[Excel] Tweede document openen traag

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Volgens mij een probleem dat door verschillende mensen wordt ervaren. Wanneer ik een Excel een eerste document open staat deze direct op mijn scherm. Wanneer ik daarna nóg een document open, duurt het vervelend lang voordat die geopend is. Bovendien werkt het switchen naar andere programma's gedurende die vertraging ook niet. De computer hangt nog net niet ... maar het scheelt niet heel veel.

Het lijkt niet afhankelijk van wélke excel documenten ik open heb staan of nieuw open ... het is eigenlijk in alle gevallen vervelend traag. Ook maakt het niet uit of (en hoeveel) andere applicaties open staan.

Even wat versie-nummers:

Excel 2003 (en-US)
Windows XP, sp2
Athlon 64 3500+
1 GB RAM
21 GB ruimte op harde schijf

Mijn vraag is eigenlijk of dit een bekend probleem is (bug?) en of er wellicht een oplossing voor is.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruik je nou Office XP of 2003? In het geval van Office XP zou ik even Service Pack 3 installeren. Het zou zomaar zo kunnen zijn dat het een bekend probleem is wat daarmee gefixed wordt.

Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Draait ctfmon.exe? En als je Excel 2003 gebruikt, is dan SP2 geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• gvanh
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Excuses ... ik bedoelde WINDOWS XP en typte Office XP.

Is dus Office 2003 (Excel 2003) en Windows XP met SP2

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Office deinstalleren en opnieuw erop gooien misschien een idee ?
Is maar 5 minuutjes werk, en je ziet meteen of t werkt...

Wat heb je zelf al geprobeerd? Dan kunnen we daar wat verder mee denken enzo

en nee, ik ken het probleem niet, nog nooit eerder gezien, ook bij mijn klanten niet...

[ Voor 21% gewijzigd door Gulf_5 op 15-12-2005 08:55 ]

iets met foto's...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zet desnoods alle eventuele add-in tijdelijk uit, om te kijken of het daaraan ligt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.