Toon posts:

[TIPS] boekenplank speaker?

Pagina: 1
Acties:
  • 941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zoals de topic titel al zegt ben ik opzoek naar speakers, allereerst waarom? waarvoor? en hoeveel ze mogen kosten.

Waarom?
Ik wil mijn stereo beeld vergroten dmv nieuwe speakers, ik heb nu zuilen staan deze vind ik te groot en behalve dat gebruik ik nooit het volle vermogen van zo'n speaker.

Waarvoor?
Echt alleen voor een stereo beeld, ik kijk ook regelmatig een film (DD,DTS).
De reden dat ik echt "geen" zuilen wil is omdat zuilen eigenlijk alleen zo groot zijn om het laag goed te kunnen weergeven. (Dit heb ik dus weinig tot bijna niet nodig, aangezien ik een zelfbouw sub heb.) Detonation DT110 in combinatie met een JMlab Focal polyglass 27v1. Deze sub haalt in mijn mening de hogere midklassen van RELL in.

Ik zoek dus?
Twee boekenplank speakers van maximaal 500euro per st.
Ik ga hiervan los nog max. 200euro aan pilaren besteden om de klank op goede hoogte te brengen.

Ik heb zelf naar het volgende gekeken en een enkele beluisterd.

Tannoy Sensys DC1
Afbeeldingslocatie: http://www.hifisuppliers.co.uk/images/loudspeakers/tannoy%20sensys%20dc1.jpg
Dit is een zeer mooie speaker en te krijgen voor 399per st.
Ook beluisterd, maar er mist wat. En ik denk dat het beter kan vandaar hiervoor jullie hulp ingeschakeld })

B&W 602
Afbeeldingslocatie: http://www.listenup.com/data/images/bw_dm602s3.jpg
Te krijgen voor 250euro per st.
Dit is een leuke optie, maar ook deze speaker mist een hoop dit zie ik meer als een aanvulling van je surround set :S.

KEF XQ-1
Afbeeldingslocatie: http://www.salisburyhifi.co.uk/Images/kef/kef-xq1.jpg
Mooie speaker te krijgen voor 439euro per st.
Deze speaker is niet alleen heel mooi in design hij klinkt ook erg mooi :) maar helaas mist deze kort gezegd de derde weg! tis een 2weg :S die net maar dan ook net geen 3 haalt. Jammer.

KEF XQ-3
Afbeeldingslocatie: http://www.unbeatable.co.uk/resources/images/products/0006500/0006505_04_max.jpg
Deze speaker is te krijgen voor 499euro per st. (alleen in het wit).
Dit is DE speaker naar mijn klank smaak, een super kwaliteit voor een boekenplank net wat is zoek! laag is ook nog eens goed wat eigenlijk niet eens een vereiste is.
Enige nadeel :S hij is lomp :S te groot.

Kortom ik denk/hoop dat is voor 1000euro exclusief stands meer te krijgen is.
Ben naar enkele hifi boeren geweest die hebben enkel een grote assortiment van zuilen dan boekenplank.

Hoop dat jullie met leuke ideeen komen, Ik kan ze altijd zelf gaan beluisteren en research doen.
Er bestaan alleen zoveel dat het dus neer komt op "een spelt zoeken in een hooiberg"
en met 5 man extra. ;)

Alvast bedankt!!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vind je het niet een beetje buiten verhouding om zoveel geld aan de stands uit te geven...

Probeer ook de Dynaudio 52 eens... Of de Quad 12L, mission maakt ook leuke speakers, alleen lastig te verkrijgen...

Maar buiten dat: aankoopadvies is hier niet helemaal de bedoeling...

Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 14-12-2005 18:38 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:38:
Vind je het niet een beetje buiten verhouding om zoveel geld aan de stands uit te geven...

Probeer ook de Dynaudio 52 eens... Of de Quad 12L, mission maakt ook leuke speakers, alleen lastig te verkrijgen...

Maar buiten dat: aankoopadvies is hier niet helemaal de bedoeling...

Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime
Sorry dat was me niet duidelijk, bovendien komen de prijzen direct uit prijsvergelijkings sites. :S?

Verwijderd

Ga ook eens kijken naar de paradigm studio 20's... vol en een zeer relaxed soundje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:55:
Ga ook eens kijken naar de paradigm studio 20's... vol en een zeer relaxed soundje
Via google kan ik geen Nederlandse pagina's vinden met prijsindicatie, heb je misschien een nederlandse website waar ze aangeven wat hij zal kosten en waar ik hem kan bezichtigen zowel beluisteren.

Gaarne,

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Vind je het niets om zelf luidsprekers te bouwen dan? Je hebt immers ook al een subwoofer zelf gebouwd, dan kan je de luidspreker in dezelfde stijl maken enzo. :)

Met dat budget kun je best goede ontwerpen pakken, zoals Eton dingen, Scan Speak ontwerpen, en Seas Excel... Maar dan zou ik alsnog naar de speaker en co of speakerland gaan om zelf te luisteren.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Kijk hier eens, net een nieuwe review op HIFI.NL van de Dali Ikon 2 die zeer goed uit de review komt..
€ 800 per set
Voor veel luisteraars die op zoek zijn naar een goede weergever in deze prijsklasse zal hij een tien met een griffel zijn. Het wordt hard werken voor de concurrentie om ook zo’n rapportcijfer te krijgen
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/dali_51205_300_2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/dali_51205_300_1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Occy74 op 14-12-2005 20:45 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Seers schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:34:
Vind je het niets om zelf luidsprekers te bouwen dan? Je hebt immers ook al een subwoofer zelf gebouwd, dan kan je de luidspreker in dezelfde stijl maken enzo. :)

Met dat budget kun je best goede ontwerpen pakken, zoals Eton dingen, Scan Speak ontwerpen, en Seas Excel... Maar dan zou ik alsnog naar de speaker en co of speakerland gaan om zelf te luisteren.
Ik heb er over nagedacht, die zelfbouw sub is erg goed gegaan, 6 lagen autolak eroverheen zwart met een paarse gloed. Maar al met al heeft het me meer gekost dan naar schatting :S

Als ik weer aan zo'n plan begin dan zal t weer uitlopen want je gaat toch steeds verschillende dingen uitproberen je blijft uiteindelijk met afval zitten.

En zelfbouw lijkt goedkoop maar ben voor mn sub toch een aardig bedrag kwijt daarvoor had ik gewoon een klein rell kunnen kopen, weliswaar niet de zelfde vermogens/specificaties.
Maar als ik bereken wat het op en neer rijden heeft gekocht wat ik totaal aan rembours kwijt ben geraakt, hulp van andere mensen ect.

Ik heb kortom de tijd niet. Ik begin ook zeker niet aan een tweede sub al moet ik wel zeggen dat het rendement er allang uit is :) super ding!

En 1 belangrijk ding wat k mis als je aan zelfbouw begint is het moeilijk om 2 speakers vrijwel identiek te krijgen. Of je moet kan en klare paketten hebben.

Je vergeet dat veel merken jaren lange testen hebben ondergaan voordat ze een product op de merk brachten dit heeft tijd en research gekost iets dat ik niet heb :).

Van daar kant en klaar :) En er zijn genoeg speakers op de markt die aan mn wensen kunnen voldoen het enige probleem is ik weet van sommige niet eens van het bestaan af.

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:44:
Kijk hier eens, net een nieuwe review op HIFI.NL van de Dali Ikon 2 die zeer goed uit de review komt..
€ 800 per set

[...]

