Toon posts:

[ADSL] Installatie nieuwe modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al jaren adsl van planet internet en nu ben ik van een speedtouch home naar een speedtouch 516 gegaan. Nu heb ik de modem eerst aangesloten op mijn computer ipv mijn router zoals eerst omdat hij geen verbinding wilde maken.

Ik heb de huidige instellingen laten staan:

lanverbinding ip = 10.0.0.150

en de inbelverbinding laten connecten naar 10.0.0.138

Vervolgens staat er dat de remote computer niet bereikt kan worden na enige tijd. Nu heb ik al de documentatie van de 516 door zitten spitten, maar ik kom er gewoon niet uit. Als het goed is moet ik in de modem configuratie hiervoor de instelling op bridged connection zetten ipv router connection.

Ik heb dan ook die snelinstallatie ook al gevolgd, maar dan krijg ik hetzelfde probleem.

Weet iemand hoe dit komt?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

De inbelverbinding? Misschien moet je even op de site van kpn kijken hoe je zo'n ding instelt. Netwerkkaart op "automatisch een ip verkrijgen", modem via http://10.0.0.138 benaderen in je browser, easy setup doorlopen, netwerk instellingen van kpn zijn PPPoA, VPI/VCI: 8.48.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja heel raar, want als ik deze instellingen heb gedaan in de modem. Dan kijk ik bij internet connections test en staat dsl verbinding op een vink en internet verbinding ook. Maar staat er bij ethernet verbinding een kruis van dat er geen ethernet verbindingen zijn.

Ik heb dan ook al geprobeerd met een vpn verbinding op mijn modem hiermee weer proberen in te bellen, maar dat heeft geen effect. Hij lijkt niet de modem te kunnen bereiken, terwijl ik de lan verbinding wel het ip geef van 10.0.0.150

Verwijderd

ok je modem geeft wel dhcp maar heeft geen connectie. staat alles goed ingesteld in je modem? moet ie eventuuel gerigistreerd worden bij de provider, of anders username/password.

Verwijderd

Topicstarter
Nja snap ik niet, want ik zet het gebruikersnaam en wachtwoord in de vpn verbinding verificatie.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

echtwaar, waar ben je in hemelsnaam mee bezig, je hebt geen inbel of vpn verbinding nodig...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik die wizard volg en bridged connection kies, hoef ik nooit mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen, vandaar dat ik er vanuit ging dat ik een vpn verificatie nodig had. Maar verder kan ik ook nergens vinden waar ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in kan vullen.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik het bleek dus dat ik niet de nederlandse installatie bestand had. Het was een internationale cd, vervolgens heb ik een nederlandse gedownload en deze bleek de goede instellingen te bevatten
met spoofing. Bedankt in ieder geval voor ondersteuning.
Pagina: 1