HD-DVD..... de films ervoor?

Pagina: 1
Acties:

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Hoewel de XBox360 met een HDDVD speler op de markt gezet is, vroeg ik mij of of er al winkels zijn die films op dit formaat verkopen?
Hoewel ik allerlei aankondigingen heb kunnen vinden, kan ik niet 1 winkel vinden die ze daadwerkelijk al aanbied. :)
Ook HDDVD compatible lezers/schrijveers heb ik voor de PC nog niet kunnen vinden.

Ik vroeg me af of het hebben van de HD-DVD drive van de XBox360 net zo'n 'hot item' zou worden als de DVD functionaliteit van de PS2 destijds. Maar als er geen films voor zijn dan is het eerder een 'non-issue' dan een 'hot-issue'.

Zou het gebruik van een HDDVD speler ipv een gewone DVD speler in de XBox360 eigenlijk financieel gezien veel uitmaken?
Van een brander kan ik me voorstellen dat er wat meer bij komt kijken maar weet iemand hoe dat zit met enkel een lezer?

Senile! Senile Oekaki

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-02 14:33
Nou weet ik dit niet zeker, maar zover ik weet wordt de xbox360 (momenteel) nog niet geleverd met een hd-dvd speler. Zie ook een artikel op de FP over dit.

Daarbij, stel dat er in latere modellen dus wel een hd-dvd speler zit denk ik niet dat dit zo'n succes zal zijn als de dvd speler in de ps2 van Sony. Dit omdat dvd net pas echt ingeburgert is (mijn buren kregen laatst van de goede sint hun 1e dvd speler, en dat is toch een redelijk modaal gezin). hd-dvd op tv's momenteel nog vrij onzinnig is (in ieder geval in europa) voor de gemiddelde consument. En niet te vergeten heeft de PS3 een blu-ray speler, dus is "film-afspeel-functionaliteit" niet echt uniek meer.

Ik denk eerder dat de PS3 succes zal hebben vanwege hun blu-ray lezer, omdat blu-ray door de film-industrie breder ondersteunt wordt.

[ Voor 81% gewijzigd door Caviatjuh op 14-12-2005 21:26 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt geen problemen met hardware :)

Opslagmedia & I/O Controllers » Audio, Video & HiFi Forum dus.

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Windows Media 9 Trailers :Y) ken je branden op je DVD, dan heb je een WMVHDDVD :+

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04-2025
Caviatjuh schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:17:
Nou weet ik dit niet zeker, maar zover ik weet wordt de xbox360 (momenteel) nog niet geleverd met een hd-dvd speler. Zie ook een artikel op de FP over dit.
Je hebt gelijk, opeens hebben ze het HD-DVD verhaal laten varen. :?
Hoe ze dat nu later willen introduceren is me dan ook een raadsel. De XBox 361? :P

Senile! Senile Oekaki

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Dit omdat dvd net pas echt ingeburgert is (mijn buren kregen laatst van de goede sint hun 1e dvd speler, en dat is toch een redelijk modaal gezin).
Ik ken jou buren niet, maar DVD is niet NET ingeburgerd, het is al een jaar of vijf hét format voor films. De spelers zijn al minimaal drie jaar voor minder dan 100 euro te koop, goedkoper dan videorecorders ooit geweest zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:12
Toch hebben de meeste gezinnen pas in de laatste 18 maanden een DVD-speler gekocht, nu ze voor €39 te koop zijn.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:41
RAILGUNNER schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:02:
Toch hebben de meeste gezinnen pas in de laatste 18 maanden een DVD-speler gekocht, nu ze voor €39 te koop zijn.Nu je ze cadeau krijgt bij een pakje boter
:Y)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Dr. Strangelove
RAILGUNNER schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:02:
Toch hebben de meeste gezinnen pas in de laatste 18 maanden een DVD-speler gekocht, nu ze voor €39 te koop zijn.
Wil ik wel eens een bron voor zien. DVD heeft al minimaal drie jaar een groot overwicht in winkels, naar videobanden moet je echt zoeken de laatste paar jaar. Iedereen die ik in mijn omgeving ken heeft toch echt al een evenlange periode een DVD speler. Ze zijn al zo'n vier jaar voor iedereen te betalen.

HD-DVD is een ander verhaal echter, omdat je niet alleen een nieuwe speler nodig hebt maar ook een nieuwe TV om het meeste eruit te halen. Maar ja, de meeste mensen kijken toch niet naar beeldkwaliteit dus ik ver moed dat de HD-DVD en Blu-ray boys hun apparaten toch wel weten te schuiven... Kijk naar de Xbox 360; die dingen worden neergezet in winkels met een 1280x768 screen zodat je de games kan showen in 720p maar vrijwel niemand realiseert zich dat het er thuis op je crappy 576i TV stukken minder mooi uitziet.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

De Xbox360 heeft toch nu nog een gewone dvd speler en niet een HD-DVD speler? Ik kan me herinneren dat Microsoft zei dat ze later een Xbox360 versie met HD-DVD drive gaan uitbrengen

En inderdaad, de Xbox360 heeft GEEN hd-dvd speler maar in tegenstelling tot eerdere geruchten gaat deze er volgens dit bericht ook niet komen.

[ Voor 36% gewijzigd door @r!k op 15-12-2005 11:41 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 05:55

pim

CyberDoX schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:20:
Windows Media 9 Trailers :Y) ken je branden op je DVD, dan heb je een WMVHDDVD :+
Je bedoelt een windowsmediavideohighdefinitiondigitalvideodisc?

• Dr. Strangelove
Nee, een windowsmediavideohighdefinitiondigitalversatiledisc.

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Gaat dit topic nog ergens naartoe.... :9

[ Voor 7% gewijzigd door Sideshowbobbie op 15-12-2005 12:10 ]

Pagina: 1