[afbeelding][afbeelding]
Ik ben niet zo weg van de klank van Dali, Ik heb ooit de Dali suite 2.8 beluisterd vonk niet zo uitstralen. Dan kan een boekenplank alleen maar tegenvallen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:59:Ik ben niet zo weg van de klank van Dali, Ik heb ooit de Dali suite 2.8 beluisterd vonk niet zo uitstralen. Dan kan een boekenplank alleen maar tegenvallen.
Ik vind niet dat je op een speaker moet oordelen dat je niet kapot bent van een compleet merk. Er zijn altijd dingen die men beter of slechter vind.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Je ook nooit een merk beoordelen maar een serie... Alleen het verschil tussen de B/W 600 (totaal niet mijn smaak en vind ook beetje "gehypte") tegen over de 700 serie is enorm tenoemen vind ik.
Idd zoals eentje hier zegt Quad l12 met de mooi Drag-naught MKII stands. Staat erg luxe maar kwa geluik ook heel mooi (maar das eigensmaak kunnen we niet voor jou beslissen) en verder... Die Kef's zijn erg mooi :) ik ben zelf erg gechameerdt door hun kwaliteiten ! Zeker de grotere LOMPE versie zoals je zegt ;)

Ga zelf luisteren met je je eigen cd's is meestal de beste oplossing ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:24:
[...]

Beetje lastig voor 1000e inclusief stands he...

Wel mooie speakers _/-\o_
Ja, maar hij klinkt nergens naar :/

Ga eens kijken naar een tweedehandse Reference 3A of Chario Millenium serie. Die laatste als je graag kleine speakers wilt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat mn prijs al te boven, hier ga ik al zowiezo NIET naar luisteren weet overigens wel hoe ze klinken hoor :) niet slecht maar dat heb ik er gewoon niet voor over :P...

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:48:
[...]

En 1 belangrijk ding wat k mis als je aan zelfbouw begint is het moeilijk om 2 speakers vrijwel identiek te krijgen. Of je moet kan en klare paketten hebben.

Je vergeet dat veel merken jaren lange testen hebben ondergaan voordat ze een product op de merk brachten dit heeft tijd en research gekost iets dat ik niet heb :).

Van daar kant en klaar :) En er zijn genoeg speakers op de markt die aan mn wensen kunnen voldoen het enige probleem is ik weet van sommige niet eens van het bestaan af.
Ga eens op bijvoorbeeld Speaker & Co kijken. Ze verkopen ook de houtsets bij de speakers. Je hoeft zelf niets meer te zagen of te frezen. Het filter is al voor je gesoldeerd. Met jouw budget kan je daar toch hele mooie speakers kopen. Je kan ook alle modellen in hun luisterruimte beluisteren.

Verwijderd

Topicstarter
DeadPool schreef op donderdag 15 december 2005 @ 07:10:
[...]

Ga eens op bijvoorbeeld Speaker & Co kijken. Ze verkopen ook de houtsets bij de speakers. Je hoeft zelf niets meer te zagen of te frezen. Het filter is al voor je gesoldeerd. Met jouw budget kan je daar toch hele mooie speakers kopen. Je kan ook alle modellen in hun luisterruimte beluisteren.
Ben een bekende bij deze zaak, ook al wezen kijken :) Niets wat ook maar dicht in de buurt komt kort gezegd, Ik heb vrij hogen eisen van die 500euries.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 07:53:
Ben een bekende bij deze zaak, ook al wezen kijken :) Niets wat ook maar dicht in de buurt komt kort gezegd, Ik heb vrij hogen eisen van die 500euries.
En heb je hier al eens rondgekeken: http://www.remo.nl/

In jouw prijsklasse is bij hun wel wat te vinden en ze hebben altijd vrije aardige ontwerpen kant en klaar verkocht. Kant-en-klaar in de zin van alle materiaal inclusief en hout voorgezaagd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Voor mensen die problemen hebben met het kiezen uit een grote hoeveelheid, is er altijd nog hoop op basis van wiskunde achter het Bruidsschatten probleem. De boodschap is: Bekijk een vast aantal speakers (zeg 20), ga daarna door met kijken en kies direct de speaker die beter is dan elk van de 20 eerste die je bekeek. De kans dat je dan de beste speaker kiest, is verrassend hoog.

