weinig tot bijna niet nodig, aangezien ik een zelfbouw sub heb.) Detonation DT110 in combinatie met een JMlab Focal polyglass 27v1. Deze sub haalt in mijn mening de hogere midklassen van RELL in.
Ik zoek dus?
Twee boekenplank speakers van maximaal 500euro per st.
Ik ga hiervan los nog max. 200euro aan pilaren besteden om de klank op goede hoogte te brengen.
Ik heb zelf naar het volgende gekeken en een enkele beluisterd.
Tannoy Sensys DC1

Dit is een zeer mooie speaker en te krijgen voor 399per st.
Ook beluisterd, maar er mist wat. En ik denk dat het beter kan vandaar hiervoor jullie hulp ingeschakeld
B&W 602

Te krijgen voor 250euro per st.
Dit is een leuke optie, maar ook deze speaker mist een hoop dit zie ik meer als een aanvulling van je surround set
.
KEF XQ-1

Mooie speaker te krijgen voor 439euro per st.
Deze speaker is niet alleen heel mooi in design hij klinkt ook erg mooi
maar helaas mist deze kort gezegd de derde weg! tis een 2weg
die net maar dan ook net geen 3 haalt. Jammer.
KEF XQ-3

Deze speaker is te krijgen voor 499euro per st. (alleen in het wit).
Dit is DE speaker naar mijn klank smaak, een super kwaliteit voor een boekenplank net wat is zoek! laag is ook nog eens goed wat eigenlijk niet eens een vereiste is.
Enige nadeel
hij is lomp
te groot.
Kortom ik denk/hoop dat is voor 1000euro exclusief stands meer te krijgen is.
Ben naar enkele hifi boeren geweest die hebben enkel een grote assortiment van zuilen dan boekenplank.
Hoop dat jullie met leuke ideeen komen, Ik kan ze altijd zelf gaan beluisteren en research doen.
Er bestaan alleen zoveel dat het dus neer komt op "een spelt zoeken in een hooiberg"
en met 5 man extra.
Alvast bedankt!!
Zoals de topic titel al zegt ben ik opzoek naar speakers, allereerst waarom? waarvoor? en hoeveel ze mogen kosten.
Waarom?
Ik wil mijn stereo beeld vergroten dmv nieuwe speakers, ik heb nu zuilen staan deze vind ik te groot en behalve dat gebruik ik nooit het volle vermogen van zo'n speaker.
Waarvoor?
Echt alleen voor een stereo beeld, ik kijk ook regelmatig een film (DD,DTS).
De reden dat ik echt "geen" zuilen wil is omdat zuilen eigenlijk alleen zo groot zijn om het laag goed te kunnen weergeven. (Dit heb ik dus weinig tot bijna niet nodig, aangezien ik een zelfbouw sub heb.) Detonation DT110 in combinatie met een JMlab Focal polyglass 27v1. Deze sub haalt in mijn mening de hogere midklassen van RELL in.
Ik zoek dus?
Twee boekenplank speakers van maximaal 500euro per st.
Ik ga hiervan los nog max. 200euro aan pilaren besteden om de klank op goede hoogte te brengen.
Ik heb zelf naar het volgende gekeken en een enkele beluisterd.
Tannoy Sensys DC1

Dit is een zeer mooie speaker en te krijgen voor 399per st.
Ook beluisterd, maar er mist wat. En ik denk dat het beter kan vandaar hiervoor jullie hulp ingeschakeld
B&W 602

Te krijgen voor 250euro per st.
Dit is een leuke optie, maar ook deze speaker mist een hoop dit zie ik meer als een aanvulling van je surround set
KEF XQ-1

Mooie speaker te krijgen voor 439euro per st.
Deze speaker is niet alleen heel mooi in design hij klinkt ook erg mooi
KEF XQ-3

Deze speaker is te krijgen voor 499euro per st. (alleen in het wit).
Dit is DE speaker naar mijn klank smaak, een super kwaliteit voor een boekenplank net wat is zoek! laag is ook nog eens goed wat eigenlijk niet eens een vereiste is.
Enige nadeel
Kortom ik denk/hoop dat is voor 1000euro exclusief stands meer te krijgen is.
Ben naar enkele hifi boeren geweest die hebben enkel een grote assortiment van zuilen dan boekenplank.
Hoop dat jullie met leuke ideeen komen, Ik kan ze altijd zelf gaan beluisteren en research doen.
Er bestaan alleen zoveel dat het dus neer komt op "een spelt zoeken in een hooiberg"
en met 5 man extra.
Alvast bedankt!!