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
XANADU AW7:

Afbeeldingslocatie: http://www.xanaduspeakers.nl/aw7al/aw7.jpg

(H)eerlijk geluid!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 07:53:
Als je zelfs daar al niks kan vinden dan kun je het bij de commercieele speakers al helemaal vergeten denk ik. Naast Remo en S&C kun je natuurlijk ook nog naar Speakerland gaan. Al eens naar de ScanSpeak refmon A4 gekeken misschien?

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 15-12-2005 10:00 ]

• ranzige pad
  • Laatst online: 16-02 08:49

ranzige pad

kwaaak kwaak

Wat denk je van 2de hands? Normaal gesproken haal ik mijn spul bij: http://www.wenwaudio.nl/. Voor dat geld moet je een paar prima klinkende speakers kunnen krijgen. Maar gezien je in Den Haag woont, moet je maar eens opzoek naar een lokale 2de hands zaak.

HT & NAS & Inventaris

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:59:
[...]

Ik ben niet zo weg van de klank van Dali, Ik heb ooit de Dali suite 2.8 beluisterd vonk niet zo uitstralen. Dan kan een boekenplank alleen maar tegenvallen.
Jammer dat je deze houding hebt; de Ikons komen niet alleen op hifi.nl goed uit de review (ALLES komt daar goed uit de review :r ), maar ze hebben in het december nummer van What Hifi ook net een prachtige review gekregen en ik heb er meer goede dingen over gehoord. De Suite serie is best wel budget, aardig hoog en midden maar boemerig laag, de Ikon serie is echt en trede hoger.

Je kraakt B&Ws 700 en Nautilus series toch ook niet af omdat je de 600 serie brak vindt?

Verder vind ik de Quad 12L erg aardig.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-12-2005 10:33 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 15 december 2005 @ 08:01:
[...]

En heb je hier al eens rondgekeken: http://www.remo.nl/

In jouw prijsklasse is bij hun wel wat te vinden en ze hebben altijd vrije aardige ontwerpen kant en klaar verkocht. Kant-en-klaar in de zin van alle materiaal inclusief en hout voorgezaagd.
Haha ookal bekend hier heb ik mn Subwoofer versterker vandaan :) de Detonation DT110
Leuke zaak je kan alleen niets bezichtigen voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:31:
[...]

Jammer dat je deze houding hebt; de Ikons komen niet alleen op hifi.nl goed uit de review (ALLES komt daar goed uit de review :r ), maar ze hebben in het december nummer van What Hifi ook net een prachtige review gekregen en ik heb er meer goede dingen over gehoord. De Suite serie is best wel budget, aardig hoog en midden maar boemerig laag, de Ikon serie is echt en trede hoger.

Je kraakt B&Ws 700 en Nautilus series toch ook niet af omdat je de 600 serie brak vindt?

Verder vind ik de Quad 12L erg aardig.
Je hebt helemaal gelijk moet niet te voorbarig zijn en moet niet op eerdere ervaringen van een totaal andere klasse afstappen.
Ik zal eens gaan luisteren, maar het ook wil natuurlijk ook wat.
Ik heb een sub laten maken deze heb ik pearl zwart laten spuiten met autolak, dit zal absoluut geen plaatje zijn samen. (ik had ook eerst alles moeten uitkiezen).

Ze passen bijv wel bij de Kef's deze hebben al een hoogglas lak en ze klinken nog eens super. Ze zien er alleen vrij lomp uit.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
De KEFs heb ik nooit gehoord maar die serie wordt in reviews dan weer universeel als een mislukking gezien. Verder vind ik ze erg lelijk om te zien.

Maar dat boeit allemaal niet als jij ze wel mooi vindt natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:01:
De KEFs heb ik nooit gehoord maar die serie wordt in reviews dan weer universeel als een mislukking gezien. Verder vind ik ze erg lelijk om te zien.

Maar dat boeit allemaal niet als jij ze wel mooi vindt natuurlijk.
Ze zien er vrij lomp uit maar kwa lak materiaal passen ze heel goed bij mn sub en klinken voor mijn gevoel ook eens goed.

Het ideale voor mij zouden de B&W 705's zijn. Alleen deze zijn verre weg te duur om nieuw aan te schaffen. Jammer.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou je toch echt aanraden om eens bij Speakerland naar een scanspeak of seas excel monitor te gaan luisteren.

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 15-12-2005 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:13:
Ik zou je toch echt aanraden om eens bij Speakerland naar een scanspeak of seas excel monitor te gaan luisteren.
En dat zal ik doen :) zo direct :)

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:10:
[...]

Ze zien er vrij lomp uit maar kwa lak materiaal passen ze heel goed bij mn sub en klinken voor mijn gevoel ook eens goed.

Het ideale voor mij zouden de B&W 705's zijn. Alleen deze zijn verre weg te duur om nieuw aan te schaffen. Jammer.
Paartje CDM1NTs? Vind ik mooier klinken dan de 705s. Zijn niet moeders mooisten alleen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:17:
[...]

Paartje CDM1NTs? Vind ik mooier klinken dan de 705s. Zijn niet moeders mooisten alleen ;)
Niets over te vinden alleen :S zijn deze nog nieuw te verkrijgen ergens? heb je misschien een website?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb zelf Aegis evo 1 als front en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
Maar ja smaken verschillen nogal met dit soort spullen :)
Misschien wel iets om eens naar te gaan luisteren.
Prijs/kwaliteits verhouding is in mijn ogen top :)

http://www.acoustic-energ...is_series/Aegis_evo_1.asp

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:30:
[...]

Niets over te vinden alleen :S zijn deze nog nieuw te verkrijgen ergens? heb je misschien een website?
Voorganger van de 700 serie, alleen tweedehands. Wel vrij veel van te vinden op hifi.nl tweedehands en ebay (.de).

http://www.bwspeakers.com.../speakerModel/ACF2E85.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-12-2005 12:56 ]

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:13:
Scanspeak en peerless zijn erg mooi klinkende speakers en zeker aan te raden. Daar kan dynaudio nog wat van leren.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:20:
[...]

Scanspeak en peerless zijn erg mooi klinkende speakers en zeker aan te raden. Daar kan dynaudio nog wat van leren.
Wat is er toch mis met dynaudio???

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

MikeyMan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:27:
Wat is er toch mis met dynaudio???
Niks, maar bij speakerland hebben ze daar niet veel van. Daarnaast trekken die zich behoorlijk terug uit de DIY markt net als Focal.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 15-12-2005 15:41 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

deepspace schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:39:
[...]

Niks, maar bij speakerland hebben ze daar niet veel van. Daarnaast trekken die zich behoorlijk terug uit de DIY markt net als Focal.
Mjah, post suggereert dat dynaudio troep is...

BTW; wist niet dat Dynaudio ook spul leverde voor DIY... Geinig ;)

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:44:
[...]

Mjah, post suggereert dat dynaudio troep is...

BTW; wist niet dat Dynaudio ook spul leverde voor DIY... Geinig ;)
Dynaudio wordt nogal vaak hoog aangeschreven door mensen die ze nog nooit gehoord hebben, ja ze hebben gewoon een dure naam opgebouwd en daar is niets mis mee. Maar neem die 52SE eens. Een paar dunne goedkope plankjes hout en 2 niet zo dure speakers die zeker weten heel mooi in elkaar zitten, maar ze klinken toch zo verschrikkelijk dood. Als je dan ziet wat ze er voor vragen dan ga ik meteen aan B&O denken.

Ik ga dus niet oordelen over de hele range van Dynaudio. Aangezien ik die niet beluisterd heb, maar ik heb een tijdje een erg duur 3 weg compo setje in de auto gehad en ik heb meteen de veel goedkopere peerless speakers er weer in gedaan.

Maar ga geen speakers kopen op alleen advies van anderen. Ga mooi luisteren en pak wat jij het mooiste vindt klinken en als dat Dynaudio is, perfect toch?

Edit:
Het is dus zeker geen troep. De speakers zijn erg mooi gemaakt.

• Blamm
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:10:
[...]

2e hands dan?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:48:
[...]

Dynaudio wordt nogal vaak hoog aangeschreven door mensen die ze nog nooit gehoord hebben, ja ze hebben gewoon een dure naam opgebouwd en daar is niets mis mee. Maar neem die 52SE eens. Een paar dunne goedkope plankjes hout en 2 niet zo dure speakers die zeker weten heel mooi in elkaar zitten, maar ze klinken toch zo verschrikkelijk dood. Als je dan ziet wat ze er voor vragen dan ga ik meteen aan B&O denken.

Ik ga dus niet oordelen over de hele range van Dynaudio. Aangezien ik die niet beluisterd heb, maar ik heb een tijdje een erg duur 3 weg compo setje in de auto gehad en ik heb meteen de veel goedkopere peerless speakers er weer in gedaan.

Maar ga geen speakers kopen op alleen advies van anderen. Ga mooi luisteren en pak wat jij het mooiste vindt klinken en als dat Dynaudio is, perfect toch?

Edit:
Het is dus zeker geen troep. De speakers zijn erg mooi gemaakt.
Mjah, ik heb ze al gekocht... Vandaar ;)

Ik zou zeggen kom eens luisteren... Het enige dode aan de kast van de 52se's is de kast zelf... Dat zijn echt geen twee dunne plankjes maar 18mm mdf met bracing...

Als je het over dode speakers hebt zou ik de Quads en Kef's willen nomineren... Allebei op hun eigen manier, dat wel...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 15-12-2005 15:54 ]

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:52:
[...]

Mjah, ik heb ze al gekocht... Vandaar ;)

Ik zou zeggen kom eens luisteren... Het enige dode aan de kast van de 52se's is de kast zelf... Dat zijn echt geen twee dunne plankjes maar 18mm mdf met bracing...
Voel je niet aangesproken :P het is puur persoonlijk. Ik hou zelf gewoon van een iets levendige speaker. Focal vind ik ook aardig alleen veel van de tweaters van hun klinken zo schel.

Mdf is duur he O-) :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:56:
[...]

Voel je niet aangesproken :P het is puur persoonlijk. Ik hou zelf gewoon van een iets levendige speaker. Focal vind ik ook aardig alleen veel van de tweaters van hun klinken zo schel.

Mdf is duur he O-) :P
Euh, jah, ik vind mdf vrij duur... Bouw er eens een bureau van zou ik zeggen ;) Maar je had het over dunne goedkope plankjes... Dun zijn ze in iedergeval niet, en dat is naar mijn weten van groter nut dan de prijs...
Als je het over de 42/52 hebt, kan ik het alleen maar met je eens zijn (mbt klank), maar de se's vond ik toch wel duidelijk een ander verhaal...

en natuurlijk voel ik me aangesproken... Je zit m'n aankoop van drie maandsalarissen af te kraken... Ga je schamen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 15-12-2005 16:01 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Peerless is inderdaad ook een mooi alternatief voor niet eens zoveel geld. Echter zou ik dan wachten op de ontwerpen met de nieuwe chassis, want die komen echt subliem uit alle testen, en zijn hun geld ik en dubbel waard. In combinatie met een seas tweeter kan dat echt een heerlijke setje vormen.

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:58:
[...]

Euh, jah, ik vind mdf vrij duur... Bouw er eens een bureau van zou ik zeggen ;) Maar je had het over dunne goedkope plankjes... Dun zijn ze in iedergeval niet, en dat is naar mijn weten van groter nut dan de prijs...
Ok, dun neem ik terug ;). Hmm misschien moet ik ze nog een kans geven..euhh nee :P
en natuurlijk voel ik me aangesproken... Je zit m'n aankoop van drie maandsalarissen af te kraken... Ga je schamen ;)
Doe ik O-) , geen eten voor mij vanavond.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 16:05 ]

Verwijderd

ik heb zelf de kef xq-1 thuis staan.. ik vind het echt topgeluid... :Y)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

Nog maar eens wat opties op de hoop gooien:
Quadral heeft ook leuke dingen, zoals de nieuwe Rondo of een kleintje uit de Aurum serie, zoals de nieuwe 370. Met deze specifieke modellen heb ik zelf nog geen ervaring, maar wel met gelijksoortige speakers uit de serie en ik ben er zeker over te spreken.

Die Dali Ikons lijken me echter ook heel fraai en zijn zeker niet te duur, maar ja, je zult 't toch zelf moeten gaan beluisteren allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Dali's zonet beluisterd en wat een klank joh!! super... maar dr speelde dan ook een Rotel op iets dat ik niet heb :S
Toen mn marantz erop speelde zelfde type een stuk minder raar is dat.
Ik zoek nu dus niet alleen de ultieme kleine speaker voor 500euro maar ook nog eens die bij mn marantz past :S. Ga steeds meer eisen stellen...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:07:
Ik heb de Dali's zonet beluisterd en wat een klank joh!! super... maar dr speelde dan ook een Rotel op iets dat ik niet heb :S
Toen mn marantz erop speelde zelfde type een stuk minder raar is dat.
Ik zoek nu dus niet alleen de ultieme kleine speaker voor 500euro maar ook nog eens die bij mn marantz past :S. Ga steeds meer eisen stellen...
Ik vind je redenering nogal krom. Je hebt goeie speakers op een hele goeie versterker horen spelen. Nu zoek je naar minder goeie speakers die op je minder goeie Marantz net zo goed gaan klinken als die goeie speakers op de Rotel? Je zult moeten overwegen om je Marantz te upgraden. Zoeken naar speakers die de minpunten van je Marantz verdoezelen lijkt me lastig.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

jasjenl

Liab A Tymo

Exirion schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:21:
[...]

Ik vind je redenering nogal krom. Je hebt goeie speakers op een hele goeie versterker horen spelen. Nu zoek je naar minder goeie speakers die op je minder goeie Marantz net zo goed gaan klinken als die goeie speakers op de Rotel? Je zult moeten overwegen om je Marantz te upgraden. Zoeken naar speakers die de minpunten van je Marantz verdoezelen lijkt me lastig.
Dit hoeft niet een kwestie te zijn van dat de Marantz minder is dan de Rotel, maar meer dat Marantz wat minder goed combineert met Dali. Een merk als Denon bijvoorbeeld staat erom bekend dat hun versterkers een beetje 'warm' geluid produceren, combineer je zo'n merk met een 'warm' klinkende luidspreker dan kan het allemaal wat te wollig gaan klinken. Een luidspreker die wat frisser klinkt, combineert dan beter met zo'n merk. Heeft op zich niets met kwaliteit maar alles met klankkleur te maken.

In een ideale wereld waarin een apparaat geen enkele klankkleur heeft maar alles exact zo weergeeft als het 'bedoeld' (?) is, zou dit natuurlijk geen issue zijn, maar in die wereld leven we niet en in de praktijk geeft elk merk zo zijn eigen kleuring aan het geluid. De juiste match vinden tussen al je apparatuur is dan ook zeker niet te onderschatten. En denk ook eens aan de luisterruimte, die heeft zo mogelijk nog een grotere invloed. Wat in de winkel mooi klinkt, kan thuis wel eens vies tegenvallen (het omgekeerde is natuurlijk ook mogelijk, dan heb je juist mazzel :) ).

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:21:
[...]

't Kan mijn marantz is zeer zwak in bepaalde levels betreft mid en hoog. Die dali die ik heb horen spelen geeft het laag juist ontzetten mooi weer. Maar dit zal overtroffen worden door mn sub.
Verder een prima speaker ook mooi geluid maar mist net iets waar ik juist van hou.... en bass heb ik helemaal niet nodig... heb ik teveel van zelfs...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:55:
Echt een heel mooie tweeter hebben deze speakers, 900 euro en kijk eens bij hifi.nl, daar kun je zoeken welke winkels de speakers hebben. Ik heb geen mooiere speakers gehoord (en dat zijn er redelijk wat in deze prijsklasse)
Pagina: 1